Dnes Pondělí - oblacno 14°C
Zítra Úterý - zatazeno 15°C
Pondělí 20. 9. 2021
Svátek má Oleg
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Evropská síť spotřebitelských center pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 korun za zrušený let do USA
Miroslav Krekáč se po několika měsících dočkal peněz za zrušené letenky. Foto: se svolením ESC

Evropská síť spotřebitelských center pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 korun za zrušený let do USA

V pondělí 15. března byl Světový den spotřebitelů, který si Evropa připomíná popisem úspěšně vyřešených sporů mezi spotřebiteli a podnikateli. Jedním z nich je příběh Čecha Miroslava Krekáče, který si přesně před rokem zakoupil zpáteční letenky z Krakova do Los Angeles s přestupem ve Varšavě. Všechny lety ale polský dopravce hned následující den zrušil a začalo dlouhé snažení o získání zaplacených více než 12 000 korun zpět. To se podařilo až díky bezplatné mimosoudní pomoci sítě Evropských spotřebitelských center.

„Letenky jsem koupil 11. března 2020. Datum odletu byl 31. březen a návratu 11. duben. Aerolinka vše zrušila 12. března, ale nebyl jsem o tom informován, zjistil jsem to na jejím webu,“ popisuje Miroslav Krekáč.

„Hned následující den jsem požádal o vrácení peněz. A pak jsem volal a psal e-maily, také jsem podle instrukcí pro všechny zákazníky vyplnil elektronický formulář na webu. Jediné, co jsem od nich za více než tři měsíce dostal, byly automatické odpovědi, že požadavky zpracovávají v pořadí, v jakém přišly, a že nevědí, kdy své peníze dostanu,“ pokračuje.

Pomoc proto hledal u své banky i přímo u vydavatele platební karty, ti ale odmítli provést chargeback. Částku 12 562 korun se podařilo získat až koncem června díky pomoci sítě Evropských spotřebitelských center.

„Případ pana Krekáče jsme zpracovali na základě podkladů a komunikace s českého cestujícího s dopravcem a předali kolegům v partnerském centru ve Varšavě, kteří se na společnost obrátili s výzvou k mimosoudnímu vyřešení věci,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci.

„Do týdne od prvního kontaktu s ESC jsem měl peníze za letenku zpátky na účtu, respektive hned druhý den po tom, co aerolinka centru přislíbila peníze vrátit. Jsem právníkům centra nesmírně vděčný za jejich rychlou a bezplatnou pomoc,“ uzavírá Miroslav Krekáč.

Třicet poboček sítě Evropské spotřebitelských center začalo na svých sociálních sítích zveřejňovat podobné úspěšně vyřešené případy evropských spotřebitelů z posledního roku. Budou se objevovat také na facebooku a twitteru ESC Česko.

Síť ESC bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Velké Británie, Norska a Islandu. Podává také informace o právech spotřebitelů na jednotném evropském trhu. Je financováno Evropskou komisí a, zúčastněnými státy. Více informací naleznete na www.evropskyspotrebitel.cz.


Autor: TZ, red

Studenti a prázdninové brigády nebo podnikání: Jaké povinnosti vůči ČSSZ mají?

3. července 2021 v 15:10

Ať už jste student střední, nebo vysoké školy, pravděpodobně si před prázdninami pokládáte otázku, jak to je s brigádami či podnikáním v průběhu vašich studií nebo po jejich ukončení. Na následujících řádcích rozebíráme nejběžnější situace, s nimiž se jako student v průběhu prázdnin můžete...

Praha 11: Právní poradna zdarma je v provozu i v létě

3. července 2021 v 10:06

Právní poradna pro občany jedenácté městské části je zdarma v provozu i v létě. Poradnu v prostorách Úřadu městské části Praha 11 provozuje společnost Iuridicum Remedium.

Proč si dát pozor na ukončení pracovního poměru dohodou

10. června 2021 v 07:00

Mnoho lidí dnes prožívá nejistotu a bojí se ztráty zaměstnání. Firmy jsou zasaženy opatřeními proti šíření koronaviru a ztrácejí ekonomickou svěžest a sílu. Nad mnohými zaměstnanci se pak vznáší riziko výpovědi. Na co si dát pozor z pozice zaměstnance?

Díky schválené novele notářského řádu bude založení společnosti rychlejší a levnější

7. června 2021 v 11:07

Sněmovna v pátek ve třetím čtení schválila novelu notářského řádu z pera poslankyně Moniky Červíčkové. Novela přichází s rozsáhlou digitalizací procesu zakládání a změn obchodních společností. Už od září tak bude možné založit si společnost on-line, a to za pouhou hodinu a levněji než dnes....

Na co má zaměstnanec právo?

3. června 2021 v 08:17

V posledních měsících dochází v určitých oborech ke zhoršení ekonomické situace, která může mít za následek rušení pracovních míst. Zároveň ještě stále mnozí zaměstnanci nevědí, jak se v některých situacích zachovat. Jaká specifika se v oblasti pracovněprávních vztahů objevují a na co má vlastně...

Bezplatná Poradna při finanční tísni v Praze 4 pomáhá

27. května 2021 v 09:17

Praha 4 podporuje činnost bezplatné Poradny při finanční tísni. Ta radí lidem, jak se vypořádat s dluhy i s exekucemi, a zpracovává také návrhy na oddlužení. Mnoho dotazů směřuje i na insolvence, rodinný rozpočet a konkrétní smlouvy. Poradci pracují s klienty na jejich rozpočtech a ladí jejich...

Právní poradna Prahy 15

15. května 2021 v 16:10

Právní poradna pro veřejnost, poskytující své služby v budově Úřadu městské části Praha 15, bude od 1. června 2021 k dispozici nově pouze ve středu, v prodloužené době, a to od 9 do 14:30 hodin.

Další články
Nahoru