
Dýmovník, Uličník, Pejskomilka, Kávovník. Kampaň s divnolidmi v MHD budí vášně
16. března 2023 10:02
Kampaň poukazuje hlavně na nutnost vzájemné ohleduplnosti a dodržování přepravních podmínek pro bezproblémové a co nejpříjemnější cesty Pražskou integrovanou dopravou.
Postupně je prostřednictvím sociálních sítí PID i dalších spolupracujících organizací publikováno šest videí na téma nástup s kočárkem, přeprava psů, kouření na zastávkách a ve vozech, držení se za jízdy, hlasité telefonování a blokování dveří pro nástup a výstup.
Hlavním hrdinou videospotů je nový hlas Pražské integrované dopravy herec Jan Vondráček, který cestující provází jednotlivými situacemi jako behaviorální specialista PIDiatr Mh.D. Blaž Vršnik. Videa vznikla prostřednictvím HOFO Production v režii scénáristy a režiséra Štěpána Zálešáka.
„V této kampani, která má na sociálních sítích velký ohlas a která vzbuzuje mnohdy vášnivé diskuze, bychom rádi pokračovali zpracováním dalších takových situací,“ sdělil Drápal.
Anketa
Setkáváte se často v pražské MHD s nevhodným chováním ostatních cestujících?
„Osvětovou kampaň kromě obecných informací, čím a jak správně cestovat, doprovází série 10 ilustrací od Kateřiny Perglové, se kterými se mohou cestující již nyní setkávat ve vozech tramvají nebo na zastávkách,“ sdělil ředitel Ropidu Petr Tomčík.
Hrdiny této kampaně jsou karikatury největších „výtečníků“ nazvané Dýmovník popelavý, Halasnice štěbatavá, Střemhlavník uběhaný, Podlahovrt netečný, Nástupištník lemovaný, Pejskomilka dobrotivá, Dveřník překážkový, Otesánek všežravý, Uličník dvojsedavý a Kávovník nedospalý.
„Každý z těchto zvláštních živočišných druhů se právě vyznačuje jedním z nešvarů, bez kterých by cestování veřejnou dopravou bylo mnohem příjemnější,“ dodal Drápal.