Elektrobus se v MHD osvědčil, testování prodlouženo o další rok
4. září 2016 09:45
Zkušební provoz elektrobusu zahájil dopravní podnik loni na začátku září. Vůz k letošnímu 31. srpnu pokořil hranici 70 000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími.
„Pozitivní výsledky prvního roku provozu považuji vzhledem k budoucnosti za velmi dobrou zprávu. Stále více se totiž ukazuje, že by právě elektrobusy mohly být tím správným řešením veřejné dopravy zejména v lokalitách, které trpí nadměrnou dopravní zátěží a znečištěním ovzduší, jako je třeba Spořilov,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek (ČSSD).
Zcela ojedinělým je v celém projektu systém nabíjení z tramvajové sítě na autobusovém obratišti Želivského. Důležitým parametrem pro zajištění optimální životnosti baterií je však i noční pomalé nabíjení a balancování baterií v garáži Hostivař. Standardní dojezd elektrobusu s cestujícími se při využívání provozních přestávek pro nabíjení pohybuje v rozmezí 265 až 350 kilometrů (dle linky, provozních parametrů a typu dne – pracovní dny nebo víkendy).
Cílem pro druhý rok provozu je sledování stavu a životnosti baterií a zároveň hodnocení dalších realizovaných technických úprav. V závěru letošního června byl totiž systém topení a klimatizace doplněn o tepelné čerpadlo. Komplexní vyhodnocení provozu bude dostupné po ukončení dvouletého zkušebního cyklu.