Dnes Úterý - zatazeno 0°C
Zítra Středa - zatazeno 6°C
Úterý 5. 11. 2024
Svátek má Miriam
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Hackeři napadli společnost Pražské služby, svoz odpadu v metropoli to neohrozilo
Sídlo Pražských služeb. Foto: archiv

Hackeři napadli společnost Pražské služby, svoz odpadu v metropoli to neohrozilo

Městská společnost Pražské služby (PSAS), která zajišťuje například svoz a zpracování odpadu pro většinu hlavního města, se od čtvrtka po rozsáhlém hackerskému útoku, vedenému údajně ze zahraničí, potýká s výpadkem některých systémů. Dopady incidentu na občany a chod města jsou ale minimální. Informoval o tom mluvčí firmy Alexandr Komarnický.

„Vedení Pražských služeb se všem za případný diskomfort omlouvá a ujišťuje občany, že svoz odpadu, údržba komunikací, provoz ZEVO Malešice a další činnosti nadále probíhají a budou, jen s minimálními dopady na celkový chod metropole,“ sdělil Komarnický.

V současnosti pracují PSAS na odstranění způsobených technických problémů. S podezřením na spáchání trestného činu se společnost obrátila na Policii České republiky. Incident oznámila Úřadu pro ochranu osobních údajů i Národnímu úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost.

Kdyby se nějaké drobné komplikace související s poskytovanými službami objevily, mohou je lidé hlásit na dočasných telefonních číslech, nebo na speciální e-mailové adrese.

„Naši kolegové intenzivně pracují na tom, aby se situace co nejdříve vrátila do normálu. Všechny služby poskytujeme dál bez větších omezení, přesto bych se chtěl jménem svým i svých kolegů omluvit občanům, partnerům a klientům za dočasný diskomfort, který mohou v ojedinělých případech pociťovat”, uvedl generální ředitel Pražských služeb Patrik Roman.

Kvůli nedostupnosti běžně používaných kontaktů zřídily Pražské služby obratem mobilní linky 739 531 862 a 737 240 849, i speciální e-mailovou adresu callcentrum.psas@seznam.cz, kam se mohou lidé obracet v pracovních dnech od 8 do 18 hodin. Další informace pak najdou na webu psas.cz a sociálních sítích společnosti.


Autor: red

Se službami PVK je spokojeno 95 procent zákazníků, vyplývá to z průzkumu

Dnes v 10:46

Na vysoké úrovni se stále drží spokojenost se službami Pražských vodovodů a kanalizací. Nejvíce ji ovlivňuje profesionální přístup zaměstnanců PVK, chování montérů a odečítačů, kvalita dodávané pitné vody, vyšší vliv má také vyřešení požadavku na zákaznickém centru a zákaznické lince. Celková...

Další články
Nahoru