Druhým Centrem interaktivní výuky v Praze se stává Weilovka
26. června 2020 07:47
Na rozdíl od prvních center, jejichž otevření se odehrávalo ve virtuálním prostoru, současná situace již umožnila předvést třídy v plné parádě na živo.
Záměrem realizátorů projektu je do praxe pražského školství přinést ty nejmodernější technologie a postupně vybudovat 48 vybavených učeben, které budou umístěny v patnácti centrech na jedenácti středních školách, dvou speciálních školách a dvou školách uměleckých.
Pedagogičtí pracovníci zapojených škol získají podporu, potřebné kompetence, naučí se techniku využívat ve své běžné pedagogické praxi a zjistí, že dobře koncipovaná a technicky vybavená třída může být pro jejich práci skutečným parťákem.
Žáci značně posunou kvalitu své profesní přípravy a naučí se pracovat se špičkovými technologiemi. V neposlední řadě pak jednotlivé školy otevřou své brány také pedagogům dalších středních a základních škol a v tematicky zaměřených setkáních budou kolegům poskytovat další možnost seznámit se s potenciálem jednotlivých přístrojů a zařízení a rozhodnout se tak, zda mohou také svoji výuku obohatit využitím moderních technologií.
Zcela unikátní v republikovém měřítku je možné označit třídy zaměřené na 3D technologie. Pražské školy díky projektu získají celkem jedenáct takto vybavených a zaměřených tříd, osazených celkem téměř 180 samostatnými 3D pracovišti. Takto kvalitním a rozsáhlým vybavením se nemůže pochlubit mimo Prahy školství žádného dalšího kraje.
Do jara příštího roku pak budou všechny třídy soužit potřebám škol, jejich žákům, ale i učitelům. Centra interaktivní výuky (CIV) jsou připravena pro všechny učitele z pražských škol, kteří budou mít zájem zdokonalovat se v inovativních způsobech výuky. Postupně se již buduje patnáct center, ve kterých si učitelé nebudou jen vyprávět o nových technologiích, a jak je využívat ve výuce, ale budou si je vyzkoušet a učit se s nimi pracovat. Bude to společná práce žáků a učitelů, kteří pod vedením zkušených lektorů budou vstupovat do nových dimenzí výuky ve 21. století. CIV již nyní akcentují budoucí cíle Strategie vzdělávací politiky do roku 2030+ v oblastech digitálního vzdělávání, inovací ve vzdělávání a v také proměny obsahu a formy vzdělávání.