Dnes Pátek - obcasny-dest 9°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Do územního plánu Prahy bude zaneseno metro na Žižkov a do Vysočan
Na lince metra D by měly jezdit soupravy bez řidiče, toto je jeden z prvních návrhů. Vizualizace: Metroprojekt

Do územního plánu Prahy bude zaneseno metro na Žižkov a do Vysočan

Hlavní město zanese do nynějšího i připravovaného nového územního plánu prodloužení linky metra D na Žižkov a dále do Vysočan. Včera o tom rozhodli zastupitelé. Současný územní plán vymezuje metro na Žižkov a do Vysočan pouze jako územní rezervu, návrh nového Metropolitního plánu pak linku D ukončuje v centru na náměstí Republiky.

Další prodloužení není součástí stávajícího projektu stavby nové linky, která zatím má vést z Písnice na náměstí Míru. Včera schválená změna má umožnit výkupy pozemků pro budoucí prodloužení.

Schválený dokument zavazuje městský Institut plánování a rozvoje (IPR), aby v plánu přeměnil rezervu na závazný návrh, což umožní magistrátu začít vykupovat potřebné pozemky.

Zároveň IPR dostal za úkol připravit ve stejném smyslu připomínku k současnému návrhu Metropolitního plánu, který trasu D vede z Vinohrad na Náměstí Republiky. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které je tato trasa vhodnější. Metropolitní plán má začít platit v roce 2023.

Podle předsedy dopravního výboru Matěje Stropnického (Zelení/Trojkoalice), který je zároveň zastupitelem Prahy 3, je Žižkov jedinou vnitřní městskou částí bez zastávky metra. V horní části Žižkova na pomezí s Vinohrady nicméně jsou zastávky Želivského, Flora a Jiřího z Poděbrad.

Podle zastupitele a místostarosty Prahy 3 Alexandra Bellu (ODS) je budoucí prodloužení metra přes Prokopovo či Basilejské náměstí na Jarov nutné zejména kvůli obsloužení spodní části Žižkova a plánované nové výstavbě, která má vzniknout v oblasti Nákladového nádraží Žižkov.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Jako první se má začít stavět část z Depo Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí, letos má začít geologický průzkum pro stavbu. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.


Autor: ČTK

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Další články
Nahoru