dnes
Úterý - oblacno
26°C
zítra
Středa - skorojasno
29°C
pozítří
Čtvrtek - prehanky-dest
30°C
Do ulic vyjela zmodernizovaná tramvaj 14T, další budou následovat
Tramvaje 14T v hloubětínské vozovně čekají na modernizaci. Foto: archiv

Do ulic vyjela zmodernizovaná tramvaj 14T, další budou následovat

Na trasu linky číslo 17 vyjel první únorový den další opravený a zmodernizovaný vůz typu 14T, ev. č. 9134. Tímto krokem byla zahájena plynulá sériová produkce  modernizovaných předchůdců nejmodernějších tramvají 15T ForCity . U „čtrnácttéček“, známých jako tramvaje Porsche, dochází k výměně příčníků podvozků a modernizace exteriéru i interiéru vozů. Do roku 2020 pražský dopravní podnik (DPP) vrátí do provozu celkem 57 těchto tramvají.

Tramvaje Škoda 14T měly v minulosti problémy s podvozky a v srpnu 2014 byly všechny na základě rozhodnutí Drážního úřadu odstaveny z provozu. DPP zvažoval, že by tramvaje začal odprodávat, od toho však ustoupil.

Nakonec se s firmou Škodou Transportation, která tramvaje dodala, domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám. Došlo také k modernizaci exteriéru a interiéru vozu. Původní rozmístění sedaček bylo jedním z důvodů, proč si tento typ tramvaje nezískal u cestujících moc velkou oblibu. Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizovala, při modernizaci je proto odstraňována. Počet míst k sezení přitom zůstává zachován.

„Změna interiéru výrazně zrychlila odbavení cestujících v zastávkách a zvýšila komfort pro cestující zejména změnou sedadel z podélné pozice na příčné,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Anketa

Vezmete tramvaj 14T po úpravách „na milost"?

60%
(60%)
26.4%
(26.4%)

„V letošním roce bude navráceno do provozu celkem 15 těchto vozů. V dalších letech budou plynule prováděny opravy a modernizace s ukončením v roce 2020,“ říká technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, skládá se z pěti článků spojených klouby. Přepraví až 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun. Původně jich bylo nakoupeno 60, tři ale havarovaly. V minulosti měly tramvaje problémy i při průjezdech větších zatáček, dopravce proto pro ně vybral trasy s menšími zatáčkami.

Potíže měl DPP i s novějším typem Škoda 15T ForCity. U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s nedostatečným odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Tramvaje ForCity poté prošly úpravou.

Nové uspořádání sedaček v tramvajích 14T:

14-tramvaj-uprava-sedacek-d

14t-uprava-sedacek_1

14-tramvaj-uprava-sedacek-d

tram-14t-po-uprave-clanek-nahled

14-tramvaj-uprava-sedacek-c


DPP dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan

16. srpna 2018 v 11:11

Pražský dopravní podnik dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan. Trolejbus byl mimo provoz od 14. srpna kvůli rozbitému sklu. Zkušební provoz trolejbusu začal loni a jezdil denně přibližně od 09 do 18:30 v intervalu 60 minut. Na trolejbusovou trasu vyjel vůz Škoda 30Tr...

Pravidelná údržba uzavře tunelový komplex Blanka

15. srpna 2018 v 18:01

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude probíhat úplná noční uzavírka tunelového komplexu blanka od 15. srpna od 23 hodin do 16. srpna do 5 hodin.

Otakarova – Albertov: Během víkendu nepojedou tramvaje

14. srpna 2018 v 08:59

V sobotu 18. srpna a v neděli 19. srpna, vždy od 8:30 hodin do 17:30 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Otakarova – Albertov, pouze v uvedeném směru.

Omezení provozu na Libušské

10. srpna 2018 v 10:03

Od 13. do 19. srpna bude omezen provoz na komunikaci Libušská v Praze 12 u čísla 339/146 – naproti zastávce autobusu MHD Libušská sokolovna. 

Další články
Nahoru