dnes
Neděle - jasno
26°C
zítra
Pondělí - prehanky-dest
27°C
pozítří
Úterý - prehanky-dest
27°C
Byznys

GDPR straší. Lidé a firmy ale mnohem více než data podceňují bezpečnost soukromí

Blíží se květnové datum vstupu v platnost nařízení GDPR, a to děsí stále více lidí. Denně probíhají školení, ve firmách platí nové interní předpisy, přicházejí noví experti na zákonně správné nakládání s osobními informacemi. Mnohem větší riziko však představuje laxní přístup lidí a firem k dobrému zabezpečení soukromí. Například citlivé soukromé informace týkající se financí nebo třeba zdravotního stavu přímo volají po větším zabezpečení.

„Poprask kolem GDPR je jistě na místě, ale je otázkou, zda důkladné zabezpečení důvěrné komunikace například v bance nebo u lékaře není důležitější,“ říká ředitel firmy Audiopro Andrej Hronec. „Do technologiíkteré umějí zajistit, aby důvěrná komunikace zůstala neodposlechnuta, přitom již ty progresivní firmy investují.

Diskrétní informace mohou z bank, pojišťoven, zdravotnických zařízení a dalších institucí unikat naprosto banálním způsobem – někdo poblíž je uslyší. Diskrétní zóny mají ve finančních ústavech nebo lékařských zařízeních zajistit, aby privátní informace, které sdělujeme pracovníkovi „za přepážkou“, zůstaly opravdu soukromé a náš rozhovor nevyslechli i všichni ostatní, kteří se zde nacházejí. Čára na zemi ale obvykle nic neřeší. Pomoci zde může sound masking, který kromě zklidnění veřejných prostor umí také odstínit určité zóny tak, aby bylo obtížné vyslechnout, či lépe řečeno porozumět konverzaci, která zde probíhá. Navíc tato technologie zajistí soukromí bez nákladných úprav interiéru či přestaveb.

„Maskování zvuku funguje tak, že do požadovaného prostoru vysíláte uniformní tichý zvuk připomínající šum větru. Je upravený do pásma lidské řeči a optimalizovaný tak, aby překrýval probíhající komunikaci. Rozhovor je pak obtížnější vyslechnout,“ prozrazuje k nové technologii Hronec z Audiopro.

Již staří Římané odstiňovali své domy od rušivé ulice zvukem fontány. Moderní maskování zvuku pracuje na podobném principu – uniformní šum, který po vstupu do takto vybaveného (open space) prostoru či místnosti vůbec nevnímáte, překrývá konverzaci ve vzdálenosti od cca 3,5 m. Sound maskingem lze zvukově odstínit např. i jednací místnost nebo kancelář managera. Obsah komunikace tak opravdu zůstává za zavřenými dveřmi. Technologie je téměř neviditelná a nezasahuje rušivě do podoby interiéru. Systém je tvořen malými reproduktory – tzv. emitory a centrální ovládací jednotkou.

Podle velikosti prostoru a na základě vypracované studie optimálního rozmístění je možné sound masking nainstalovat v řádu několika hodin či dnů. Zařízení je bezúdržbové a nevyžaduje žádné zásahy obsluhy. Systém je energeticky velmi úsporný, má spotřebu menší než běžná žárovka.

Praxe pravděpodobně nakonec ukáže, že kolem GDPR bylo více povyku, než bylo třeba, zabezpečení zneužitelných soukromých informací by se však měla věnovat pozornost zcela určitě.


Tři čtvrtiny Čechů nakupují rády. Pro 20 % je nakupování přímo vášní

23. května 2018 ve 13:20

Celých 72 % Čechů nakupuje rádo a pro 20 % je nakupování vášní, vyplynulo z aktuálního průzkumu Rondo.cz. Ženy nakupují ještě raději než muži, Češi preferují nákupní centra a nejčastěji se při nákupu rozhodují podle intuice. Více jak třetina má zábrany vůči nákupu potravin online, i když je...

Technologie hlavního města Prahy správcem plynového osvětlení Královské cesty

21. května 2018 v 16:57

Správu, provoz a údržbu plynového osvětlení na Královské cestě nově převzala Technologie hlavního města Prahy, a.s. (THMP). Je to více jak 650 plynových svítilen veřejného osvětlení. Pracovníci THMP spolu se zástupci Pražské plynárenské a.s. (PPAS), která se na chodu těchto plynových lamp bude...

Portál Hotel.cz: Kapacity hotelů v Česku se pro období letních prázdnin rychle plní

21. května 2018 v 16:25

Tuzemská dovolená je pro velkou část Čechů stále volbou číslo jedna. Řeší ji právě v těchto týdnech. Podle statistiky největšího českého rezervačního portálu Hotel.cz tuzemským hotelům a penzionům v nejvytíženějších lokalitách přiteče 70 % rezervací na letní prázdniny v období od dubna do polovina...

Pojišťovny pojistí i rizikové cestovní kanceláře

21. května 2018 v 10:17

Cestovní kanceláře v ČR musí být dle zákona povinně pojištěny proti úpadku. Mezi 833 pojištěnými cestovními kancelářemi jich je, podle scoringového modelu Bisnode, více než šest procent ohroženo úpadkem. Scoringový model Bisnode hodnotí pravděpodobnost krachu firmy v následujících dvanácti...

Filmová nadace podporuje českou audiovizuální tvorbu

10. května 2018 ve 22:18

Filmová nadace, společný projekt České televize, Barrandov Studia a innogy, je zřízena za účelem podpory české audiovizuální tvorby, podpory tvůrčích osobností v oblasti literární přípravy české audiovizuální tvorby, ke hledání cest k realizaci těchto projektů a k podpoře...

Počet firem nadále výrazně roste, ve čtvrtletí jich vzniklo 8,5 tisíce

10. května 2018 v 08:08

V březnu  roku 2018 přibylo v České republice 1802 obchodních společností, když jich 2 815 vzniklo a zároveň došlo k zániku 1013 společností. Během celého prvního čtvrtletí potom v České republice přibylo 5444 obchodních společností, když jich vzniklo 8457 a zaniklo 3013. Nejrychleji přitom rostl...

Objem zahraničního kapitálu v tuzemských firmách atakuje historická maxima

9. května 2018 v 09:35

Celkový objem kapitálu investovaného do základního jmění tuzemských firem meziročně klesl o 12,5 miliardy korun na 2,72 bilionu korun. Zatímco objem českého kapitálu se poprvé od roku 2015 meziročně snížil, a to hlavně díky rekordnímu počtu zanikajících firem, objem zahraničního kapitálu vzrostl...

Českým firmám se daří, počet bankrotů se za poslední rok snížil o čtvrtinu

5. května 2018 v 08:39

V dubnu letošního roku bylo vyhlášeno 45 bankrotů obchodních společností, což je druhý nejnižší počet za posledních 10 let. Dále bylo vyhlášeno 456 bankrotů fyzických osob podnikatelů a 1 123 osobních bankrotů. Zároveň bylo podáno 103 návrhů na bankrot obchodních společností, 511 návrhů na bankrot...

Zrod spolupráce Operátora ICT a Mastercard: Hlavním jmenovatelem jsou digitální technologie pro metropoli

3. května 2018 v 08:03

Městská společnost Operátor ICT, která je pověřena Magistrátem hl. m. Prahy k zavádění inovativních řešení do pražských ulic, zahájila širokou spolupráci s firmou Mastercard v oblasti Smart City. Motorem společných projektů bude digitální transformace české metropole, která přinese nové služby...

Další články
Nahoru