Kritizovanou tramvaj 14T dopravní podnik upravil, nyní bude zjišťovat reakce cestujících
19. dubna 2016 08:34
Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizuje, v upraveném voze bylo odstraněno. Počet míst k sezení přitom zůstal zachován.
„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů. Následně budeme provádět průzkum spokojenosti s vzorovou úpravou a podle názoru veřejnosti se dále rozhodneme o případné sériové úpravě,“ sdělil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Dopravní podnik využil při úpravě vzor interiéru tramvaje typu 13T výrobce Škoda Transportation, které jezdí v Brně. Stejný problém tam totiž v minulosti také řešili. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, nebyly tedy dodatečně upravovány.
„Tramvaje 14T jsou přiděleny do vozovny Kobylisy a budeme se s nimi setkávat zejména na linkách číslo 3 a 17. V současné době tedy zejména na těchto linkách výrazně roste počet nízkopodlažních vozů,“ doplnil Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
Anketa
Vezmete tramvaj 14T po úpravách „na milost"?
Praha původně nakoupila 60 vozů 14T, tři ale byly nabourány a u zbylých 57 byly zjištěny závady podvozku. Problém představují trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly.
V roce 2014 proto dopravce tyto tramvaje odstavil, podvozky opravuje a postupně vrací zpět do provozu s cestujícími. V minulosti měly tramvaje 14T problémy i při průjezdech větších zatáček, dopravce pro ně proto vybral trasy s menšími zatáčkami.