Dnes Úterý - obcasny-dest 13°C
Zítra Středa - obcasny-dest 12°C
Úterý 27. 9. 2022
Svátek má Jonáš
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Dopravní podnik začal hledat firmu, která bude kontrolovat pohyby hornin při stavbě metra D
Začala výstavba linky metra D. Foto: archiv MHMP

Dopravní podnik začal hledat firmu, která bude kontrolovat pohyby hornin při stavbě metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) hledá firmu, která bude při stavbě druhého úseku linky metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory sledovat dopady ražení tunelů na podloží a stavby v okolí. Nabídky zájemců o takzvaný geomonitoring a pasportizaci očekává podnik v první polovině letošního července. Předpokládaná hodnota vypsané veřejné zakázky je 680 milionů korun. Informovala o tom mluvčí DPP Aneta Řehková.

Obdržené nabídky bude DPP hodnotit podle jejich ekonomické výhodnosti na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality, v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Nabídková cena bude mít při hodnocení váhu 80 procent, zkušenosti vybraných členů realizačního týmu dodavatele pak váhu 20 procent.

Zohledněny v hodnocení nabídek budou zkušenosti dodavatelů při monitoringu rozsáhlejších podzemních staveb. Možnost získat další body v rámci hodnocení nabídek pak budou mít dodavatelé, jejichž realizační tým prokáže i konkrétní zkušenosti s metodou ražby TBM (Tunnel Boring Machine), která bude používaná pro ražbu převážné části tunelových úseků od stanice Olbrachtova po Nové Dvory.

Veřejné zakázce na monitoring a pasportizaci při stavbě druhé úseku metra D předcházely předběžné tržní konzultace, které DPP vyhlásil v polovině letošního února ve věstníku veřejných zakázek a v úředním věstníku Evropské unie.

Jejich cílem bylo především ověřit nastavení zadávacích podmínek veřejné zakázky tak, aby byla umožněna účast na tendru co nejširšímu okruhu dodavatelů, kteří by byli objektivně schopni předmět veřejné zakázky realizovat. Předběžných tržních konzultací se aktivně zúčastnilo pět subjektů.

Geotechnický monitoring spočívá ve sběru informací o chování horninového masivu při jeho zasažení výstavbou nebo probíhajícími přírodními procesy. To stavbařům umožňuje včas reagovat na případné obtíže a přizpůsobit tomu další postup.

Pasportizace se uskuteční před započetím stavby a je při ní zdokumentován stav konstrukcí budov v okolí stavby. Hodnotí se také odolnost budov a na základě průzkumu jsou pak do některých z nich rozmístěna čidla na měření případného pohybu.

V nejbližších týdnech DPP plánuje rovněž vypsat tendr na zhotovitele druhého úseku. Ten představuje výstavbu tří stanic: Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, tří mezistaničních tunelů od stanice Olbrachtova po Nové Dvory a přístupových tunelů z lokality depa Písnice a dalších prostor pro umístění technologických zařízení potřebných pro budoucí provoz.


Autor: puc

Omezení provozu na náplavce Rašínova nábřeží

13. září 2022 ve 20:56

Ve dnech 19.–25. září bude omezen provoz na náplavce Rašínova nábřeží v úseku před restaurací Vltava, mezi Palackého a Jiráskovým mostem. Na tomto místě bude náplavka zcela uzavřena z důvodu výkopových prací a stavebních úprav v rámci zasíťování Rašínova nábřeží/ realizace nových inženýrských sítí...

Další články
Nahoru