Dnes Sobota - zatazeno 4°C
Zítra Neděle - jasno 3°C
Sobota 8. 2. 2025
Svátek má Milada
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Dopravní podnik získal povolení pro tramvajové trati na Žižkově a v Malešicích
Vizualizace tramvajové zastávky Plaňanská na malešické trati. Zdroj: Atelier Onixia / DPP

Dopravní podnik získal povolení pro tramvajové trati na Žižkově a v Malešicích

Pražský dopravní podnik (DPP) získal pravomocná stavební povolení na stavbu tramvajových tratí na malešické sídliště a přes budoucí čtvrť vznikající v areálu bývalého žižkovského nákladového nádraží. Informovala o tom mluvčí podniku Aneta Řehková. Stavba trati v Malešicích začne letos, na Žižkově příští rok.

DPP v těchto dnech obdržel pravomocná povolení záměru stavby dvou nových tramvajových tratí: Počernická a Olšanská – Habrová. V případě Počernické podnik po dokončení probíhající veřejné zakázky na zhotovitele a podepsání smlouvy s vítězným uchazečem plánuje podle Řehkové zahájení samotné výstavby ještě letos.

V případě žižkovské tratě Olšanská – Habrová bude v nejbližších týdnech vyhlášen tendr na jejího zhotovitele s předpokládaným zahájením realizace na jaře 2026. Obě tratě by měly být zprovozněny v roce 2027.

„Tramvajová trať Počernická bude 2,4 kilometry dlouhá a povede středem v celé délce Počernické ulice od křižovatky s Vinohradskou po křižovatku s Dřevčickou ulicí, kde bude ukončena smyčkou s jednou předjízdnou kolejí. Obratiště s kapacitou šesti vícečlánkových tramvají bude situováno mezi areálem Klimacentra, Počernickou a Dřevčickou ulicí,“ popsala Řehková.

Tramvajová trať byla v Počernické ulici plánována už na konci 60. let 20. století, územní plán hlavního města Prahy s ní počítá od konce 90. let. Od výstavby sídliště Malešice je proto pro ni ve středu ulice připraven široký pás.

Na tramvajové trati Počernická bude šest párů zastávek – Hagibor, Na Palouku, Hostýnská, Plaňanská, Tuchorazská a Sídliště Malešice. Názvy všech zastávek jsou zatím pracovní, mohou se tedy ještě změnit.

V kolejišti bude trávník pro snížení hluku. V rámci výstavby dojde na rekonstrukci vodovodů z první poloviny 20. století, které vodou zásobují zhruba třetinu obyvatel Prahy.

Cílem výstavby nové tramvajové tratě Počernická je zlepšení dopravní obsluhy pro současné sídliště Malešice a budoucí zástavbu oblasti. Autobusové spojení na Florenc v trase současné linky číslo 133 ovšem zůstane zachováno.

„V poslední době jsme se hodně opřeli do přípravy nových tramvajových tratí a hlavní město díky tomu zažívá jejich nebývalý rozmach. Nově tak máme k dispozici pravomocná povolení na další dvě tratě, které zajistí perfektní dopravní spojení pro Jarov a Malešice. A to není vše. V pokročilé fázi přípravy máme spoustu dalších tratí, takže ty budou v následujících letech přibývat jako hřiby po dešti,“ uvedl Zdeněk Hřib (Piráti), 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Nová tramvajová trať Olšanská – Habrová

Tramvajovou trať Olšanská – Habrová dopravní podnik vybuduje ve stopě nepoužívané místní dráhy Praha-Žižkov – Praha-Malešice a v oblasti bývalého Nákladového nádraží Žižkov, které je rozvojovou oblastí hlavního města Prahy a postupně zde vznikne nová čtvrť.

„Zhruba dva kilometry dlouhá tramvajová trať povede mírně severně od křižovatky ulic Jana Želivského s Olšanskou a ukončena bude úvratí u jižního konce Osikové ulice,“ popsala Řehková.

První dvě zastávky ve směru z centra, s pracovními názvy Nový Žižkov a Nákladová, budou situovány v nově založené komunikaci v prostoru bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Tyto dvě zastávky budou sloužit jako dopravní obsluha pro nově vznikající čtvrť.

„Další pár zastávek Malešická vznikne v místě, kde původní železniční a nově tramvajová trať podjíždí ulici K Červenému dvoru. Čtvrtý pár zastávek s pracovním názvem Nad Kapličkou DPP vybuduje v místě křížení stávající nepoužívané železniční a budoucí tramvajové tratě s pěší trasou spojující ulice Nad Kapličkou s Malešickou. Předposlední zastávkou bude Habrová. Konečnou zastávkou bude Sídliště Jarov,“ dodala mluvčí.

DPP letos plánuje zahájit i stavbu kolejí, které povedou přes magistrálu v Legerově ulici nad Národním muzeem a napojí budovanou trať v horní části Václavského náměstí na Vinohradskou ulici. Nedávno získal také zatím nepravomocné stavební povolení na stavbu zhruba dvoukilometrové trati z Libuše na Nové Dvory, kde bude v budoucnu stanice metra D. Stavba má začít příští rok, stejně jako v případě trati z Malovanky na Strahov, která již má pravomocné povolení.


Autor: Jan Puci

Praha 11 plánuje postavit chodník u bazénu

Dnes v 07:23

Neoficiální panelová cesta spojující ulice Blažimská a Mírového hnutí u bazénu Jedenáctka VS je frekventovanou spojnicí s Kulatým Chodovcem. Praha 11 plánuje místo ní postavit chodník s novým přemostěním. Část chodníku je již vystavěná, na realizaci té zbývající nyní probíhají jednání s hlavním...

Od soboty do konce února bude přerušen provoz tramvají v Chotkově ulici

Včera v 18:39

K přerušení provozu tramvají dojde v úseku Malostranská – Chotkovy sady od soboty 8. února (přibližně od půlnoci) do pátku 28. února 2025 (cca 24.00 hodin).

Praha 6: Dopravní omezení na Hanspaulce

4. února 2025 v 17:36

Od 10. února bude pokračovat rekonstrukce kanalizace a obnova vodovodního řadu v Šárecké ulici. V této souvislosti dojde k uzavření komunikace v úseku mezi ulicemi Na Pískách – Natanaelka. 

Začne rekonstrukce garáží ve Václavské ulici

1. února 2025 v 15:24

Od února budou kvůli rekonstrukci uzavřeny na rok a půl garáže ve Václavské ulici. Čeká je nezbytná přestavba, budou modernější a bezpečnější. Uživatelé parkoviště mohou po dobu rekonstrukce parkovat v přilehlých oblastech.

Praha 14: V úseku Kolbenova – Poděbradská bude omezena doprava

31. ledna 2025 ve 13:41

V období od 2. února do 2. května budou prováděny práce související s údržbou protihlukových stěn na komunikaci Kbelská, v úseku Kolbenova – Poděbradská.

Další články
Nahoru