Dnes Úterý - zatazeno 7°C
Zítra Středa - oblacno 7°C
Úterý 13. 4. 2021
Svátek má Aleš
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Zpravodajství

Elektronický podpis nově na radnici Prahy 5

Praha 5 spustila od 1. prosince vydávání všech běžných typů certifikátů pro elektronickou komunikaci. Certifikáty si lze nově zařídit v úředních hodinách na pracovišti ověřování podpisů, listin a Czech POINT, které se nachází na ulici Štefánikova 13.

„Tato nová služba je kamínkem do mozaiky digitalizace chodu úřadu a elektronické komunikace mezi námi jako úřadem a občany Prahy 5. Digitálně přívětivý úřad je naší strategií a připravujeme další služby, o kterých budeme občany průběžně informovat. Právě současný nouzový stav, vyvolaný pandemií COVID-19, nás utvrzuje v nutnosti komunikovat v maximální míře elektronicky. Věříme, že tento i další připravované projekty občané uvítají a budou se službou spokojeni“, říká tajemnice úřadu Kateřina Černá.

Agendu v rámci úřadu má na starost „veřejná registrační autorita“ (VRA), která bude většinu běžně dostupných certifikátů vydávat. „Nejčastěji se s využitím podpisů občan setká při jednání s úřady, např. s Finančním úřadem nebo Českou správou sociálního zabezpečení. Dále při komunikaci se zdravotními pojišťovnami nebo při vystavení e-Receptu. Pro občany se elektronický podpis doporučuje, pro úředníky je naopak povinný. Platnost podpisu je uznávaná v rámci celé EU“, dodává Černá.

Elektronický podpis se vytváří pomocí „soukromého klíče“, který může být uložen buď v počítači, nebo ve fyzické podobě na čipové kartě nebo jako token. Tyto hardwarové nosiče bude možné na VRA zakoupit a používat mimo jiné při přihlášení do Portálu občana, na němž je k dispozici řada informačních systémů eGovernmentu.


Praha pronajme byty neziskové organizaci Bona

Včera v 16:48

Rada hlavního města Prahy dnes rozhodla o pronájmu dvou městských bytů neziskové organizaci Bona. Organizace tyto byty poskytne svým klientům v režimu chráněného bydlení.

Praha 6 rozšířila úřední hodiny radnice

Včera v 10:02

Praha 6 s ukončením nouzového stavu rozšiřuje od dnešního dne úřední hodiny u nejvíce poptávaných služeb. Jedná se o agendu osobních dokladů – občanských průkazů a cestovních dokladů, Czech POINT, podatelnu a také kancelář pro zóny placeného stání.

Praha 5: Úřední hodiny radnice se prozatím nemění

Včera v 09:29

V pondělí 12. dubna přestalo platit opatření, které upravuje provoz orgánů veřejné moci a správních orgánů. Provoz úřadu je pro občany bez omezení agend.

Praha 15: Třetí ročník Participativního rozpočtu

11. dubna 2021 v 19:12

Od pondělí 19. dubna mohou obyvatelé patnácté městské části podávat své návrhy do 3. ročníku Participativního rozpočtu Prahy 15.

Nová klubovna pro skauty z Prahy 8

10. dubna 2021 v 08:12

Klubovna pro skauty z Prahy 8 se v současné době dokončuje v areálu mateřské školy Dolákova. Skauti budou mít k dispozici zázemí k tvůrčím aktivitám včetně kuchyňky. Klubovna byla jedna z priorit radnice osmé městské části, i když cesta k vybudování nebyla...

Další články
Nahoru