
Dopravní podnik vybral firmy pro stavbu trolejbusové a opravu tramvajové trati
29. prosince 2021 10:30
DPP vysoutěžil v nadlimitních sektorových veřejných zakázkách zhotovitele dvou významných staveb, které plánuje zahájit příští rok a před Vánoci s nimi uzavřel smlouvy.
Trolejbusovou trať Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice v rámci projektu elektrifikace autobusové linky číslo 140 (po dokončení se změní na trolejbusovou linku číslo 58, pozn. aut.) postaví sdružení Elektrizace Praha a OHLA Ž.S. za necelých 284 milionů korun.
Sdružení postaví necelých 15 kilometrů nového trolejového vedení a potřebnou napájecí a nabíjecí infrastrukturu. Nové trolejové vedení bude v úsecích mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká, a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice.Při výstavbě podnik využije již vybudované asi kilometr dlouhé vedení v Prosecké ulici. Zhotovitel také vybuduje novou měnírnu a 18 nabíjecích stání v garáži Klíčov, nabíjecí stanici v Čakovicích a upraví bývalou trolejbusovou měnírnu v Příborské ulici v Letňanech. Trolejové vedení bude po zprovoznění pokrývat zhruba polovinu trasy. Ta bude po více než 55 letech opět sloužit svému původnímu účelu.
„Předpokládáme, že elektrifikace bude dokončena nejpozději do konce října 2022. Její zprovoznění bude znamenat plnohodnotný návrat trolejbusové dopravy do Prahy,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Podnik příští rok na přelomu března a dubna plánuje zahájit důležitou rekonstrukci tramvajové tratě Palmovka – Ohrada, spojující Libeň se Žižkovem, která zahrnuje také kompletní revitalizaci první pražské tramvajové estakády nad železničním koridorem.Nejvýhodnější nabídku za téměř 240 milionů korun podalo sdružení společností COLAS CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.
„Tramvajovou trať Palmovka – Ohrada jsme zprovoznili v listopadu 1990 a od té doby neprošla žádnou rozsáhlejší rekonstrukcí, pouze běžnými opravami jako je výměna kolejnic, naposledy před téměř 11 lety. Po více než 30 letech provozu potřebuje konstrukce mostu nad železničním koridorem rozsáhlejší rekonstrukci, abychom v tomto úseku mohli udržet plný a bezpečný provoz tramvají,“ sdělil technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Kompletně bude vyměněn kolejový svršek, trať dostane nové pražce a štěrkové lože, samotná konstrukce mostní estakády bude přeizolována. Stavba potrvá do konce června 2023, po zprovoznění odstraní DPP současné omezení rychlosti tramvají v místech mostních dilatací. Počítá se také s rekonstrukcí tramvajové zastávky a rekonstrukcí osvětlení mostu.