
Federace: situace zaměstnanců České pošty je neúnosná, stali se z nich hokynáři a prodavači
11. července 2013 18:14
„Tato atmosféra nakonec povede jedině ke zhoršování služeb České pošty pro občany, což se již dnes stává realitou. Čím více prodají pošťáci pojistek, účtů a žvýkaček, tím méně stihnou doručit dopisů, balíků a dalších zásilek. Jako vždy na neoliberálních postupech prodělají pracující a zákazníci, přičemž naopak vydělá úzká skupina zástupců nadnárodních korporací a management České pošty,“ sděluje iniciativa a federace.
„Situace zaměstnanců České pošty je neúnosná. Strach a nátlak se staly každodenními zdroji motivace k práci. Původní poslání pošťáka, který by neměl být běžným zaměstnancem, protože jeho role byla vždy někde mezi poskytovatelem veřejných služeb a zaměstnancem, se dnes redukuje na prodavače a hokynáře. Navíc za velmi nelidských a agresivních pracovních podmínek,“ říká k věci prezident Federace výkonných zaměstnanců České pošty Miroslav Prokop.
Proti šikaně, bossingu, mobbingu
„Česká pošta se snaží dělat ze svých zaměstnanců nesvéprávné, rozklepané a ke všemu svolné bytosti třesoucí se před nesmyslnými pokyny manažerů. Dopis, v němž manažer závěrem konstatuje, že si nechal nabrousit nůž, je esencí narůstající – v tuto chvíli verbální – agresivity privilegovaných vůči neprivilegovaným. S takovou praxí nesouhlasíme a podporujeme proto zaměstnance pošty v jejich požadavcích, a tím i nepřímo všechny občany, kteří využívají jejích služeb,“ vysvětluje mluvčí ProAltu Pavel Novák.
„Iniciativa ProAlt obecně podporuje odpor pracujících proti špatným pracovním podmínkám, šikaně, bossingu, mobbingu a veškerým dalším praktikám, kterými zaměstnavatelé disciplinují zaměstnance,“ dodává mluvčí iniciativy Ondřej Lánský.