Dnes Sobota - obcasny-dest 6°C
Zítra Neděle - skorojasno 8°C
Sobota 20. 4. 2024
Svátek má Marcela
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Dopravní podnik začal hledat firmu, která bude kontrolovat pohyby hornin při stavbě metra D
Začala výstavba linky metra D. Foto: archiv MHMP

Dopravní podnik začal hledat firmu, která bude kontrolovat pohyby hornin při stavbě metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) hledá firmu, která bude při stavbě druhého úseku linky metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory sledovat dopady ražení tunelů na podloží a stavby v okolí. Nabídky zájemců o takzvaný geomonitoring a pasportizaci očekává podnik v první polovině letošního července. Předpokládaná hodnota vypsané veřejné zakázky je 680 milionů korun. Informovala o tom mluvčí DPP Aneta Řehková.

Obdržené nabídky bude DPP hodnotit podle jejich ekonomické výhodnosti na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality, v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Nabídková cena bude mít při hodnocení váhu 80 procent, zkušenosti vybraných členů realizačního týmu dodavatele pak váhu 20 procent.

Zohledněny v hodnocení nabídek budou zkušenosti dodavatelů při monitoringu rozsáhlejších podzemních staveb. Možnost získat další body v rámci hodnocení nabídek pak budou mít dodavatelé, jejichž realizační tým prokáže i konkrétní zkušenosti s metodou ražby TBM (Tunnel Boring Machine), která bude používaná pro ražbu převážné části tunelových úseků od stanice Olbrachtova po Nové Dvory.

Veřejné zakázce na monitoring a pasportizaci při stavbě druhé úseku metra D předcházely předběžné tržní konzultace, které DPP vyhlásil v polovině letošního února ve věstníku veřejných zakázek a v úředním věstníku Evropské unie.

Jejich cílem bylo především ověřit nastavení zadávacích podmínek veřejné zakázky tak, aby byla umožněna účast na tendru co nejširšímu okruhu dodavatelů, kteří by byli objektivně schopni předmět veřejné zakázky realizovat. Předběžných tržních konzultací se aktivně zúčastnilo pět subjektů.

Geotechnický monitoring spočívá ve sběru informací o chování horninového masivu při jeho zasažení výstavbou nebo probíhajícími přírodními procesy. To stavbařům umožňuje včas reagovat na případné obtíže a přizpůsobit tomu další postup.

Pasportizace se uskuteční před započetím stavby a je při ní zdokumentován stav konstrukcí budov v okolí stavby. Hodnotí se také odolnost budov a na základě průzkumu jsou pak do některých z nich rozmístěna čidla na měření případného pohybu.

V nejbližších týdnech DPP plánuje rovněž vypsat tendr na zhotovitele druhého úseku. Ten představuje výstavbu tří stanic: Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, tří mezistaničních tunelů od stanice Olbrachtova po Nové Dvory a přístupových tunelů z lokality depa Písnice a dalších prostor pro umístění technologických zařízení potřebných pro budoucí provoz.


Autor: puc

Děti rozdají smajlíky a mračouny

Dnes v 08:07

Akce Smajlík vrací do ulic Prahy 4. Dopravně preventivní akci pořádá radnice a Policie České republiky. Děti si opět připravily pro řidiče smajlíky a mračouny.

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru