dnes
Úterý - skorojasno
2°C
zítra
Středa - oblacno
0°C
pozítří
Čtvrtek - snih
0°C
Dvacet velkokapacitních autobusů i trolejbusů nakoupí pro pražskou MHD dopravní podnik
V roce 2017 byl na lince k letišti testován dvoukloubový autobus Van Hool AGG 300. Foto: Aneta Řehková / DPP

Dvacet velkokapacitních autobusů i trolejbusů nakoupí pro pražskou MHD dopravní podnik

Pražský dopravní podnik (DPP) nakoupí 20 velkokapacitních autobusů či trolejbusů. Podnik vypsal v těchto dnech výběrové řízení na dodavatele vozů. Zaplatí za ně zhruba 500 milionů korun, přesná částka ale vzejde až z výsledku tendru. Dodavatel by mohl být znám do konce letošního listopadu.

Autobusy by měly být minimálně 20,5 metru dlouhé a maximálně 3,3 metru vysoké, vybaveny minimálně čtyřiceti sedadly pro cestující a dalšími minimálně šesti sedadly pro osoby se sníženou schopností pohybu. Samozřejmostí je klimatizace, kterou lze manuálně ovládat. Předpokládaný roční nájezd každého autobusu je 100 tisíc kilometrů a DPP požaduje minimálně desetiletou životnost vozů v městském provozu a homologaci pro provoz v Evropské unii.

„V tendru nespecifikujeme typ pohonu, můžou se do něj přihlásit jak výrobci vozů s konvenčním dieselovým motorem splňující emisní normu Euro 6, tak i výrobci hybridních vozů,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP.

Podnik od výrobce také požaduje, aby náhradní díly k autobusům byly k dispozici po celou dobu deklarované životnosti vozů. Součástí výběrového řízení je i pět diagnostických zařízení k autobusům.

„Výběrové řízení poběží do 2. listopadu, vyhlášení výsledků předpokládáme do konce letošního listopadu. Následovat bude proces podpisu kupní smlouvy, kterou chceme s vítězem tendru uzavřít nejpozději do konce tohoto roku. Všech 20 velkokapacitních autobusů by měl výrobce dodat do devíti měsíců od uzavření smlouvy,“ sdělil Šurovský.

DPP počítá s jejich nasazením primárně na linku číslo 119 na/z Letiště Václava Havla Praha. Vítěz tendru by měl být znám do konce letošního listopadu. První autobusy by mohly být nasazeny do provozu v listopadu příštího roku. 

Velkokapacitní autobusy budou na lince č. 119 jezdit do její elektrifikace, jejíž dokončení a uvedení do provozu DPP plánuje na začátku roku 2023. Poté je nahradí velkokapacitní trolejbusy podle záměru, který pražští radní minulý měsíc. Velkokapacitní autobusy pak DPP využije na další linky, například číslo 112 do pražské zoologické zahrady.

Kromě toho DPP zahájil předběžné tržní konzultace s výrobci velkokapacitních trolejbusů, veřejnou zakázku na dodávku 20 kusů plánuje vypsat do konce letošního roku.
Vítěz by měl být vyhlášen do konce února 2020, smlouva s ním podepsána do konce března 2020 a první velkokapacitní trolejbusy by měl výrobce dodat na začátku roku 2022.


V úterý se vrátí provoz do uzavřeného úseku v Prosecké ulici

Včera ve 20:41

Technická správa komunikací dokončila 30. listopadu práce na kompletní rekonstrukci komunikace a chodníků v Prosecké ulici v úseku od ulice Františka Kadlece po ulici Na Labuťce, a tím se nejpozději v úterý 1. prosince 2020 vrátí do toho úseku provoz v obou směrech.

Ve čtvrtek v noci neprojedete Tunelovým komplexem Blanka

25. listopadu 2020 v 06:25

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka od 26. listopadu od 23 hodin do 27. listopadu do 5 hodin uzavřen.

Na Ořechovce začaly platit parkovací zóny

23. listopadu 2020 ve 12:18

Na Ořechovce v šesté městské části dnes začaly platit parkovací zóny. Od 2. listopadu platí v Praze 6 zóny také na Hanspaulce.

Další články
Nahoru