Domácích turistů v Praze přibylo, v létě tvořili pětinu všech návštěvníků
8. listopadu 2023 14:33
Do metropole míří také více turistů z USA (142 699 návštěvníků) a Asie (218 281), a to i díky obnoveným pravidelných linkám do Soulu a Tajpeje. Podle odborníků z PCT se také postupně mění skladba přijíždějících cestovatelů.
„Jsem velmi rád, že se cestovní ruch v Praze mění k lepšímu a daří se ho korigovat tak, aby co nejméně zatěžoval místní obyvatele. Přispívají k tomu nejen osvětové kampaně, ale také systematické cílení na jiný typ cestovatelů. I to podporuje fakt, že se město zavázalo k tomu, že 50 procent z výnosu z poplatku z pobytu vrací zpátky do rozvoje udržitelného turismu v metropoli,“ řekl náměstek primátora Jiří Pospíšil (TOP 09).
Do Prahy v období od ledna do září přijelo celkem 5 446 130 turistů. V porovnání s rokem 2019 se tak návštěvnost metropole vyšplhala na 91 procent původních čísel. Do hlavního města nejvíce míří turisté z Německa, Spojených států, Velké Británie, Slovenska nebo Polska.
Stoupá rovněž domácí cestovní ruch, oproti roku 2019 tvoří čeští turisté celou pětinu z celkového počtu návštěvníků. Asociace hotelů a restaurací ČR také zveřejnila průměrnou dobu pobytu, která je i nadále 2,2 až 2,3 noci. Za jednu noc v metropoli návštěvník zaplatí v průměru 126 eur.
„Pro nás není cílem, aby do metropole přijelo co nejvíce turistů, ale abychom zvýšili útratu na jednoho turistu, a abychom nepodporovali zatěžování památkové rezervace. Důležité je, že se také mění skladba turistů,” uvedla místopředsedkyně PCT Jana Adamcová.
Data ukazují také nárůst počtu návštěvníků z asijských zemí, kterých přijelo ve třetím kvartálu celkem 218 281, meziročně o 63 procent více. To jsou turisté, kteří v metropoli zůstávají zpravidla déle.
Vyšší příjezdovost je dána díky obnoveným přímým leteckým spojením z Prahy do korejského Soulu a do tchajwanské Tajpeje. Také roste počet cestovatelů ze Spojených států amerických, oproti minulému roku jich přijelo o 17 % více. Cestovatelé ze Spojených států zároveň v Praze utrácejí nejvíce.
„Díky spolupráci s partnery jako je Letiště Václava Havla a agentura CzechTourism v rámci platformy Touchpoint, se zaměříme příští rok na podporu dalších dálkových letů. To jsou klienti, kteří v Praze zůstávají déle a tím pádem zde utratí i více peněz,” sdělila Adamcová.
Společnost podporuje cestovní ruch kampaněmi, které jsou navíc již druhým rokem financované z poplatku z pobytu. Kromě kampaně na podporu domácího cestovního ruchu V Praze jako doma společnost během letní sezóny cílila na vybrané zdrojové trhy kampaní Stay in Prague, která je realizována ve spolupráci s Letištěm Václava Havla a agenturou CzechTourism.
V průběhu prosince bude Prague City Tourism realizovat vánoční kampaň a lákat turisty na vánoční atmosféru i prostřednictvím spolupráce se zahraničními novináři a influencery.