Dnes Sobota - zatazeno 12°C
Zítra Neděle - obcasny-dest 8°C
Sobota 1. 4. 2023
Svátek má Hugo
Zpravodajství
Novinky z hlavního města
Evropská síť spotřebitelských center pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 korun za zrušený let do USA
Miroslav Krekáč se po několika měsících dočkal peněz za zrušené letenky. Foto: se svolením ESC

Evropská síť spotřebitelských center pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 korun za zrušený let do USA

V pondělí 15. března byl Světový den spotřebitelů, který si Evropa připomíná popisem úspěšně vyřešených sporů mezi spotřebiteli a podnikateli. Jedním z nich je příběh Čecha Miroslava Krekáče, který si přesně před rokem zakoupil zpáteční letenky z Krakova do Los Angeles s přestupem ve Varšavě. Všechny lety ale polský dopravce hned následující den zrušil a začalo dlouhé snažení o získání zaplacených více než 12 000 korun zpět. To se podařilo až díky bezplatné mimosoudní pomoci sítě Evropských spotřebitelských center.

„Letenky jsem koupil 11. března 2020. Datum odletu byl 31. březen a návratu 11. duben. Aerolinka vše zrušila 12. března, ale nebyl jsem o tom informován, zjistil jsem to na jejím webu,“ popisuje Miroslav Krekáč.

„Hned následující den jsem požádal o vrácení peněz. A pak jsem volal a psal e-maily, také jsem podle instrukcí pro všechny zákazníky vyplnil elektronický formulář na webu. Jediné, co jsem od nich za více než tři měsíce dostal, byly automatické odpovědi, že požadavky zpracovávají v pořadí, v jakém přišly, a že nevědí, kdy své peníze dostanu,“ pokračuje.

Pomoc proto hledal u své banky i přímo u vydavatele platební karty, ti ale odmítli provést chargeback. Částku 12 562 korun se podařilo získat až koncem června díky pomoci sítě Evropských spotřebitelských center.

„Případ pana Krekáče jsme zpracovali na základě podkladů a komunikace s českého cestujícího s dopravcem a předali kolegům v partnerském centru ve Varšavě, kteří se na společnost obrátili s výzvou k mimosoudnímu vyřešení věci,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci.

„Do týdne od prvního kontaktu s ESC jsem měl peníze za letenku zpátky na účtu, respektive hned druhý den po tom, co aerolinka centru přislíbila peníze vrátit. Jsem právníkům centra nesmírně vděčný za jejich rychlou a bezplatnou pomoc,“ uzavírá Miroslav Krekáč.

Třicet poboček sítě Evropské spotřebitelských center začalo na svých sociálních sítích zveřejňovat podobné úspěšně vyřešené případy evropských spotřebitelů z posledního roku. Budou se objevovat také na facebooku a twitteru ESC Česko.

Síť ESC bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Velké Británie, Norska a Islandu. Podává také informace o právech spotřebitelů na jednotném evropském trhu. Je financováno Evropskou komisí a, zúčastněnými státy. Více informací naleznete na www.evropskyspotrebitel.cz.


Autor: TZ, red

Průvodce zákony pro rodiče na rok 2023. Ke stažení je zdarma

22. února 2023 v 11:49

Mateřská, rodičovská dovolená, rodičovský příspěvek, ošetřovné, výpověď, výživné, přídavky na dítě… Máte jako rodiče problém vyznat se ve všech předpisech, zákonech a pravidlech? 

Praha 1: Neostýchejte se říci si o pomoc

12. února 2023 v 07:00

Pokud jste pocítili důsledky zvyšujících se nákladů a máte problémy s rodinným rozpočtem, pracovníci Odboru sociálních věcí a zdravotnictví radnice Prahy 1 jsou připraveni poskytnout potřebné informace, které vám pomohou ke konkrétnímu řešení šitému vám na míru.

Praha 6: Využijte služeb poradenského místa ve Skleňáku zdarma

1. února 2023 v 17:21

Poradit nebo pomoci s tím, jak se vyrovnat s rostoucími životními náklady, potřebují v současné době i lidé, kteří to nikdy před tím nepotřebovali. Praha 6 pro ně připravila poradnu zdarma.

Můžete ve sbírce listin zveřejnit účetní závěrky s anonymizovanými údaji?

10. ledna 2023 v 11:27

Povinnost založit účetní závěrku do sbírky listin patří k jedné z nejméně oblíbených povinností společností a také k často porušované povinnosti. Určitě jste si již při zasílání účetní závěrky rejstříkovému soudu kladli otázku, zda můžete účetní závěrku do sbírky listin založit s anonymizovaným...

Bydlení, podpory, dávky a úspory. Poradenská služba v Praze 6

10. ledna 2023 ve 03:31

Poradci vám budou k dispozici ve středu 11. ledna od 13 do 15 hodin.

Bezplatná právní poradna Prahy 4

9. ledna 2023 v 07:05

Stejně jako v loňském roce bude i letos poskytovat své služby bezplatná právní poradna radnice Prahy 4. Je určena výhradně pro občany s trvalým bydlištěm na území Prahy 4.

Poradna při finanční tísni v Praze 4

8. ledna 2023 v 08:50

Radnice Prahy 4 dlouhodobě podporuje bezplatnou Poradnu při finanční tísni, jejíž pomoc je v současné době růstu cen pro stále větší počet obyvatel významnější. Jedná se o dluhovou a insolvenční poradnu, která nenabízí služby právního zastoupení a právní porady, má však zkušenosti také z práce se...

Přednáška pro seniory Prahy 1: Novinky v právech spotřebitelů

23. prosince 2022 v 18:27

Středisko sociálních služeb Prahy 1 zve seniory na přednášku o novinkách v právech spotřebitelů od roku 2023, která se koná v pondělí 16. ledna 2023 od 14:30 hodin v klubu seniorů Haštalka.

Pro bezpečné nákupy online dává 24 tipů speciální adventní kalendář

11. prosince 2022 ve 21:57

Spotřebitelé mohou využít každodenní tipy na bezpečné online nakupování a informace o právech při cestování v EU. Stačí do 24. prosince sledovat účty Evropského spotřebitelského centra ČR (ESC ČR) na twitteru a facebooku a každý den pomyslně otevřít okénko speciálního adventního kalendáře s právy...

ČSSZ: Rozšíření v poskytování otcovské

9. prosince 2022 v 07:57

U dávky otcovské poporodní péče (otcovské), se od 1. prosince rozšiřuje poskytování dávky o případy v souvislosti s mrtvě narozeným dítětem nebo s jeho úmrtím. Podle dosavadní právní úpravy otec v těchto případech nárok na dávku neměl (s výjimkou případu úmrtí dítěte po nástupu na otcovskou, kdy...

Black Friday: Jak se vyhnout pastem výprodejů

25. listopadu 2022 v 05:00

V čase inflace, rostoucích cen energií i jistého nedostatku zboží je o Black Friday mezi zákazníky obzvlášť zájem. Ale pozor, slogany jako „nejvýhodnější nabídka" apod. mohou lákat na falešné slevy nebo dokonce na podvodné e-shopy. Známý trik „zbývají už jen tři položky" má na zákazníky vyvíjet...

Další články
Nahoru