dnes
Pátek - jasno
15°C
zítra
Sobota - jasno
17°C
pozítří
Neděle - jasno
18°C
Dopravní podnik podal trestní oznámení na reklamní firmu Rencar
Ilustrační foto: archiv

Dopravní podnik podal trestní oznámení na reklamní firmu Rencar

Pražský dopravní podnik včera podal trestní oznámení na společnost Rencar, která provozuje reklamu v pražské MHD. Firma se podle něj dopustila poškození cizích práv, pomluvy a křivého obvinění. DPP o tom včera informoval v tiskové zprávě.

Oznámení souvisí s dřívějšími tvrzeními zástupců Rencaru, že DPP při tendrech na takvané citylight vitríny v metru a plochy na vozech MHD postupoval netransparentně, firma kvůli tomu podala na podnik vlastní trestní oznámení. Podle zástupců Rencaru je trestní oznámení DPP nepodložené, upozornili také na nesrovnalosti ohledně dodávek tepla pro DPP.

„Nedělá nám radost podávat trestní oznámení a používat tento nástroj, který si firma Rencar zvykla sama nadužívat. Je to ale právě firma Rencar, která nás k takovému kroku dotlačila svým jednáním," uvedl ředitel DPP Petr Witowski.

Rencar se podle něj snaží mediálními výstupy dotlačit podnik k tomu, aby pokračoval v plnění smlouvy na reklamu v MHD z roku 1997, podle níž má firma pronajaty desítky tisíc reklamních ploch v MHD. Podnik tvrdí, že je smlouva neplatná, o její platnost se obě firmy soudí.

Firma Rencar v minulosti odmítla, že by spáchala jakýkoliv trestný čin, a za svými tvrzeními si stojí. „Současný management (DPP) způsobil škodu v řádech desítek milionů korun a my věříme, že policie jasně určí, kdo tu škodu spáchal," uvedl dříve mediální zástupce firmy Jiří Chvojka.

„O péči řádného hospodáře v podání DPP pak nejlépe svědčí nedávné zjištění, podle kterého platí externí firmě za vytápění svých vozoven pětinásobně víc, než kdyby se je vytápěl sám," doplnil včera mediální zástupce společnosti Martin Lánský.

DPP již na část ploch, které dosud provozoval Rencar, vypsal nové tendry. Týká se to citylight vitrín a části ploch na vozech MHD. Podle podniku roční příjmy z těchto výběrových řízení představují částku více než 54 milionů korun, což je více, než Rencar platí za všech 130 000 pronajímaných ploch. Rencar uvedl, že tendry byly netransparentní, zvýhodňovaly konkrétního uchazeče a byly pouze na nejlukrativnější plochy.

Podle dopravního podniku společnost v tendrech nebyla schopna podat konkurenceschopnou nabídku. „Naším cílem v oblasti pronájmu reklamních ploch je maximalizace výnosů, které úspěšně dosahujeme i díky transparentním řízením, proto v naší dlouhodobé strategii budeme i nadále pokračovat," zakončil Witowski.

Původní smlouva na pronájem reklamních ploch v MHD mezi DPP a Rencarem měla platit do roku 2031. Podnik ji vypověděl poté, co ji vedení DPP a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou. Podle zástupců firmy má smlouva naopak podmínky v rámci evropského trhu nastaveny nadstandardně výhodně.

Soudy v roce 2009 rozhodly v odůvodnění k jinému sporu, že smlouva je neplatná, dodal podnik. Argumentuje také rozhodnutím antimonopolního úřadu, které mluví stejně. Nyní se čeká na prvoinstanční rozhodnutí přímo ve věci platnosti smlouvy, které by mělo padnout tento pátek. Soudních sporů mezi oběma firmami existuje více. „Věříme, že potvrdí naše stanovisko a ukončí tím neustálé útoky DPP na svoji vlastní dceřinou firmu," uvedl včera Lánský.

DPP je menšinovým akcionářem Rencaru, ve firmě vlastní 28 procent. Většinově firma spadá pod mezinárodní reklamní skupinu JCDecaux. Ta má také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží.

I v tomto případě je podle Rencaru smlouva pro Prahu výhodná. Město v září plánuje vypsat tendr na provozovatele více než 1597 přístřešků, do kterého se hodlá JCDecaux podle svých vyjádření opět přihlásit.


Další články
Nahoru