dnes
Čtvrtek - skorojasno
16°C
zítra
Pátek - zatazeno
19°C
pozítří
Sobota - zatazeno
21°C
Do územního plánu Prahy bude zaneseno metro na Žižkov a do Vysočan
Na lince metra D by měly jezdit soupravy bez řidiče, toto je jeden z prvních návrhů. Vizualizace: Metroprojekt

Do územního plánu Prahy bude zaneseno metro na Žižkov a do Vysočan

Hlavní město zanese do nynějšího i připravovaného nového územního plánu prodloužení linky metra D na Žižkov a dále do Vysočan. Včera o tom rozhodli zastupitelé. Současný územní plán vymezuje metro na Žižkov a do Vysočan pouze jako územní rezervu, návrh nového Metropolitního plánu pak linku D ukončuje v centru na náměstí Republiky.

Další prodloužení není součástí stávajícího projektu stavby nové linky, která zatím má vést z Písnice na náměstí Míru. Včera schválená změna má umožnit výkupy pozemků pro budoucí prodloužení.

Schválený dokument zavazuje městský Institut plánování a rozvoje (IPR), aby v plánu přeměnil rezervu na závazný návrh, což umožní magistrátu začít vykupovat potřebné pozemky.

Zároveň IPR dostal za úkol připravit ve stejném smyslu připomínku k současnému návrhu Metropolitního plánu, který trasu D vede z Vinohrad na Náměstí Republiky. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které je tato trasa vhodnější. Metropolitní plán má začít platit v roce 2023.

Podle předsedy dopravního výboru Matěje Stropnického (Zelení/Trojkoalice), který je zároveň zastupitelem Prahy 3, je Žižkov jedinou vnitřní městskou částí bez zastávky metra. V horní části Žižkova na pomezí s Vinohrady nicméně jsou zastávky Želivského, Flora a Jiřího z Poděbrad.

Podle zastupitele a místostarosty Prahy 3 Alexandra Bellu (ODS) je budoucí prodloužení metra přes Prokopovo či Basilejské náměstí na Jarov nutné zejména kvůli obsloužení spodní části Žižkova a plánované nové výstavbě, která má vzniknout v oblasti Nákladového nádraží Žižkov.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Jako první se má začít stavět část z Depo Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí, letos má začít geologický průzkum pro stavbu. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.


Praha 6: Opravy v Zelené ulici

Včera ve 20:30

Z důvodu opravy komunikace v ulici Zelená v Praze 6 bude uzavřen jízdní pruh ve dvou termínech:

Lávka u stanice metra Luka se opravuje, uzavřeny jsou venkovní schodiště a podchozí rampa

24. dubna 2018 v 10:17

Do 24. června bude Dopravní podnik hl. města Prahy provádět údržbu pěší lávky, vedoucí přes Mukařovského ulici, která spojuje obchodní a kulturní středisko Luka se stanicí metra.

Další články
Nahoru