dnes
Čtvrtek - zatazeno
6°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
7°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
10°C
„Generál“ Gillar skončil, v čele dopravního podniku ho nahradil bankéř Witowski
Pražský dopravní podnik sídlí ve Vysočanech. Ilustrační foto: archiv

„Generál“ Gillar skončil, v čele dopravního podniku ho nahradil bankéř Witowski

Novým generálním ředitelem pražského dopravního podniku (DPP) se včera stal bankéř Petr Witowski. Ve funkci nahradil dosavadního šéfa Martina Gillara. Novými členy představenstva byli navíc zvoleni Jan Šurovský a Filip Tulák. Novinářům to řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Ředitelem a předsedou představenstva podniku se Gillar stal v první polovině roku 2016. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 000 lidí. Od města dostává na provoz ročně více než 13 miliard korun.

„Není větší manažerská výzva než dopravní podnik," řekl Witowski. Podle něj je DPP pracovně v dobré kondici. Chce se proto zaměřit například na komunikaci jak s cestujícími, tak s novináři i magistrátem. Podnik je podle něj v určitých ohledech uzavřená schránka. Prioritou je pro něj výstavba metra D, stavba nových tratí a obnova vozového parku.

Manko má DPP podle Scheinherra například v uzavírání smluv. V DPP podle něj existují smlouvy, o kterých město jako akcionář nemělo detailní informace. Konkrétní ale nebyl.

Původně měl být do představenstva zvolen společně s Tulákem Pavel Procházka, někdejší šéf organizace Ropid. Jeho nakonec v nominaci nahradil bývalý technický ředitel DPP Šurovský. Z představenstva byl odvolán i Tomáš Kaas, někdejší ředitel magistrátního odboru rozvoje a financování dopravy.

Pražský dopravní podnik by měl letos mít takzvaný přiměřený zisk 1,737 miliardy korun. Je to o něco více než loni. Provozní náklady by měly dosáhnout 15,44 miliardy. Přiměřený zisk jsou peníze, které město jako vlastník nechává podniku při vyúčtování hospodaření na investice. Konečný výsledek hospodaření bude znám na začátku příštího roku. Loni hospodařil DPP se ziskem 1,9 miliardy korun.

Vliv na hospodaření měly vyšší tržby a snížení provozních nákladů. Od hlavního města loni dostal na provoz 13,535 miliardy korun, což bylo meziročně o pět procent více.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek.


Praha 12: V budově v budově bývalého PRIORu se koná zasedání zastupitelů

Včera v 11:22

12. zasedání Zastupitelstva městské části Praha 12 se bude konat 27. února od 16 hodin v budově bývalého PRIORu, 2. patro, Sofijské náměstí, Praha 4 – Modřany.

Praha 10 představí projekt parkovacích zón

Včera v 07:45

V pondělí 16. března od 18 do 21 hodin v Kulturním Domě Barikádníků, Saratovská 20, Praha 10.

Strategický plán Prahy 12: Slovo dostane veřejnost

25. února 2020 v 10:50

Veřejné projednání Strategického plánu rozvoje Prahy 12 se koná v úterý 17. března od 17:30 hodin ve druhém patře budovy Prior na Sofijském náměstí.

Praha 15: Beseda v Hostivaři

25. února 2020 v 08:47

Praha 15 zve občany na besedu. Ve čtvrtek 26. března budou od 18 hodin na programu témata dopravy, školství, veřejného prostoru nebo prostředí pro život.

Další články
Nahoru