Do ulic vyjela zmodernizovaná tramvaj 14T, další budou následovat
2. února 2018 08:52
Tramvaje Škoda 14T měly v minulosti problémy s podvozky a v srpnu 2014 byly všechny na základě rozhodnutí Drážního úřadu odstaveny z provozu. DPP zvažoval, že by tramvaje začal odprodávat, od toho však ustoupil.
Nakonec se s firmou Škodou Transportation, která tramvaje dodala, domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám. Došlo také k modernizaci exteriéru a interiéru vozu. Původní rozmístění sedaček bylo jedním z důvodů, proč si tento typ tramvaje nezískal u cestujících moc velkou oblibu. Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizovala, při modernizaci je proto odstraňována. Počet míst k sezení přitom zůstává zachován.
„Změna interiéru výrazně zrychlila odbavení cestujících v zastávkách a zvýšila komfort pro cestující zejména změnou sedadel z podélné pozice na příčné,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.
Anketa
Vezmete tramvaj 14T po úpravách „na milost"?
„V letošním roce bude navráceno do provozu celkem 15 těchto vozů. V dalších letech budou plynule prováděny opravy a modernizace s ukončením v roce 2020,“ říká technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, skládá se z pěti článků spojených klouby. Přepraví až 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun. Původně jich bylo nakoupeno 60, tři ale havarovaly. V minulosti měly tramvaje problémy i při průjezdech větších zatáček, dopravce proto pro ně vybral trasy s menšími zatáčkami.
Potíže měl DPP i s novějším typem Škoda 15T ForCity. U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s nedostatečným odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Tramvaje ForCity poté prošly úpravou.
Nové uspořádání sedaček v tramvajích 14T: