dnes
Úterý - polojasno
27°C
zítra
Středa - polojasno
29°C
pozítří
Čtvrtek - jasno
30°C
Lifestyle / Zdraví

Dva jednoduché cviky, které vás zbaví bolestí ramen

Aby bylo tělo zdravé, musí správně fungovat každý sval. Fit Pain Free je nová metoda cvičení, jejíž základy k nám přišly z Ameriky. Na jejím vývoji se podílí i Češka žijící v USA Líba Plačková. U nás ji propaguje zkušená lektorka a trenérka Hana Toufarová. Metoda Fit Pain Free neřeší jen bolest samotnou, ale hlavně – hledá její příčiny a ty se snaží odstranit. Jde o metodu izolovaného cvičení, která se zaměřuje na jednotlivé svaly tak, aby každý z nich pracoval správně.

fitpainfree-hana-toufarova-01-websize „Pokud vás bolí ramena, na vině může být velký stres, přetěžování, nebo je naopak nepoužíváte. To znamená, že neprovádíte velké pohyby v ramenou, kdy se zapojí celá paže, ale vše ve svém dosahu si přitahujete jen pohybem z loktů. Nepoužívaná ramena tuhnou a bolí,“ říká Hana Toufarová, lektorka nové cvičební metody Fit Pain Free, která přináší dva jednoduché cviky, jimiž krásně protáhnete svaly kolem ramen, prsní svaly a zároveň posílíte svaly mezilopatkové.

„Vše začíná i končí špatnými návyky a mnohé zdravotní potíže mohou pramenit z nesprávného držení těla. Bolest je jen volání těla, že něco děláme špatně. A dlouhodobé přehlížení této bolesti vede ke zdravotním problémům,“ říká Toufarová.

Cílem tohoto jednoduché izolované cvičení je, aby v našem těle pracoval každičký sval správně. A zde jsou dva vyzkoušené cviky, které vám pomůžou zbavit se bolesti ramen:

1. Sitting Overhead Extension Up and Down
Toto cvičení posiluje extenzory páteře a triceps, protahuje prsní svaly a mobilizuje ramenní klouby.
Základní pozice:
arm-glides-hold1 – Sedněte si na židli, tak, abyste měli v kolenou 90° a chodidly pohodlně dosáhli na zem.
 – Kyčle, kolena a chodidla v jedné linii, špičky prstů u nohou směřují dopředu. V bedrech je přirozené prohnutí.
 – Spojte ruce dole před tělem, dlaně obraťte směrem dolů. Stáhněte ramena dolů. Hlava je v prodloužení páteře, dívejte se před sebe do výše svých očí.
Provedení cviku:
arm-glides-hold2 – Překlopte pánev mírně vpřed.
 – Tlačte ramena dolů a vzpažte. Snažte se dát paže co nejvíce vzad za osu páteře. Lokty musí zůstat dopnuté. Pokud cvik nejde zpočátku v plném rozsahu, nevadí. Je lepší mít paže níž, např. jen před obličejem, ale lokty dopnuté.
 – Vraťte paže dolů. Opakujte 10×, po 2 sériích.

2. Hooklying Arm Glides Hold
Toto cvičení podporuje mobilizaci ramen, protahuje prsní svaly, posiluje mezilopatkové svaly a rotátory ramenního kloubu.
Základní pozice:
arm-glides-hold3 – Lehněte si na záda, pokrčené nohy na šířku pánve, v kolenou 90°, chodidla na zemi.
 – Kyčle, kolena a kotníky v jedné linii.
 – Upažte, pokrčte mírně paže, dlaně vzhůru.
 – Pánev je v přirozené poloze, tj. máte v bedrech mírné prohnutí.
 – Hlava je v prodloužení páteře.
Provedení cviku:
arm-glides-hold4 – Zatlačte celé paže – lokty, zápěstí i hřbety rukou – do země na 5 sekund.
 – Pak posuňte paže po zemi asi o 10 cm do vzpažení, tj. směrem k sobě, a opět zatlačte celé paže i hřbety rukou na 5 sekund do země. Opakujte až do vzpažení, tj. až jsou ruce za hlavou.
 – Po celou dobu tlačte ramena a lopatky směrem od uší dolů k pasu.
 – Pánev je v jedné rovině, nehýbe se. Opakujte 3×.

Foto: fitpainfree.com /4X/


Tipy na správné třídění odpadu po letním pikniku či zahradní grilovačce

2. srpna 2020 v 07:02

Plastové obaly od olejových marinád, jednorázové kelímky, plynové kartuše nebo obaly opalovacích krémů patří k těm odpadům, které vznikají primárně během letního grilování, pikniků nebo při kempování. Pražské služby přináší sérii tipů, jak tyto odpadní komodity správně...

Charitativní závod RUN for HELP zajistil rehabilitační pobyt pro lidi po amputaci

30. července 2020 v 11:38

I letos Rehabilitační klinika Malvazinky podpořila charitativní běžecký závod pro celou rodinu příhodně pojmenovaný RUN for HELP. Akce se uskutečnila v sobotu 25. července na Letné za podpory Prahy 7 .   

Praha 11 zve na lekce jógy zdarma

23. července 2020 v 18:52

Zacvičit si jógu v areálu Chodovské tvrze mohou zájemci každou středu. Městská část Praha 11 tu společně s Domem jógy pořádá lekce jógy zdarma. Probíhají jednou týdně a na své si tu přijdou jak začátečníci, tak i pokročilí.

Thomayerova nemocnice otevřela nový provoz moderní magnetické rezonance

23. července 2020 v 18:06

Thomayerova nemocnice otevřela nový provoz magnetické rezonance MAGNETOM Altea. 

Další články
Nahoru