dnes
Čtvrtek - zatazeno
14°C
zítra
Pátek - oblacno
16°C
pozítří
Sobota - jasno
16°C
Dvacet velkokapacitních autobusů i trolejbusů nakoupí pro pražskou MHD dopravní podnik
V roce 2017 byl na lince k letišti testován dvoukloubový autobus Van Hool AGG 300. Foto: Aneta Řehková / DPP

Dvacet velkokapacitních autobusů i trolejbusů nakoupí pro pražskou MHD dopravní podnik

Pražský dopravní podnik (DPP) nakoupí 20 velkokapacitních autobusů či trolejbusů. Podnik vypsal v těchto dnech výběrové řízení na dodavatele vozů. Zaplatí za ně zhruba 500 milionů korun, přesná částka ale vzejde až z výsledku tendru. Dodavatel by mohl být znám do konce letošního listopadu.

Autobusy by měly být minimálně 20,5 metru dlouhé a maximálně 3,3 metru vysoké, vybaveny minimálně čtyřiceti sedadly pro cestující a dalšími minimálně šesti sedadly pro osoby se sníženou schopností pohybu. Samozřejmostí je klimatizace, kterou lze manuálně ovládat. Předpokládaný roční nájezd každého autobusu je 100 tisíc kilometrů a DPP požaduje minimálně desetiletou životnost vozů v městském provozu a homologaci pro provoz v Evropské unii.

„V tendru nespecifikujeme typ pohonu, můžou se do něj přihlásit jak výrobci vozů s konvenčním dieselovým motorem splňující emisní normu Euro 6, tak i výrobci hybridních vozů,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP.

Podnik od výrobce také požaduje, aby náhradní díly k autobusům byly k dispozici po celou dobu deklarované životnosti vozů. Součástí výběrového řízení je i pět diagnostických zařízení k autobusům.

„Výběrové řízení poběží do 2. listopadu, vyhlášení výsledků předpokládáme do konce letošního listopadu. Následovat bude proces podpisu kupní smlouvy, kterou chceme s vítězem tendru uzavřít nejpozději do konce tohoto roku. Všech 20 velkokapacitních autobusů by měl výrobce dodat do devíti měsíců od uzavření smlouvy,“ sdělil Šurovský.

DPP počítá s jejich nasazením primárně na linku číslo 119 na/z Letiště Václava Havla Praha. Vítěz tendru by měl být znám do konce letošního listopadu. První autobusy by mohly být nasazeny do provozu v listopadu příštího roku. 

Velkokapacitní autobusy budou na lince č. 119 jezdit do její elektrifikace, jejíž dokončení a uvedení do provozu DPP plánuje na začátku roku 2023. Poté je nahradí velkokapacitní trolejbusy podle záměru, který pražští radní minulý měsíc. Velkokapacitní autobusy pak DPP využije na další linky, například číslo 112 do pražské zoologické zahrady.

Kromě toho DPP zahájil předběžné tržní konzultace s výrobci velkokapacitních trolejbusů, veřejnou zakázku na dodávku 20 kusů plánuje vypsat do konce letošního roku.
Vítěz by měl být vyhlášen do konce února 2020, smlouva s ním podepsána do konce března 2020 a první velkokapacitní trolejbusy by měl výrobce dodat na začátku roku 2022.


Sobota: Uzavření Bubenečského tunelu

Včera v 07:46

Bubenečský tunel bude od soboty 26. října od 23 hodin do neděle 27. října do 5 hodin uzavřen.

Příští týden budou na tři noci uzavřeny tunely Brusnický a Dejvický

22. října 2019 v 10:16

Z důvodu mytí budou Brusnický a Dejvický tunel uzavřeny od 29. října do 1. listopadu vždy od 23 hodin do 5 hodin.

Palmovka – Maniny: V sobotu a v neděli nepojedu tramvaje

21. října 2019 v 08:39

V sobotu 26. října a v neděli 27. října, vždy od 8 hodin do 18:15 hodin bude z důvodu výměny svítidel veřejného osvětlení na Libeňském mostě obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Palmovka – Maniny.

Uzavření Bubenečského tunelu potrvá 3 noci

18. října 2019 ve 13:30

Z důvodu mytí bude Bubenečský tunel od 21. 10. do 24. 10. uzavřen vždy od 23 do 5 hodin.

Letenský tunel bude od pondělí čtyři noci uzavřen

18. října 2019 v 11:37

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude Letenský tunel od 21. října do 25. října, tj. 4 noci, vždy od 23 hodin do 5 hodin uzavřen.

Další články
Nahoru