Dnes Pátek - obcasny-dest 6°C
Zítra Sobota - skorojasno 3°C
Pátek 23. 2. 2024
Svátek má Svatopluk
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Fitness trenér je zároveň výživovým poradcem, tvrdí Jan Výborný
Trenér Jan Výborný s jednou ze svých klientek při tréninku v K&K Family Fitness. Foto(2x): Jan Puci

Fitness trenér je zároveň výživovým poradcem, tvrdí Jan Výborný

Pro fitness trenéra Jana Výborného je jeho práce celoživotním koníčkem, kterému se věnuje od svých šestnácti let. Denně je k vidění v K&K Family Fitness ve Vratislavově ulici pod Vyšehradem. „Pokud chcete, aby bylo cvičení skutečně efektivní, je potřeba zaměřit se i na stravu. Správný fitness trenér musí být zároveň i výživovým poradcem,“ vypráví.

vyborny-trener-honza2 Dřív pracoval v ochrance, ale už dlouho je trenérem na plný úvazek. Mezi jeho klienty ve vyšehradské posilovně patří lidé, kterým nebylo ještě osmnáct let, stejně jako dospělí a senioři. Muži i ženy. „Klienti se chtějí líp cítit zdravotně, shodit nadváhu, mít lepší postavu,“ vyjmenovává hlavní motivace těch, kterým se individuálně věnuje při trénincích.

Každého nového klienta se nejdřív zeptá, jaký je jeho cíl, kam chce cvičením směřovat. „Moje činnost nespočívá jen v tom, že ukazuji klientům, jak správně cvičit, ale zároveň se jim snažím radit, jak se dobře stravovat, jak zacházet s jídlem. Takže příměr s výživovým poradcem je na místě,“ směje se.

„Když budete pravidelně cvičit, ale nebudete dobře jíst, neuvidíte na sobě očekávané změny. To vás pak může rychle demotivovat. Proto je stravovací stránka velmi důležitá,“ tvrdí Výborný.

Podle něj je potřeba se ve stravě vyvarovat přemíře cukrů, přejídání se a nepravidelnosti. „Pokud budete jíst třeba jen dvakrát denně, nemůžete očekávat nárůst svalové hmoty," tvrdí zkušený trenér.

„Je lepší si rozdělit stravu na pět porcí denně. Ráno spíš sacharidy, například ovoce, ovesné vločky nebo kaši. Před tréninkem byste neměli jíst dvě hodiny a jídlo před cvičením má být spíš lehčí, například kuřecí nebo krůtí maso, rýže, zelenina. Obecně je lepší maso vařené než pečené,“ sděluje.

Zhruba půl hodiny po tréninku je dobré doplnit bílkoviny a po dvou hodinách si dát nějaké lehčí jídlo. „Celkově je potřeba hlídat, aby příjem i výdej energie byl vybalancovaný,“ pokračuje a z vlastní zkušenosti uvádí, že připravovat si sám doma stravu nemusí zabrat tolik času, jak by se mohlo zdát a navíc to není tak drahé, jako v restauraci.

„Je to o nápadech a chuti se věnovat přípravě. Při domácí stravě máte navíc skutečnou kontrolu nad tím, co do sebe dostáváte, v jaké to je kvalitě,“ myslí si.


Autor: Jan Puci

Před magistrátem demonstrovali mladí lidé proti zdražení MHD

Včera v 10:29

Před pražským magistrátem na Mariánském náměstí ve středu demonstrovalo několik desítek převážně mladých lidí proti možnému zdražení ročního kuponu na městskou hromadnou dopravu, informovala ČTK.

Praha 14: Setkání k revitalizaci parku Bílý kůň

Včera v 08:24

Radnice Prahy 14 zve ve středu 28. února do Kyjosku na Hutích – Splavná 652, kde můžete vyjádřit svůj názor na novou studii úpravy terénu nad bývalou pískovnou Bílý kůň na Hutích.

Další články
Nahoru