Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Kritizovanou tramvaj 14T dopravní podnik upravil, nyní bude zjišťovat reakce cestujících
Změna exteriéru spočívá v jiném vnějším laku na vozech. Foto: DPP

Kritizovanou tramvaj 14T dopravní podnik upravil, nyní bude zjišťovat reakce cestujících

Vzorovou zkušební úpravu interiéru a exteriéru první tramvaje typu 14T, známé také pod názvem Porsche, představil pražský dopravní podnik. Od změny si slibuje snadnějším pohybem cestujících uvnitř vozu a rychlejší nastupování i vystupování.      

Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizuje, v upraveném voze  bylo odstraněno. Počet míst k sezení přitom zůstal zachován.

„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů. Následně budeme provádět průzkum spokojenosti s vzorovou úpravou a podle názoru veřejnosti se dále rozhodneme o případné sériové úpravě,“ sdělil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Dopravní podnik využil při úpravě vzor interiéru tramvaje typu 13T výrobce Škoda Transportation, které jezdí v Brně. Stejný problém tam totiž v minulosti také řešili. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, nebyly tedy dodatečně upravovány.

tram-14t-po-uprave-clanek-nahled

„Tramvaje 14T jsou přiděleny do vozovny Kobylisy a budeme se s nimi setkávat zejména na linkách číslo 3 a 17. V současné době tedy zejména na těchto linkách výrazně roste počet nízkopodlažních vozů,“ doplnil Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

Anketa

Vezmete tramvaj 14T po úpravách „na milost"?

60.2%
(60.2%)
26.5%
(26.5%)
Celková cena prototypové úpravy interiéru a exteriéru vozu činí 2,6 milionu korun. Další rozhodnutí o změnách interiéru a exteriéru budou provázána s vyhodnocením této vzorové inovace. Vyhodnocení spokojenosti cestujících s provedenou změnou uspořádání tramvaje se očekává do konce června.

Praha původně nakoupila 60 vozů 14T, tři ale byly nabourány a u zbylých 57 byly zjištěny závady podvozku. Problém představují trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly.

V roce 2014 proto dopravce tyto tramvaje odstavil, podvozky opravuje a postupně vrací zpět do provozu s cestujícími. V minulosti měly tramvaje 14T problémy i při průjezdech větších zatáček, dopravce pro ně proto vybral trasy s menšími zatáčkami.


Autor: red

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Hornokrčská ulice bude uzavřena

21. března 2024 v 15:47

V pondělí 25. března zahájí Technická správa komunikací (TSK) opravu dalšího úseku vozovky a chodníků v ulici Hornokrčská v Městské části Praha 4, a to v úseku od křižovatky U Krčské vodárny po ulici Budějovická. 

Další články
Nahoru