Dnes Sobota - zatazeno 1°C
Zítra Neděle - snih 0°C
Sobota 10. 12. 2022
Svátek má Julie
Advent v Praze
Tipy na adventní akce v metropoli
Dopravní podnik může získat stavební povolení na metro D, magistrát není podjatý
Geologický průzkum, na který by měla navázat stavba metra, začal na Pankráci předloni v červnu. Foto: MHMP

Dopravní podnik může získat stavební povolení na metro D, magistrát není podjatý

Pražský dopravní podnik (DPP) může získat stavební povolení na stavbu první části metra D z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zrušilo námitku o podjatosti magistrátu při rozhodování o stavbě. „Stavební řízení může znovu pokračovat dál," sdělil dnes ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Podnět o podjatosti řešilo ministerstvo od loňského roku a na magistrátu jej podal spolek Pankrácká společnost, která mj. nesouhlasí se stanicí Olbrachtova. Ministerstvo původně námitku zamítlo, letos v červnu své rozhodnutí ale zrušilo. Nyní potvrdilo postoj z loňského září.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dnes rovněž rozhodl, že DPP může uzavřít smlouvu s vítězem tendru na stavbu první části metra. Dosud mu v tom bránilo předběžné opatření vydané loni v červenci. Nyní všechna řízení spojená s touto zakázkou skončila a s nimi i platnost zákazu.

„Druhým problémem (kromě toho řešeného ÚOHS) byla údajná podjatost všech pracovníků stavebního úřadu, kvůli které zase nemohlo pokračovat stavební řízení. Do toho ministerstvo dopravy prvně řeklo, že nejsme podjatí, pak rozhodnutí zrušilo, a teď už snad naposledy řeklo, že podjatí doopravdy nejsme," uvedl na svém facebookovém profilu Scheinherr.

Magistrát předal ministerstvu dokumenty o údajné podjatosti loni v květnu. Odbor drážní a vodní dopravy ministerstva námitku o podjatosti v září 2020 zamítlo. Společnost se však odvolala a následně rozkladová komise MD zamítnutí z loňského září letos v půlce června zrušila. Následně záležitost ministerstvo znovu projednalo a potvrdilo usnesení z loňského září.

Pražští zastupitelé před necelými dvěma týdny souhlasili se zahájením stavby prvního úseku trasy metra D z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. DPP dokončil loni v létě část geologického průzkumu na Pankráci, celý průzkum bude hotov letos v září.

V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto.

Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je DPP.


Autor: ČTK

Praha 5 zhodnotí, jak se chovají řidiči v parkovacích zónách

27. listopadu 2022 v 19:58

Praha 5 zatím neplánuje iniciovat zavádění nových parkovacích zón, nicméně chtěla by zhodnotit a podle toho případně i přehodnotit režimy v těch stávajících. Uvedl to místostarosta páté městské části Milan Kryl (Piráti) na nedávném setkání s novináři.

Výměna požární signalizace omezí provoz Strahovského tunelu

25. listopadu 2022 v 09:14

Z důvodu výměny elektrické požární signalizace budou probíhat uzávěry Strahovského tunelu.

Další články
Nahoru