Dnes Sobota - obcasny-dest 11°C
Zítra Neděle - polojasno 13°C
Sobota 5. 10. 2024
Svátek má Eliška
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Dopravní podnik vypracuje projekt tramvajové trati do Komořan

Dopravní podnik vypracuje projekt tramvajové trati do Komořan

Pražský dopravní podnik (DPP) vypracuje projekt tramvajové trati od Nádraží Modřany do Komořan. Cílem je zrychlení městské hromadné dopravy a zlepšení životního prostředí nahrazením autobusů tramvajemi. Trať bude měřit 2,5 kilometru a bude na ní pět zastávek. Odhadované náklady vybudování jsou 670 milionů korun. Na 30 milionů vyjde projekt. Provoz na trati má začít v roce 2029. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní a kterým uložili dopravnímu podniku vypracovat projekt. DPP v uplynulých měsících zprovoznil novou tramvajovou trať mimo jiné na Dědinu, do Slivence nebo na Libuš.

„Území Prahy 12 je dopravně velmi zatížené a MHD je zajišťována výhradně autobusy, které jsou bohužel ve špičkách blokovány automobily kvůli přeplněné Komořanské ulici. Navíc se tam chystá nová výstavba, zejména bytů, takže potom by nabídka MHD vůbec nestihla pokrývat poptávku. Tramvaje zajistí rychlou a kapacitní MHD," řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).

Nová trať má vést od stávajících zastávek tramvají Nádraží Modřany podél Komořanské ulice na jih k ulici U Soutoku, odkud má pokračovat po trase nevyužívané železniční vlečky mezi ulicemi Nad Teplárnou a U Vlečky.

„Tímto koridorem se trať stočí směrem na východ a vystoupá do Komořan, kde překříží Komořanskou ulici a bude pokračovat dále do průmyslového areálu určeného k revitalizaci. Zde bude tramvajová trať ukončena," píše se v dokumentu.

Celková délka cesty je 2,6 kilometru včetně koncové smyčky. Na trati podnik plánuje vznik pěti zastávek s pracovními názvy Modřanský cukrovar, Modřanské laguny, Nad Teplárnou, Komořany a Nové Komořany. Většina trasy povede mimo komunikace, podle dokumentu se tak cestování veřejnou dopravou zrychlí. Zároveň ale bude třeba dořešit některé majetkoprávní vztahy.

Odhad nákladů na vybudování trati činí 670 milionů korun, na vytvoření projektu dalších 30 milionů. Stavba trati by se měla podle dokumentu uskutečnit v letech 2028 a 2029.

„Budeme chtít využít i evropské dotace. Předpokládáme zahájení stavby v roce 2027, a kdyby to klaplo, tak ji budeme otevírat v roce 2029," řekl Hřib.

Vedení města schválilo vypracování projektu tramvajové trati rovněž z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde se napojí na současné koleje. Projekt vyjde na 50 milionů korun a odhad nákladů na výstavbu je nyní 1,7 miliardy korun. Město také nechá udělat projekt trati z Podbaby přes Troju do Bohnic, jejíž součástí má být nový most a tunel. Cena by podle odhadů mohla být asi 6,5 miliardy korun.


Autor: ČTK

Pojištění elektromobilů nabízí specifické výhody

2. října 2024 ve 20:42

Kooperativa od začátku října nabízí nové pojištění, speciálně připravené pro elektromobily. Je určeno pro vozidla s pohonem čistě na elektřinu, ne tedy hybridy nebo plug-in hybridní vozidla a platí po celé Evropě.

Komentovaná jízda tramvají T3 Coupé

29. září 2024 v 07:49

Při příležitosti prvního výročí zahájení tramvajové trati na Dědinu se koná 2. října od 17 hodin dopravní exkurze – vyhlídková komentovaná jízda tramvají T3 Coupé.

Mlha? Nehrajte s ní závod! Je to soupeř, kterého nemůžete porazit

26. září 2024 ve 21:29

Mlha představuje pro řidiče výrazné riziko, především kvůli omezené viditelnosti a zkreslenému vnímání rychlosti i vzdálenosti jiných vozidel či překážek na silnici. „Mlžné prostředí zhoršuje orientaci řidičů, ti pak mohou neúmyslně přeceňovat své schopnosti. Zároveň dochází k zamlžení okolních...

Další články
Nahoru