Dnes Neděle - jasno 17°C
Zítra Pondělí - prehanky-dest 7°C
Neděle 11. 4. 2021
Svátek má Izabela
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Dopravní terminál na Smíchově má generálního projektanta, začít stavět by se mohlo v roce 2024
Pohled na smíchovský terminál od jihu. Vizualizace (3x): DOUSEK-ZÁBORSKÝ

Dopravní terminál na Smíchově má generálního projektanta, začít stavět by se mohlo v roce 2024

Projekt dopravního terminálu plánovaného na Smíchově vyjde Prahu na 141,6 milionu korun. Městu jej dodá sdružení společností. Na začátku týdne jej vybrali pražští radní. Na terminálu má být možné přestupovat mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji. Opravena bude nádražní budova a přibude čtvrté nástupiště. Odhadované náklady jsou několik miliard korun. Stavba je součástí nově budované čtvrti Smíchov City.

Vedení Prahy schválilo v pondělí výběr generálního projektanta terminálu Smíchov. Vítězné sdružení firem Metroprojekt, Sudop EU, Sudop Praha a ateliér A69 architekti vypracuje kompletní projekt budoucího moderního dopravního hubu. Začne rozpracovávat technické podmínky, zajistí dokumenty pro územní rozhodnutí, pak stavební povolení, a nakonec připraví dokumentaci pro výběr zhotovitele.

terminal-smichov-a Pokud vše půjde bez problémů, samotná stavba začne v roce 2024 po získání územního rozhodnutí a pravomocného stavebního povolení na základě dokumentací, které zajistí schválený generální projektant.

„V Praze se začne projektovat dopravní terminál hodný 21. století a výběrem generálního projektanta se od studie posouváme blíž k realizaci. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

terminal-smichov-slider-b Generální projektant byl vybrán z celkem čtyř nabídek s cenou. Při jejich posuzování měly například stejnou váhu kvalifikace a zkušenost hlavního inženýra projektu a hlavního architekta projektu. Cílem je podle Scheinherr zaručení vysoké technické, ale zároveň i architektonické kvality výsledného díla.

Následujícím krokem bude podpis smlouvy a zahájení prací, které budou koordinovány se Správou železnic a jejich rekonstrukcí smíchovského nádraží.

Do budoucna zde mimo terminálu a rekonstruované stanice přibydou také administrativní budovy Správy železnic a nová lávka přes kolejiště spojující současný Smíchov s novým developerským projektem Smíchov city.

Terminál na Smíchově

Autobusová doprava
Příměstské a dálkové autobusy v současné době končí jízdu v ulici Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Návrh počítá s přesunutím této autobusové dopravy do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice. Městské autobusy budou naopak končit v nově uspořádaném prostoru před nádražím.

Přednádražní prostor
Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak cestujícím jednodušší přesun na nádraží. Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů, což sníží hluk. Návrh počítá i s osazením nových stromů.

Parkoviště
Vjezdy na P+R parkoviště pouze z Městského okruhu a nedojde tak ke zvýšení dopravy v ulici Nádražní. P+R parkoviště bude mít až 1000 stání. Parkoviště B+R bude mít kapacitu 1000 kol.

Okolí Smíchovského nádraží
Díky přesunu většiny autobusové dopravy do nového terminálu bude moci v ulici Na Knížecí vzniknout nové náměstí. Studie dále plánuje nový bezbariérový vstup do stanice metra včetně nového napojení celého terminálu na stanici metra. V neposlední řadě se počítá se zastřešením terminálu, což sníží hluk ze železnice.

Nádražní hala
V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let 20. století, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující. Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody. Na halu naváže i nové administrativní křídlo nádraží, které by mohlo být budoucím sídlem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podoba tohoto křídla ještě není dokončena.


Začne další etapa opravy Plzeňské ulice

Včera ve 21:27

Technická správa komunikací zahájí ve středu 14. dubna stavební práce na Plzeňské ulici v úseku Trabant muzeum – Bucharova, směr z centra. Souvislá údržba komunikace je rozdělena na dvě části a skončí do 12. května.

Uzavírka Koněvovy ulice

Včera v 10:20

Technická správa komunikací přejde od 26. dubna do 4. července do další části rekonstrukce Koněvovy ulice, ve které se bude kompletně rekonstruovat vozovka v úseku od ulice Rokycanova směrem nahoru po č. 41. Tyto práce si vyžádají kompletní obousměrnou uzavírku a bude znemožněn vjezd do všech...

Oprava mostu Ve Žlíbku po zimní přestávce pokračuje

7. dubna 2021 v 08:05

Technická správa komunikací zahájí po zimní přestávce od 11. dubna stavební práce na druhé polovině mostu X526 v ulici Ve Žlíbku – Počernická přes komunikaci D10 (Novopacká). Práce by měly skončit do 31. července 2021. 

Kdy v dubnu neprojedete tunelem Mrázovka

6. dubna 2021 v 11:36

Z důvodu mytí a údržby technologie bude postupně uzavírán tunel Mrázovka.

Praha 4 nesouhlasí se zkrácením autobusové linky 193

5. dubna 2021 ve 20:10

Městská část Praha 4 rozhodně nesouhlasí se zkrácením nebo jinými změnami autobusové linky MHD číslo 193. Informovala o tom v tiskové zprávě.

Začne oprava Kutnohorské ulice

2. dubna 2021 v 08:00

Technická správa komunikací začne od pondělí 12. dubna s rozsáhlou rekonstrukcí Kutnohorské ulice v úseku začínající 250 m před ulicí Kardausova a končící okružní křižovatkou Přátelství x Podleská.

Oprava mostu Chodovec v Praze 11

1. dubna 2021 v 08:49

Technická správa komunikací začne od soboty 10. dubna instalovat dopravní omezení a od pondělí 12. dubna zahájí stavební práce na mostě X694 Chodovec, který převádí ulici Brněnská přes ulici Pod Chodovem.

Další články
Nahoru