dnes
Pondělí - jasno
23°C
zítra
Úterý - polojasno
24°C
pozítří
Středa - prehanky-dest
23°C
Do roka vznikne studie rekonstrukce dopravního terminálu na Černém Mostě
Terminál na Černém Mostě není po téměř čtvrt století existence v dobrém stavu. Foto: MHMP

Do roka vznikne studie rekonstrukce dopravního terminálu na Černém Mostě

Pražský magistrát zahájí přípravu studie rekonstrukce terminálu stanice metra B Černý Most. Cílem je nahradit zastaralé konstrukce, které jsou ve špatném stavu. Zlepšit se má také propojení mezi metrem a autobusy a terminál bude připraven na případné přivedení tramvajové tratě. Stanice metra byla zprovozněna v roce 1998 a venkovní části jsou ve špatném stavu.

Vedení metropole na svém úterním jednání rozhodlo, že pražská příspěvková organizace Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) vybere zpracovatele studie revitalizace terminálu na Černém Mostě.

Ta vyřeší především rekonstrukci frekventované lávky nad nástupištěm, komplikovaný přístup k nástupišti metra směrem do centra a neefektivní, a často vícenásobné, objíždění terminálu autobusovými linkami. 

„Rozhodli jsme se věnovat tomuto vytíženému místu větší pozornost a pokusíme se napravit některé nedostatky, které po letech fungování má. Je to jedno z nejhorších míst v Praze. Dlouho se řešily majetkoprávní vztahy a technické detaily. Nyní je možné přistoupit k vytvoření studie, která by měla naznačit krátkodobý i dlouhodobý vývoj," uvedl náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček (TOP 09).

Terminál, který slouží lidem od roku 1998, je dnes důležitým přestupním bodem mezi metrem B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a plánovaným P+R parkovištěm pro 880 aut, které by mělo vzniknout do konce roku 2021. Terminál přes den využije okolo 50 000 cestujících. 

„Černý Most je jeden z nejvíce frekventovaných dopravních uzlů, zároveň je také místem, které teď nevzbuzuje pozitivní pocity. Cestující se tam necítí dobře, a to změní nová studie revitalizace. Ukáže, jaké povrchy vyměnit, jak udělat místo snadno udržovatelné a ubouráme zbytečné lávky,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Výsledek studie podle něj také zajistí, jak terminál otevřít pro pěší a zlepšit a zjednodušit přestupy na jednotlivé druhy dopravy. Architektonické řešení terminálu dnes morálně zastaralé a technický stav některých částí nosných konstrukcí je velmi špatný.

Lávka nad nástupištěm je ve velmi špatném stavu a hlavní město už má podle náměstka Hlaváčka pouze deset let na její rekonstrukci. Může jít o novou odlehčenou formu, která však bude respektovat stávající charakter celého terminálu.

Koncepční studie bude vznikat na půdě IPR a měla by být dokončena v první třetině roku 2021. Na tvorbě bude spolupracovat pražský dopravní podnik i radnice Prahy 14.

Cílem studie bude mimo jiné navrhnout přeměnu prostranství před stanicí metra a vyřešit jeho odvodnění. Součástí bude také analýza stánků a obchodů. Vznikne tu úschovna kol a zavazadel. O větších stavebních úpravách a změnách rozhodne vedení města až na základě studie.


Praha 5 mění úřední hodiny podatelny

Dnes ve 14:34

Od 22. září dochází ke změně úředních hodin na podatelně úřadu Prahy 5 na Nám. 14. října 1381/4 z důvodu přechodu na mimořádný režim.

Začala rekonstrukce tramvajové trati v ulicích Na Veselí a Soudní

Dnes v 10:11

Pražský dopravní podnik (DPP) se v sobotu 19. září pustil do rekonstrukce další tramvajové trati v Praze, která je v havarijním stavu, konkrétně v ulicích Na Veselí a Soudní. Z tohoto důvodu bude do 27. listopadu obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Pražského povstání – Vozovna...

Další články
Nahoru