Dopravní stavby si platí Praha sama, přitom je využívají všichni. Není to fér, říká kandidát na senátora Nouza
27. září 2018 00:35
Ing. Jiří Nouza
Od milionů návštěvníků, které do metropole ročně přijedou a utrácejí své peníze, přece přitékají finance, namítnou někteří. Jak k tomu ale přijde obyčejný Pražan? Tomu může být jedno, kolik peněz dají brněnští byznysmeni hoteliérům a konferenčním centrům, kolik suvenýrů s Pražským hradem si kolem Staroměstského náměstí koupí cizinci. Obyčejnému Pražanovi jde hlavně o to, aby se mohl snadno a bez problémů dostat do práce, aby se mohl spolehnout na veřejnou hromadnou dopravu a na to, že jeho město nebude donekonečna rozkopané jako…. Jako třeba Žižkov.
Problém tkví v tom, že Praha jako jediné město v republice nedostává od státu prostředky na výstavbu dopravní infrastruktury. Jediná Praha je v této tragické pozici, všude jinde se staví průtahy, obchvaty, městské okruhy za peníze státu. Jen namátkou – tunely Dobrovského, nebo chcete-li Královopolský tunel v Brně, silnice I/11, I/56 v Ostravě, silnice I/20 a I/26 v Plzni. My nedostaneme korunu ani na metro.
Praha je metropole státu, sídlí zde řada centrálních úřadů a nikdo nebojuje za Pražany, aby stát spolufinancoval výstavbu tak zásadní dopravní infrastruktury, jakou metro bezesporu je. Abychom si úplně rozuměli, nemám nic proti tomu, že se staví za peníze státu v jiných městech. Mně jde o to, že to nejsou rovné podmínky, když jedině Praha si platí v podstatě vše sama. To chci změnit.
Autorem textu je Jiří Nouza, kandidát do Senátu PČR ve volebním obvodu č. 17 (Praha 12) a zároveň kandidát do Zastupitelstva hl. m. Prahy za hnutí Starostové pro Prahu
Články uveřejněné v rubrice KOMENTÁŘE nemusí vyjadřovat stanoviska a názory redakce