Fotogalerie: Do Prahy poprvé přijel ze západu Čech moravský Křivoklát
10. září 2015 17:25
Ve vozech jsou instalovány nové sedačky s tradičním uspořádáním proti sobě po čtveřicích, ale na rozdíl od minulosti mezi nimi budou mít cestující k dispozici rozkládací stolky, na které lze odložit například notebook, během cesty studované dokumenty nebo občerstvení. Práci na notebooku nebo s dalšími elektronickými přístroji i během delší cesty umožní také elektrické zásuvky 230 V.
Původní polospouštěcí okna byla nahrazena plnými s determálním sklem. Interiér vozu je totiž plně klimatizovaný. Cestujícím je k dispozici také dvojice WC s uzavřeným systémem. Cyklisté naleznou na jedné straně vozu zvětšený prostor s 5 háky pro uložení jízdních kol. O průběhu cesty informuje nový audiovizuální systém, díky kterému bude možné sledovat, kde se právě spoj nachází a jaká je nejbližší zastávka.
Snazší nástup do vozů a přechod mezi nimi umožňují nové nástupní předsuvné a mezivozové dveře ovládané tlačítky s elektropneumatickým pohonem. „Vozy prošly zásadní technickou modernizací. Odpovídají vysokým mezinárodním standardům RIC, a proto můžou jezdit prakticky po celé Evropě. Významnou změnou je zvýšení rychlosti vozů ze 120 na 160 km/h,“ sděluje Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.