dnes
Neděle - snih
2°C
zítra
Pondělí - zatazeno
1°C
pozítří
Úterý - polojasno
5°C
Elektrobus se v MHD osvědčil, testování prodlouženo o další rok
Elektrobus vozí cestující už rok. Foto: Petr Hejna / DPP

Elektrobus se v MHD osvědčil, testování prodlouženo o další rok

Testování elektrobusů probíhá v pražské MHD už pět let. V rámci tohoto projektu uzavřel elektrobus SOR/Cegelec EBN 11 na konci srpna první rok provozu na pravidelných linkách. Vzhledem k pozitivním provozním výsledkům došlo k prodloužení testování o dalších dvanáct měsíců.

Zkušební provoz elektrobusu zahájil dopravní podnik loni na začátku září. Vůz k letošnímu 31. srpnu pokořil hranici 70 000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími.

„Pozitivní výsledky prvního roku provozu považuji vzhledem k budoucnosti za velmi dobrou zprávu. Stále více se totiž ukazuje, že by právě elektrobusy mohly být tím správným řešením veřejné dopravy zejména v lokalitách, které trpí nadměrnou dopravní zátěží a znečištěním ovzduší, jako je třeba Spořilov,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek (ČSSD).

Zcela ojedinělým je v celém projektu systém nabíjení z tramvajové sítě na autobusovém obratišti Želivského. Důležitým parametrem pro zajištění optimální životnosti baterií je však i noční pomalé nabíjení a balancování baterií v garáži Hostivař. Standardní dojezd elektrobusu s cestujícími se při využívání provozních přestávek pro nabíjení pohybuje v rozmezí 265 až 350 kilometrů (dle linky, provozních parametrů a typu dne – pracovní dny nebo víkendy).

Cílem pro druhý rok provozu je sledování stavu a životnosti baterií a zároveň hodnocení dalších realizovaných technických úprav. V závěru letošního června byl totiž systém topení a klimatizace doplněn o tepelné čerpadlo. Komplexní vyhodnocení provozu bude dostupné po ukončení dvouletého zkušebního cyklu.


Praha 2: Údržba chodníků v zimě

3. ledna 2018 ve 13:12

Radnice Prahy 2 bude pro zimní sezonu  2017/18  zajišťovat schůdnost na chodnících, které jsou zařazeny ve vyhlášce hl. m. Prahy mezi neudržované komunikace.

Další články
Nahoru