dnes
Čtvrtek - zatazeno
5°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
5°C
pozítří
Sobota - prehanky-snih
3°C
Kritizovanou tramvaj 14T dopravní podnik upravil, nyní bude zjišťovat reakce cestujících
Změna exteriéru spočívá v jiném vnějším laku na vozech. Foto: DPP

Kritizovanou tramvaj 14T dopravní podnik upravil, nyní bude zjišťovat reakce cestujících

Vzorovou zkušební úpravu interiéru a exteriéru první tramvaje typu 14T, známé také pod názvem Porsche, představil pražský dopravní podnik. Od změny si slibuje snadnějším pohybem cestujících uvnitř vozu a rychlejší nastupování i vystupování.      

Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizuje, v upraveném voze  bylo odstraněno. Počet míst k sezení přitom zůstal zachován.

„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů. Následně budeme provádět průzkum spokojenosti s vzorovou úpravou a podle názoru veřejnosti se dále rozhodneme o případné sériové úpravě,“ sdělil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Dopravní podnik využil při úpravě vzor interiéru tramvaje typu 13T výrobce Škoda Transportation, které jezdí v Brně. Stejný problém tam totiž v minulosti také řešili. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, nebyly tedy dodatečně upravovány.

tram-14t-po-uprave-clanek-nahled

„Tramvaje 14T jsou přiděleny do vozovny Kobylisy a budeme se s nimi setkávat zejména na linkách číslo 3 a 17. V současné době tedy zejména na těchto linkách výrazně roste počet nízkopodlažních vozů,“ doplnil Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

Anketa

Vezmete tramvaj 14T po úpravách „na milost"?

59.8%
(59.8%)
26.4%
(26.4%)
Celková cena prototypové úpravy interiéru a exteriéru vozu činí 2,6 milionu korun. Další rozhodnutí o změnách interiéru a exteriéru budou provázána s vyhodnocením této vzorové inovace. Vyhodnocení spokojenosti cestujících s provedenou změnou uspořádání tramvaje se očekává do konce června.

Praha původně nakoupila 60 vozů 14T, tři ale byly nabourány a u zbylých 57 byly zjištěny závady podvozku. Problém představují trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly.

V roce 2014 proto dopravce tyto tramvaje odstavil, podvozky opravuje a postupně vrací zpět do provozu s cestujícími. V minulosti měly tramvaje 14T problémy i při průjezdech větších zatáček, dopravce pro ně proto vybral trasy s menšími zatáčkami.


Další články
Nahoru