Do pruhů vyhrazených pro autobusy nově v Praze 6 už nesmí auta ani v určité hodiny
2. září 2024 18:24
Pruhy byly dosud omezeny na konkrétní hodiny. Cílem je podle mluvčího především zrychlit hromadnou dopravu ve směru ze Středočeského kraje do centra Prahy a omezit kolony v oblasti Vítězného náměstí a Svatovítské, které trápí především místní obyvatele.
„Jsem rád, že jsme společně se starosty okolních obcí našli řešení, které spočívá v posílení role MHD. To však nic nemění na tom, že stav dopravní nouze na Praze 6 nadále přetrvává,“ řekl starosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS).
Dlouhodobým cílem vedení radnice Prahy 6 podle Stárka je, aby lidé pro dopravu z okolních obcí na území šestky či do centra preferovali hromadnou dopravu. Tu by mělo toto opatření zrychlit. „Zároveň jsme požádali městskou policii a Policii ČR o zvýšený dohled nad respektováním vyhrazených pruhů pro městskou hromadnou dopravu. Uvědomujeme si, že lidí, kteří se budou do Prahy dojíždět za prací a vzděláním z okolních obcí bude každým rokem přibývat, a proto je preference a maximální zvýhodnění hromadné dopravy nutností,“ řekl radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
Praha 6 dlouhodobě podporuje jak modernizaci železniční tratě Praha – Kladno, tak dostavbu silničního okruhu kolem Prahy, což kontinuálně dokazují veřejně dohledatelná programová prohlášení rady městské části, usnesení zastupitelstev i rady.
„Podporujeme i jakékoli prodlužování tramvajových tratí ve směru do Středočeského kraje, včetně tratě do Velkých Přílep a na Suchdol,“ pokračoval radní.
Praha 6 je podle něj také pro výstavbu parkovacích domů P+R, což ovšem není úkolem městské části. „Budeme ze všech sil podporovat stavbu P+R parkoviště na Dlouhé míli, která je v plánu s výstavbou železniční tratě na letiště. Pro další parkoviště P+R vidím prostor ve Středočeském kraji. Avšak s dnešní cenou parkovacích domů, kdy jedno místo v Praze vychází zhruba na jeden milion korun a počet aut na příjezdech do města roste, bude pravděpodobně vhodnější i pro Středočeský kraj, aby motivoval občany, pokud je to možné, aby rovnou ze své obce vyrazily do Prahy autobusem, či vlakem,“ uzavřel Hrubeš.
Permanentní BUS pruhy v posledních letech vznikaly po celé Praze. Těch, která mají časové omezení, je už jen pár a postupně ubývají. Realizovaná opatření proběhla na základě společných jednání MČ Prahy 6, Magistrátu hl. m. Prahy, Ropidu a Policie ČR.