dnes
Středa - oblacno
18°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
22°C
pozítří
Pátek - oblacno
19°C
Hasiči dopravního podniku fungují už 45 let, sbor byl původně zřízen kvůli metru
Druhá požární stanice v Hostivaři. Foto: Archiv DPP

Hasiči dopravního podniku fungují už 45 let, sbor byl původně zřízen kvůli metru

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) má jako jediný dopravní podnik v České republice vlastní hasičský záchranný sbor, který si připomíná již 45 let své existence. Podnikoví hasiči nastoupili poprvé do služby 21. srpna 1973 na provizorní požární stanici v areálu depa Kačerov. Od té doby provedli spoustu potřebných výjezdů a zásahů k řešení mimořádných událostí. 

V roce 1973, tedy přibližně rok před zahájením provozu metra, stanovily tehdejší orgány státní správy na úseku požární ochrany, že dopravce musí zřídit profesionální požární jednotku, specializovanou na hašení požárů a záchranné práce v metru.

„Když byl 9. května 1974 slavnostně zahájen provoz metra s cestujícími, byli podnikoví hasiči již plně připravení. Hasičský sbor v té době nesl nezvyklý název: Záchranný, havarijní a požární útvar Metro, později změněný na označení Závodní požární útvar Metro,“ uvedl Karel Pátek, vedoucí odboru HZS DPP.

Podnikoví hasiči DPP se v roce 1975 přestěhovali do moderní požární stanice na depu Kačerov, o deset let později byl zahájen provoz druhé požární stanice na Hostivaři. V roce 1994 byla otevřena třetí stanice v areálu zličínského depa.

„Hlavním důvodem existence HZS DPP zůstává požární ochrana metra. Zároveň sbor sehrává nezastupitelnou úlohu při řešení mimořádných událostí nejčastěji technického charakteru v provozu MHD, jak v podzemí, tak i na povrchu,“ dodal Karel Pátek.

HZS DPP se v roce 2002 významně podílel na odstraňování následků ničivých povodní – největší katastrofy v dějinách metra. Podnikoví hasiči se zúčastnili nejen bezprostředních záchranných prací, ale asistovali v celém průběhu obnovovacích prací, zejména při detekci plynů v ovzduší zaplavených stanic metra. Získané zkušenosti z roku 2002 zúročili při organizaci nasazení jednotek sboru v průběhu povodně v červnu 2013.

Dnes tvoří sbor celkem 147 zaměstnanců, profesionálních hasičů vyškolených a vycvičených pro oblast požární prevence a pro problematiku specifických zásahů v metru, provozu kolejových vozidel na tramvajových tratích a obecně v provozu městské hromadné dopravy. Součástí jednotky je i lezecká skupina vycvičená pro zásahy ve výškách a nad volnou hloubkou.


Anděl – Sídliště Řepy: V pátek nepojedou tramvaje

Včera v 07:50

V pátek 28. září od 7:30 hodin do 15 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Anděl – Sídliště Řepy.

Těšnov – Vltavská. V noci nepojedou tramvaje

24. září 2018 v 08:47

V noci ze středy 26. září od 22:10 hodin na čtvrtek 27. září do 5:10 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Těšnov – Vltavská, v uvedeném směru.

Den bez aut přinese dopravní omezení

21. září 2018 ve 20:15

Zítra se v rámci Evropského týdne mobility uskuteční Den bez aut a Pražské cyklozvonění. Tuto tradiční dopravně-společenskou akci budou provázet některá dopravní opatření.

Bubenečský tunel čeká noční uzavření

20. září 2018 v 16:51

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel od soboty 22. září od 23 hodin do neděle 23. září do 5 hodin.

Palmovka – Balabenka: Obousměrné přerušení provozu tramvají

20. září 2018 v 07:43

Od soboty 22. září od 5:10 do pondělí 24. září do cca 0:30 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Palmovka – Balabenka.

V úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice nepojedou tramvaje

19. září 2018 ve 23:40

V noci ze čtvrtka 20. září od 22 hodin na pátek 21. září do 4 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice.

Protipovodňové cvičení Karlín a Libeň 2018 přinese dopravní omezení

18. září 2018 v 18:26

V sobotu 22. září pořádá hlavní město Praha protipovodňové cvičení „Karlín a Libeň 2018“, které budou doprovázet v době od 7 do 20 hodin dopravní opatření. Týkat se budou některých pozemních komunikací, cyklostezek a stezek pro pěší v Praze 1 a 8.

Další články
Nahoru