Dopravní podnik loni kvůli covidu zaznamenal pokles příjmů z jízdného 1,35 miliardy korun
24. května 2021 10:55
Kromě zmíněné ztráty z jízdného způsobené úbytkem cestujících, musel podnik vydávat peníze, tzv. vícenáklady, na dezinfekci, ozonizaci vozů MHD nebo na nákup ochranných pomůcek. Na to vydal DPP loni asi 84 milionů korun. V letošním prvním čtvrtletí vyšly vícenáklady dosud na více než 20 milionů korun.
Witowski již v minulosti řekl, že peníze bude DPP šetřit například v provozních výdajích. Plán na jejich snížení má již zapracovaný do letošního rozpočtu. „Plán toho, jak budeme jezdit, je z Ropidu, je zhruba o deset procent nižší než plán na loňský rok. Tím, jak se ve skutečnosti jezdí méně, tak my provozní náklady šetříme," řekl Witowski.
V loňském roce se počet cestujících v pražské MHD měnil. Nejvyšší pokles zaznamenal DPP na jaře, a to až o 85 procent. Metro tehdy místo obvyklých 1,2 milionu cestujících denně využilo zhruba 250.000 lidí. V létě se sice lidé do MHD vraceli, jejich počet se ale nevrátil do stavu před pandemií. Při podzimní vlně pandemie počet opět mírně klesl.
DPP nyní sestavuje výsledek hospodaření za loňský rok, dokončený by měl být v následujících týdnech. Za rok 2019 vykázal DPP obrat zhruba 20 miliard korun, což bylo o 52 milionů meziročně více.
Hospodářský výsledek za předloňský rok činil po zdanění 869,15 milionu korun. Na prodeji jízdného utržil podnik 4,46 miliardy a svezl 1,17 miliardy cestujících. DPP zaměstnává téměř 11 000 lidí.
Město financuje fungování podniku prostřednictvím tzv. kompenzací. Loni bylo z rozpočtu města určeno pro DPP 14,6 miliardy korun a v letošním roce 15,3 miliardy korun.
DPP je největší městskou firmou a má na starosti MHD. Při nejpřísnějších protiepidemiologických opatřeních klesl počet cestujících až o 80 procent.