Dopravní podnik hledá firmu, která opraví podvozky tramvají 15T ForCity
29. ledna 2021 09:35
U tramvají bude provedena kontrola ochranných rámů, zákrytu podvozků, vypružení, tlumičů nebo táhla a kontrolou projde rovněž zubová spojka. Prověřen bude stav kol tramvají a nápravnic, které budou rozebrány a bude posouzen stav každého jednotlivého dílu.
U kol bude prověřen nejen jejich stav, ale také ohmický odpor, a při kontrole se dělníci zaměří i na kotoučové i kolejnicové brzdy vozů.
Vybraná firma zkontroluje rovněž trakční motory jednotlivých vozů a veškerou kabeláž, kdy prověří například dotažení vodivých spojů nebo vymění izolátory a krycí plechy za nové.
S dodavatelem podepíše podnik rámcovou smlouvu. Ta mu umožní objednávat a platit pouze služby a dodávky, které potřebuje. Celkovou vysoutěženou částku tak nemusí vyčerpat. S dodavatelem budou postupně uzavírány dílčí takzvané prováděcí smlouvy.
Původně měla 15T lidi vozit už v létě 2009. Kvůli závadám, například problémům s pantografy, byl ale prodloužen její zkušební provoz. DPP měl s tramvajemi problémy poté i v provozu a musel je u Škody Transportation reklamovat, kdy třeba v roce 2013 bylo reklamací zaznamenáno na 800.
U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s odtokem vody z čela vozů či s kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Vyskytly se také problémy s praskajícími pryžovými segmenty kol.
DPP je největší městská firma a k letošnímu 30. listopadu měl 11 207 zaměstnanců, z toho je více než 4500 řidičů a strojvůdců. Město na jeho chod dává prostřednictvím takvaných kompenzací částku okolo 15 miliard ročně.