dnes
Úterý - zatazeno
6°C
zítra
Středa - oblacno
4°C
pozítří
Čtvrtek - obcasny-dest
5°C
Dopravní podnik nasadil nejpřísnější Euro, čímž skončí poslední nástupci maďarských čabajek
Kloubový autobus SOR NB 18 je dlouhý téměř 19 metrů. Foto: archiv DPP

Dopravní podnik nasadil nejpřísnější Euro, čímž skončí poslední nástupci maďarských čabajek

Pražský dopravní podnik uvedl do provozu první z jedenácti nově zakoupených kloubových autobusů SOR NB 18, které splňují současnou nejpřísnější emisní normu Euro VI.

Nové autobusy umožní vyřazení posledních vozů typu Karosa B-741 s motory Euro I, které jsou nejstaršími autobusy v současném vozovém parku. Karosy v devadesátých letech nahrazovaly postupně maďarské ikarusy, které měly u lidí různé přezdívky. Říkalo se jim harmoniky či třeba čabajky.

Kloubové autobusy SOR NB 18 využívají naftový pohon, který má díky navazujícím moderním technologiím srovnatelný dopad na životní prostředí jako dotované autobusy s pohonem CNG, provozované v některých dalších městech České republiky.

„Jedná se o další pozitivní krok v rozvoji pražské veřejné dopravy. Cílem je, aby byla maximálně dostupná a atraktivní pro cestující a zároveň šetrná k životnímu prostředí,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

„Nákupem nových autobusů pokračujeme v nastoleném trendu významného snižování emisí z autobusové dopravy. Další obnovu vozového parku plánujeme ve druhém pololetí letošního roku,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva pražské dopravního podniku.

Celková obsaditelnost téměř devatenáct metrů dlouhého autobusu SOR NB 18 je 154 osob, z toho k sezení je 45 míst. Zadní náprava autobusu je poháněna naftovým motorem splňujícím emisní normu Euro VI.  V současné době dopravní podnik provozuje v rámci pražské MHD celkem 1 164 autobusů.


Další články
Nahoru