Chystá se aplikace s aktualitami i jízdními řády MHD
5. ledna 2016 08:18
Cestující byli dotazováni, kde shánějí informace o dopravě a jestli si připadají dostatečně informovaní. Zjišťovalo se, do jaké míry by využili novinky, které se v rámci vývoje webu a mobilní aplikace připravují.
„Z výsledků vyplynulo, že v dnešní době stále největší skupina cestujících spoléhá na informace na zastávkách, důležitým zdrojem je ale i vyhledávač spojení. Necelé dvě třetiny cestujících přitom vypověděly, že o výlukách a změnách v dopravě jsou většinou informováni včas,“ uvádí ředitel Ropidu Petr Tomčík.
Pokud jde o zlepšení informovanosti, třetina až polovina cestujících by využila možnosti nechat si zasílat informace o výlukách pro jimi využívané linky e-mailem. Možnost nechat si zasílat upozornění na mimořádné události v provozu pomocí mobilní aplikace by využili přibližně tři až čtyři lidé z deseti.
Výsledky průzkumu ukazují, že přestože většina cestujících si připadá dostatečně informovaná, stále existuje velký prostor pro zlepšení. Tento prostor bychom rádi využili lepším zapojením webu a mobilních aplikací.
Z výsledků se ukazuje, že až polovina cestujících by nových možností získávání informací o dopravě využila. Větší zájem o informování e-maily a mobilními aplikacemi projevovali spíše mladší lidé. Rozdíl ale s výjimkou nejstarších ročníků není propastný. Zhruba polovina lidí si zjišťuje čas odjezdu svého spoje před tím, než vyrazí na zastávku. Z toho 70 procent lidí používá vyhledávač spojení, zbylých 30 procent má jízdní řády vytištěné.
„Nové webové stránky Ropid chystáme spustit do testovacího provozu v průběhu 1. čtvrtletí 2016, následovat bude nová aplikace pro chytré mobilní telefony. Vylepšení by se mělo dočkat také informování cestujících o výlukách a mimořádných událostech,“ dodává Petr Tomčík.