Dnes Úterý - jasno 10°C
Zítra Středa - oblacno 15°C
Úterý 19. 3. 2024
Svátek má Josef
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Dopravní terminál na Smíchově má generálního projektanta, začít stavět by se mohlo v roce 2024
Pohled na smíchovský terminál od jihu. Vizualizace (3x): DOUSEK-ZÁBORSKÝ

Dopravní terminál na Smíchově má generálního projektanta, začít stavět by se mohlo v roce 2024

Projekt dopravního terminálu plánovaného na Smíchově vyjde Prahu na 141,6 milionu korun. Městu jej dodá sdružení společností. Na začátku týdne jej vybrali pražští radní. Na terminálu má být možné přestupovat mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji. Opravena bude nádražní budova a přibude čtvrté nástupiště. Odhadované náklady jsou několik miliard korun. Stavba je součástí nově budované čtvrti Smíchov City.

Vedení Prahy schválilo v pondělí výběr generálního projektanta terminálu Smíchov. Vítězné sdružení firem Metroprojekt, Sudop EU, Sudop Praha a ateliér A69 architekti vypracuje kompletní projekt budoucího moderního dopravního hubu. Začne rozpracovávat technické podmínky, zajistí dokumenty pro územní rozhodnutí, pak stavební povolení, a nakonec připraví dokumentaci pro výběr zhotovitele.

terminal-smichov-a Pokud vše půjde bez problémů, samotná stavba začne v roce 2024 po získání územního rozhodnutí a pravomocného stavebního povolení na základě dokumentací, které zajistí schválený generální projektant.

„V Praze se začne projektovat dopravní terminál hodný 21. století a výběrem generálního projektanta se od studie posouváme blíž k realizaci. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

terminal-smichov-slider-b Generální projektant byl vybrán z celkem čtyř nabídek s cenou. Při jejich posuzování měly například stejnou váhu kvalifikace a zkušenost hlavního inženýra projektu a hlavního architekta projektu. Cílem je podle Scheinherr zaručení vysoké technické, ale zároveň i architektonické kvality výsledného díla.

Následujícím krokem bude podpis smlouvy a zahájení prací, které budou koordinovány se Správou železnic a jejich rekonstrukcí smíchovského nádraží.

Do budoucna zde mimo terminálu a rekonstruované stanice přibydou také administrativní budovy Správy železnic a nová lávka přes kolejiště spojující současný Smíchov s novým developerským projektem Smíchov city.

Terminál na Smíchově

Autobusová doprava
Příměstské a dálkové autobusy v současné době končí jízdu v ulici Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Návrh počítá s přesunutím této autobusové dopravy do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice. Městské autobusy budou naopak končit v nově uspořádaném prostoru před nádražím.

Přednádražní prostor
Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak cestujícím jednodušší přesun na nádraží. Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů, což sníží hluk. Návrh počítá i s osazením nových stromů.

Parkoviště
Vjezdy na P+R parkoviště pouze z Městského okruhu a nedojde tak ke zvýšení dopravy v ulici Nádražní. P+R parkoviště bude mít až 1000 stání. Parkoviště B+R bude mít kapacitu 1000 kol.

Okolí Smíchovského nádraží
Díky přesunu většiny autobusové dopravy do nového terminálu bude moci v ulici Na Knížecí vzniknout nové náměstí. Studie dále plánuje nový bezbariérový vstup do stanice metra včetně nového napojení celého terminálu na stanici metra. V neposlední řadě se počítá se zastřešením terminálu, což sníží hluk ze železnice.

Nádražní hala
V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let 20. století, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující. Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody. Na halu naváže i nové administrativní křídlo nádraží, které by mohlo být budoucím sídlem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podoba tohoto křídla ještě není dokončena.


Autor: red

Vlakem na Evropskou ligu do Edenu

13. března 2024 v 10:56

České dráhy (ČD) ve čtvrtek 14. března posílí spoje do pražského Edenu, kde se bude od 18:45 odehrávat zápas osmifinále Evropské ligy, ve kterém se utkají SK Slavia Praha a AC Milán.  

Zastupitelé Prahy 1 odvolali Čižinského z funkce předsedy Kontrolního výboru

13. března 2024 v 09:17

Pavla Čižinského (Praha 1 Sobě) z funkce předsedy Kontrolního výboru odvolalo na svém zasedání v úterý 12. března Zastupitelstvo Prahy 1. Návrh na odvolání podpořila většina 14 z celkem 27 zastupitelů. Důvodem jsou pochybení Čižinského v tzv. kauze Donlič. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí...

Premiér Fiala se setkal s exprezidentem USA Clintonem

11. března 2024 v 19:19

Premiér Petr Fiala se v pondělí 11. března setkal v Kramářově vile s bývalým americkým prezidentem Billem Clintonem. Mezi hlavní témata jednání patřila mezinárodní bezpečnostní situace, ruská agrese na Ukrajině, rozšiřování NATO a další zahraničně-politické výzvy....

Žofín bude hostit 14. zasedání zastupitelstva Prahy 1

10. března 2024 ve 20:25

V úterý 12. března proběhne od 10 hodin v reprezentační budově Žofín (Slovanský ostrov č. p. 226/2) v Malém sále 14. zasedání Zastupitelstva MČ Praha 1. Dotazy a interpelace veřejnosti: 17:30 – 18:15 hod. (a dále od 20:00 – 20:45 hod., pokud do té doby nebude ukončeno...

Další články
Nahoru