
Evropská síť spotřebitelských center pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 korun za zrušený let do USA
18. března 2021 11:10
„Letenky jsem koupil 11. března 2020. Datum odletu byl 31. březen a návratu 11. duben. Aerolinka vše zrušila 12. března, ale nebyl jsem o tom informován, zjistil jsem to na jejím webu,“ popisuje Miroslav Krekáč.
„Hned následující den jsem požádal o vrácení peněz. A pak jsem volal a psal e-maily, také jsem podle instrukcí pro všechny zákazníky vyplnil elektronický formulář na webu. Jediné, co jsem od nich za více než tři měsíce dostal, byly automatické odpovědi, že požadavky zpracovávají v pořadí, v jakém přišly, a že nevědí, kdy své peníze dostanu,“ pokračuje.
Pomoc proto hledal u své banky i přímo u vydavatele platební karty, ti ale odmítli provést chargeback. Částku 12 562 korun se podařilo získat až koncem června díky pomoci sítě Evropských spotřebitelských center.
„Případ pana Krekáče jsme zpracovali na základě podkladů a komunikace s českého cestujícího s dopravcem a předali kolegům v partnerském centru ve Varšavě, kteří se na společnost obrátili s výzvou k mimosoudnímu vyřešení věci,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci.
„Do týdne od prvního kontaktu s ESC jsem měl peníze za letenku zpátky na účtu, respektive hned druhý den po tom, co aerolinka centru přislíbila peníze vrátit. Jsem právníkům centra nesmírně vděčný za jejich rychlou a bezplatnou pomoc,“ uzavírá Miroslav Krekáč.
Třicet poboček sítě Evropské spotřebitelských center začalo na svých sociálních sítích zveřejňovat podobné úspěšně vyřešené případy evropských spotřebitelů z posledního roku. Budou se objevovat také na facebooku a twitteru ESC Česko.
Síť ESC bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Velké Británie, Norska a Islandu. Podává také informace o právech spotřebitelů na jednotném evropském trhu. Je financováno Evropskou komisí a, zúčastněnými státy. Více informací naleznete na www.evropskyspotrebitel.cz.