dnes
Neděle - zatazeno
6°C
zítra
Pondělí - obcasny-dest
5°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
11°C
Dlouhá oprava Negrelliho viaduktu začíná, změna trasy se dotkne rychlíků i příměstských spojů
Negrelliho viadukt v Karlíně. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons

Dlouhá oprava Negrelliho viaduktu začíná, změna trasy se dotkne rychlíků i příměstských spojů

Cestující se dnes na dlouhou dobu naposledy svezou po unikátním historickém Negrelliho viaduktu v Praze. V noci z pondělí na úterý bude kvůli opravě mostu provoz na přibližně dva roky přerušen. Oprava mostu od úterý 4. července změní jízdní řády na dvou tratích. Kvůli rozsáhlé rekonstrukci nebudou vlaky přes most jezdit na Masarykovo nádraží a budou končit v zastávce Praha – Bubny.

Jak výluka změní dopravu na železnici:

Trať č. 090 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem – Děčín 

Rychlíky Praha – Děčín pojedou z / do Masarykova nádraží odklonem přes stanici Praha Holešovice (metro C a tram), odjezdy vlaků z Masarykova nádraží budou o 5 minut dříve, podobně také příjezdy vlaků budou o několik minut posunuté;

Osobní vlaky Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem pojedou z / do Masarykova nádraží odklonem přes stanici Praha Holešovice (metro C a tram), vlaky nezastaví na zastávce Praha Holešovice zastávka, odjezdy a příjezdy vlaků z Masarykova nádraží jsou o několik minut posunuté;      

Spěšné vlaky 1650 / 1651 z / do Loun jedou do / ze stanice Praha Holešovice (metro C a tram)

Trať č. 120 Praha – Kladno – Rakovník

Rychlíky, spěšné a osobní vlaky jsou ukončeny / začínají buď ve stanici Praha Bubny Vltavská (metro C, tram) nebo ve stanici Praha Dejvice (metro A, tram);

Osobní vlaky směr Středokluky začínají a končí svou jízdu ve stanici Praha Dejvice (metro A, tram).

U několika málo spojů na trati č. 090 i 120 jsou další odlišná opatření.

Bližší podrobnosti o výlukových opatřeních a výlukové jízdní řády cestující najdou na vývěskách železničních stanic nebo na webových stránkách ČD (www.cd.cz).  

Oprava historického Negrelliho viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.

Celá rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá do roku 2019 a bude spojená s omezením provozu na linkách směřujících přes most na Masarykovo nádraží. Cena rekonstrukce ve výši zhruba miliardy korun nabízená vítězným sdružením je o téměř 150 milionů nižší, než kolik původně SŽDC předpokládala.

Negrelliho viadukt spojující Karlín a Bubny je druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Byl postaven v letech 1846 až 1849 pro Severní státní dráhu z Prahy do Drážďan. Do provozu byl uveden 1. června 1850. Prakticky v nepřetržitém provozu je tak už téměř 170 let. Most má délku 1110 metrů a do roku 1910 byl nejdelším mostem v Evropě. Negrelliho viadukt je dnes významná stavební a technická památka.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru