DPP odmítl námitky vyloučeného účastníka stavby metra D, ten se obrátí na ÚOHS
8. října 2023 08:27
DPP začal loni stavět novou linku metra z Pankráce do Písnice. Jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun. Práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. Součástí jsou dvě stanice, kdy stanice Pankrác bude přestupní na nynější stejnojmennou stanici na lince C.
„Můžeme potvrdit, že nám bylo včera ve večerních hodinách doručeno rozhodnutí o obou našich námitkách, tedy proti vyloučení z tendru i proti výběru sdružení Subterra jako vítěze. DPP obě námitky odmítl, což bohužel nebylo překvapením, neboť od první chvíle veřejně vyhlašoval, že si za svým původním rozhodnutím stojí, a to ještě předtím, než se s obsahem našich námitek mohl řádně seznámit," sdělila ČTK Mašínová.
DPP podle jejího vyjádření odmítnul věcné argumenty PVM, ignoroval důkazní materiály a prosazuje výběr druhého v pořadí. „Zadavatel tedy nadále postupuje v rozporu s péčí řádného hospodáře a zákona o zadávání veřejných zakázek. Vzhledem k postupu zadavatele nám nezbývá nic jiného než předat naše námitky formou návrhu k ÚOHS," uvedla Mašínová.
Podle zjištění serveru Seznam Zprávy se sdružení v pondělí obrátí i na policii, aby se zakázkou zabývala. „Kvůli podezření ze spáchání trestného činu podvodu v souvislosti s prokazováním kvalifikace vybraného dodavatele podáváme trestní oznámení," sdělila serveru mluvčí Vinci Construction Iveta Štočková.
Firma v námitkách dopravnímu podniku tvrdila, že vítězná Subterra zfalšovala takzvané reference klíčových manažerů budoucí stavby tunelu metra D. Subterra podle dřívějšího vyjádření nedořešené zakázky nekomentuje, týká se to i metra D, píše server.
Vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík ve čtvrtek ČTK sdělil, že podnik nemůže k řízení sdělit podrobnosti. Zákon zadavateli znemožňuje zveřejňovat během řízení jakékoliv informace. Bylo by to považováno za ovlivňování zakázky, sdělil.