dnes
Sobota - skorojasno
9°C
zítra
Neděle - oblacno
13°C
pozítří
Pondělí - obcasny-dest
10°C
Dopravní terminál na Smíchově má generálního projektanta, začít stavět by se mohlo v roce 2024
Pohled na smíchovský terminál od jihu. Vizualizace (3x): DOUSEK-ZÁBORSKÝ

Dopravní terminál na Smíchově má generálního projektanta, začít stavět by se mohlo v roce 2024

Projekt dopravního terminálu plánovaného na Smíchově vyjde Prahu na 141,6 milionu korun. Městu jej dodá sdružení společností. Na začátku týdne jej vybrali pražští radní. Na terminálu má být možné přestupovat mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji. Opravena bude nádražní budova a přibude čtvrté nástupiště. Odhadované náklady jsou několik miliard korun. Stavba je součástí nově budované čtvrti Smíchov City.

Vedení Prahy schválilo v pondělí výběr generálního projektanta terminálu Smíchov. Vítězné sdružení firem Metroprojekt, Sudop EU, Sudop Praha a ateliér A69 architekti vypracuje kompletní projekt budoucího moderního dopravního hubu. Začne rozpracovávat technické podmínky, zajistí dokumenty pro územní rozhodnutí, pak stavební povolení, a nakonec připraví dokumentaci pro výběr zhotovitele.

terminal-smichov-a Pokud vše půjde bez problémů, samotná stavba začne v roce 2024 po získání územního rozhodnutí a pravomocného stavebního povolení na základě dokumentací, které zajistí schválený generální projektant.

„V Praze se začne projektovat dopravní terminál hodný 21. století a výběrem generálního projektanta se od studie posouváme blíž k realizaci. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

terminal-smichov-slider-b Generální projektant byl vybrán z celkem čtyř nabídek s cenou. Při jejich posuzování měly například stejnou váhu kvalifikace a zkušenost hlavního inženýra projektu a hlavního architekta projektu. Cílem je podle Scheinherr zaručení vysoké technické, ale zároveň i architektonické kvality výsledného díla.

Následujícím krokem bude podpis smlouvy a zahájení prací, které budou koordinovány se Správou železnic a jejich rekonstrukcí smíchovského nádraží.

Do budoucna zde mimo terminálu a rekonstruované stanice přibydou také administrativní budovy Správy železnic a nová lávka přes kolejiště spojující současný Smíchov s novým developerským projektem Smíchov city.

Terminál na Smíchově

Autobusová doprava
Příměstské a dálkové autobusy v současné době končí jízdu v ulici Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Návrh počítá s přesunutím této autobusové dopravy do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice. Městské autobusy budou naopak končit v nově uspořádaném prostoru před nádražím.

Přednádražní prostor
Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak cestujícím jednodušší přesun na nádraží. Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů, což sníží hluk. Návrh počítá i s osazením nových stromů.

Parkoviště
Vjezdy na P+R parkoviště pouze z Městského okruhu a nedojde tak ke zvýšení dopravy v ulici Nádražní. P+R parkoviště bude mít až 1000 stání. Parkoviště B+R bude mít kapacitu 1000 kol.

Okolí Smíchovského nádraží
Díky přesunu většiny autobusové dopravy do nového terminálu bude moci v ulici Na Knížecí vzniknout nové náměstí. Studie dále plánuje nový bezbariérový vstup do stanice metra včetně nového napojení celého terminálu na stanici metra. V neposlední řadě se počítá se zastřešením terminálu, což sníží hluk ze železnice.

Nádražní hala
V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let 20. století, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující. Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody. Na halu naváže i nové administrativní křídlo nádraží, které by mohlo být budoucím sídlem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podoba tohoto křídla ještě není dokončena.


Dopravní omezení v souvislosti se silničním během Běchovice - Praha

Dnes v 09:25

V neděli 27. září se koná 124. ročník silničního běhu Běchovice – Praha. Dopravní opatření související s touto významnou sportovní akcí se budou týkat komunikací na území městských částí Praha 3, 9, 14 a 21.

Most přes Jeremiášovu ulici je dokončen

Dnes v 05:55

Ve čtvrtek 24. září dokončila Technická správa komunikací práce na mostním objektu X 037, který převádí silniční dopravu v Líšnické ulici přes ulici Jeremiášovu.

Spanilá jízda vozidel Volkswagen zítra omezí dopravu

Včera v 09:23

V sobotu 26. září se koná spanilá jízda vozidel VW Transportérů po komunikacích na území městských částí Praha 1, 2, 7 a 8. Kolona – cca 120 účastníků – vyjede v 10 hodin od Výstaviště Praha v Holešovicích a zpět se vrátí do cca 12:30 hodin.

Internacionální ulice v Suchdole bude uzavřena

23. září 2020 v 11:14

Z důvodu výstavby nového vodovodního řadu v Suchdolské ulici bude uzavřena ulice Internacionální na křižovatce s ulicí Suchdolskou od soboty 26. září do úterý 29. září pro veškerý provoz v obou směrech. Ulice Internacionální bude průjezdná od Kamýcké po Suchdolské náměstí. Zastávka Suchdolské...

Letenský tunel bude příští týden uzavřen

23. září 2020 v 09:31

Noční uzavření Letenského tunelu proběhne od 29. září od 23 hodin do 30. září do 5 hodin.

V ulici Jana Želivského pokračují opravy

23. září 2020 v 08:20

Od soboty 26. září 2020 bude Technická správa komunikací pokračovat v souvislé údržbě vozovky na komunikaci Jana Želivského v úseku Koněvova – Olšanská ve směru z centra.  Práce by měly skončit 10. října 2020.

Zasedání zastupitelů Prahy 4 se bude konat ve středu. Jaký je program?

21. září 2020 v 11:50

Jedenácté zasedání Zastupitelstva městské části Praha 4 v tomto volebním období se uskuteční ve středu 23. září od 13 hodin v zasedacím sále historické Nuselské radnice v Táborské ulici (sál 301).

Začala rekonstrukce tramvajové trati v ulicích Na Veselí a Soudní

21. září 2020 v 10:11

Pražský dopravní podnik (DPP) se v sobotu 19. září pustil do rekonstrukce další tramvajové trati v Praze, která je v havarijním stavu, konkrétně v ulicích Na Veselí a Soudní. Z tohoto důvodu bude do 27. listopadu obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Pražského povstání – Vozovna...

Další články
Nahoru