Dnes Pátek - jasno 12°C
Zítra Sobota - oblacno 13°C
Pátek 23. 4. 2021
Svátek má Vojtěch
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Evropská síť spotřebitelských center pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 korun za zrušený let do USA
Miroslav Krekáč se po několika měsících dočkal peněz za zrušené letenky. Foto: se svolením ESC

Evropská síť spotřebitelských center pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 korun za zrušený let do USA

V pondělí 15. března byl Světový den spotřebitelů, který si Evropa připomíná popisem úspěšně vyřešených sporů mezi spotřebiteli a podnikateli. Jedním z nich je příběh Čecha Miroslava Krekáče, který si přesně před rokem zakoupil zpáteční letenky z Krakova do Los Angeles s přestupem ve Varšavě. Všechny lety ale polský dopravce hned následující den zrušil a začalo dlouhé snažení o získání zaplacených více než 12 000 korun zpět. To se podařilo až díky bezplatné mimosoudní pomoci sítě Evropských spotřebitelských center.

„Letenky jsem koupil 11. března 2020. Datum odletu byl 31. březen a návratu 11. duben. Aerolinka vše zrušila 12. března, ale nebyl jsem o tom informován, zjistil jsem to na jejím webu,“ popisuje Miroslav Krekáč.

„Hned následující den jsem požádal o vrácení peněz. A pak jsem volal a psal e-maily, také jsem podle instrukcí pro všechny zákazníky vyplnil elektronický formulář na webu. Jediné, co jsem od nich za více než tři měsíce dostal, byly automatické odpovědi, že požadavky zpracovávají v pořadí, v jakém přišly, a že nevědí, kdy své peníze dostanu,“ pokračuje.

Pomoc proto hledal u své banky i přímo u vydavatele platební karty, ti ale odmítli provést chargeback. Částku 12 562 korun se podařilo získat až koncem června díky pomoci sítě Evropských spotřebitelských center.

„Případ pana Krekáče jsme zpracovali na základě podkladů a komunikace s českého cestujícího s dopravcem a předali kolegům v partnerském centru ve Varšavě, kteří se na společnost obrátili s výzvou k mimosoudnímu vyřešení věci,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci.

„Do týdne od prvního kontaktu s ESC jsem měl peníze za letenku zpátky na účtu, respektive hned druhý den po tom, co aerolinka centru přislíbila peníze vrátit. Jsem právníkům centra nesmírně vděčný za jejich rychlou a bezplatnou pomoc,“ uzavírá Miroslav Krekáč.

Třicet poboček sítě Evropské spotřebitelských center začalo na svých sociálních sítích zveřejňovat podobné úspěšně vyřešené případy evropských spotřebitelů z posledního roku. Budou se objevovat také na facebooku a twitteru ESC Česko.

Síť ESC bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Velké Británie, Norska a Islandu. Podává také informace o právech spotřebitelů na jednotném evropském trhu. Je financováno Evropskou komisí a, zúčastněnými státy. Více informací naleznete na www.evropskyspotrebitel.cz.


První pražské zkušenosti s prosazováním nových zákonných pravidel pro online platformy zprostředkující krátkodobé ubytovací služby

16. února 2021 v 10:52

V loňském roce Parlament přijal novelu zákona, který stanoví povinnosti online platformám, které zprostředkují ubytovací služby. Na základě tohoto zákona živnostenské odbory pražských městských částí zaslaly výzvy platformám jako např. Airbnb, Booking.com apod., aby sdělily informace o uzavřených...

innogy řeší týdně desítky stížností na energošmejdy

26. ledna 2021 ve 21:11

Přes padesát stížností týdně na jednání energošmejdů řeší v době epidemie koronaviru zaměstnanci skupiny innogy v České republice. Na denním pořádku jsou velmi často úplně beznadějné případy seniorů, kterým hrozí mnohatisícové sankce. innogy varuje před negativním fenoménem posledních měsíců,...

Přednáška: Pracovní právo

7. ledna 2021 v 06:33

Městská knihovna připravila na 8. února v 17 hodin on-line přednášku o základech pracovního práva zaměřenou na nejdůležitější práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele.

Šikanovaným seniorům v pobytových zařízeních by měla pomoci novela zákona o sociálních službách

3. prosince 2020 ve 21:48

Ponižování, nadávky, výsměch… i tak vypadá šikana seniorů v pobytových zařízeních, kterou musí někteří z nich trpět. Pomoci by jim měla novela zákona o sociálních službách z pera Ministerstva práce a sociálních věcí, její předložení je ale v nedohlednu.  

Bezplatná právní poradna v Praze 9 je zrušena i v prosinci

30. listopadu 2020 v 11:51

Právní poradna, kterou poskytuje devátá městská část zdarma, je vzhledem ke karanténním opatřením zrušena i v prosinci.

Další články
Nahoru