Dopravní podnik vybral dodavatele nových tramvají pro Prahu, až 200 vozů bude od Škody Transportation
10. listopadu 2023 12:33
Nabídla Škoda Transportation se 100% nízkopodlažním vozidlem s pracovním názvem Škoda ForCity Plus byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější na základě deseti hodnotících kritérií. Celková nabídková cena vítěze za celý předmět veřejné zakázky činila 16,602 miliardy korun, přičemž jednotková cena tramvaje je 82,5 milionů korun.
Dnešním dnem začíná plynout 15denní lhůta, ve které uchazeči mohou podat námitky vůči rozhodnutí o výběru. Po skončení správních lhůt DPP podepíše s vítězem veřejné zakázky rámcovou smlouvu na nákup až 200 tramvají. Následně si DPP závazně objedná 40 z nich, s dodávkou prvních 20 vozidel v roce 2025 a dalších 20 tramvají v roce 2026.
DPP v této veřejné zakázce, která probíhala v režimu jednacího řízení s uveřejněním, obdržel ve stanoveném termínu dvě řádně podané finální nabídky. Na druhém místě podle hodnocení ekonomické výhodnosti skončila společnost Stadler s vozidlem s pracovním názvem Stadler Tango NG Praha s celkovou nabídkovou cenou 17,765 miliard korun, přičemž jednotková cena tramvaje činila 88,2 milion korun.
Předmětem této veřejné zakázky bylo kromě nákupu až 200 nízkopodlažních jednosměrných článkových tramvají délky do 32 metrů také příslušenství, tj. podpora a rozvoj softwarových funkcí vozidel, poskytnutí licence k software pro diagnostiku závad tramvají, technická dokumentace vozidla, zaškolení zaměstnanců DPP a deset sad náhradních dílů.
Jedna sada obsahuje například osm jalových podvozků umožňujících pohyb tramvají během jejich servisu v areálech DPP, dva havarijní, resp. manipulační podvozky umožňující při závadě tramvaje v běžném provozu její odvoz do servisního zázemí DPP nebo set pro demontáž a zpětnou montáž obruče kola a možnost výměny pryžových segmentů kol v podmínkách vozoven DPP.
Předložené nabídky DPP vyhodnocoval v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek podle ekonomické výhodnosti, a to na základě deseti hodnotících kritérií. Hlavním kritériem s váhou 50 procent byla celková nabídková cena za celý předmět plnění, tj. za 200 vozidel včetně příslušenství.
Dalšími dílčími kritérii byly garantovaná cena za specifikované náhradní díly s váhou 10 procent, celková hmotnost vozidla s váhou 5 procent, obsaditelnost vozidla při pěti cestujících na metr čtvereční s váhou 6 procent, rozsah nízkopodlažní plochy tramvaje z užitečné plochy vozidla pro stojící cestující s váhou 5 procent, průměr nových kol s váhou 6 procent, vybavení vozidla elektromechanickou brzdou s váhou 5 procent, použití náprav, tj. zda účastník tendru nabízí vozidlo s mechanickým propojením kol na ose přímou mechanickou vazbou (nápravou), s váhou kritéria 4 procenta, použití ekologického chladiva v klimatizaci s váhou 2 procenta a délka záruční doby s váhou 7 procent.
Nové tramvaje pro Prahu DPP představí po uplynutí správních lhůt a podepsání rámcové smlouvy s vítězem této veřejné zakázky. DPP má zhruba 800 tramvají. Přibližně polovina vozů je nízkopodlažních. DPP je s asi 11.000 zaměstnanci největší městskou firmou a na starosti má provoz MHD. Tramvaje obsluhují 35 linek. Od Škody Transportation v minulosti DPP nakoupil mj. tramvaje 15T For City.