Dvacet velkokapacitních autobusů i trolejbusů nakoupí pro pražskou MHD dopravní podnik
5. října 2019 14:27
Autobusy by měly být minimálně 20,5 metru dlouhé a maximálně 3,3 metru vysoké, vybaveny minimálně čtyřiceti sedadly pro cestující a dalšími minimálně šesti sedadly pro osoby se sníženou schopností pohybu. Samozřejmostí je klimatizace, kterou lze manuálně ovládat. Předpokládaný roční nájezd každého autobusu je 100 tisíc kilometrů a DPP požaduje minimálně desetiletou životnost vozů v městském provozu a homologaci pro provoz v Evropské unii.
„V tendru nespecifikujeme typ pohonu, můžou se do něj přihlásit jak výrobci vozů s konvenčním dieselovým motorem splňující emisní normu Euro 6, tak i výrobci hybridních vozů,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP.
Podnik od výrobce také požaduje, aby náhradní díly k autobusům byly k dispozici po celou dobu deklarované životnosti vozů. Součástí výběrového řízení je i pět diagnostických zařízení k autobusům.
„Výběrové řízení poběží do 2. listopadu, vyhlášení výsledků předpokládáme do konce letošního listopadu. Následovat bude proces podpisu kupní smlouvy, kterou chceme s vítězem tendru uzavřít nejpozději do konce tohoto roku. Všech 20 velkokapacitních autobusů by měl výrobce dodat do devíti měsíců od uzavření smlouvy,“ sdělil Šurovský.DPP počítá s jejich nasazením primárně na linku číslo 119 na/z Letiště Václava Havla Praha. Vítěz tendru by měl být znám do konce letošního listopadu. První autobusy by mohly být nasazeny do provozu v listopadu příštího roku.
Velkokapacitní autobusy budou na lince č. 119 jezdit do její elektrifikace, jejíž dokončení a uvedení do provozu DPP plánuje na začátku roku 2023. Poté je nahradí velkokapacitní trolejbusy podle záměru, který pražští radní minulý měsíc. Velkokapacitní autobusy pak DPP využije na další linky, například číslo 112 do pražské zoologické zahrady.
Kromě toho DPP zahájil předběžné tržní konzultace s výrobci velkokapacitních trolejbusů, veřejnou zakázku na dodávku 20 kusů plánuje vypsat do konce letošního roku.
Vítěz by měl být vyhlášen do konce února 2020, smlouva s ním podepsána do konce března 2020 a první velkokapacitní trolejbusy by měl výrobce dodat na začátku roku 2022.