Dnes Sobota - obcasny-dest 9°C
Zítra Neděle - obcasny-dest 6°C
Sobota 25. 1. 2025
Svátek má Miloš
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Do pruhů vyhrazených pro autobusy nově v Praze 6 už nesmí auta ani v určité hodiny
Buspruh v ulici Kamýcká. Foto: Filip Drápal / Ropid

Do pruhů vyhrazených pro autobusy nově v Praze 6 už nesmí auta ani v určité hodiny

V návaznosti na jednání se starosty okolních obcí, které proběhlo na radnici letos v dubnu, a na základě usnesení zastupitelstva Prahy 6 z června roku 2019 a 2021, kdy byl vyhlášen stav dopravní nouze, respektive jeho přetrvávání, jsou v šesté městské části od letošního září na příjezdových komunikacích zavedeny permanentní BUS pruhy. Informoval o tom mluvčí Prahy 6 Marek Zeman.   

Pruhy byly dosud omezeny na konkrétní hodiny. Cílem je podle mluvčího především zrychlit hromadnou dopravu ve směru ze Středočeského kraje do centra Prahy a omezit kolony v oblasti Vítězného náměstí a Svatovítské, které trápí především místní obyvatele.

„Jsem rád, že jsme společně se starosty okolních obcí našli řešení, které spočívá v posílení role MHD. To však nic nemění na tom, že stav dopravní nouze na Praze 6 nadále přetrvává,“ řekl starosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS).

Dlouhodobým cílem vedení radnice Prahy 6 podle Stárka je, aby lidé pro dopravu z okolních obcí na území šestky či do centra preferovali hromadnou dopravu. Tu by mělo toto opatření zrychlit. „Zároveň jsme požádali městskou policii a Policii ČR o zvýšený dohled nad respektováním vyhrazených pruhů pro městskou hromadnou dopravu. Uvědomujeme si, že lidí, kteří se budou do Prahy dojíždět za prací a vzděláním z okolních obcí bude každým rokem přibývat, a proto je preference a maximální zvýhodnění hromadné dopravy nutností,“ řekl radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).

Praha 6 dlouhodobě podporuje jak modernizaci železniční tratě Praha – Kladno, tak dostavbu silničního okruhu kolem Prahy, což kontinuálně dokazují veřejně dohledatelná programová prohlášení rady městské části, usnesení zastupitelstev i rady.

„Podporujeme i jakékoli prodlužování tramvajových tratí ve směru do Středočeského kraje, včetně tratě do Velkých Přílep a na Suchdol,“ pokračoval radní.

Praha 6 je podle něj také pro výstavbu parkovacích domů P+R, což ovšem není úkolem městské části. „Budeme ze všech sil podporovat stavbu P+R parkoviště na Dlouhé míli, která je v plánu s výstavbou železniční tratě na letiště. Pro další parkoviště P+R vidím prostor ve Středočeském kraji. Avšak s dnešní cenou parkovacích domů, kdy jedno místo v Praze vychází zhruba na jeden milion korun a počet aut na příjezdech do města roste, bude pravděpodobně vhodnější i pro Středočeský kraj, aby motivoval občany, pokud je to možné, aby rovnou ze své obce vyrazily do Prahy autobusem, či vlakem,“ uzavřel Hrubeš.

Permanentní BUS pruhy v posledních letech vznikaly po celé Praze. Těch, která mají časové omezení, je už jen pár a postupně ubývají. Realizovaná opatření proběhla na základě společných jednání MČ Prahy 6, Magistrátu hl. m. Prahy, Ropidu a Policie ČR.


Autor: red

Procházka seznámí s návrhem regulace tranzitní dopravy v Malém Břevnově

23. ledna 2025 v 08:09

Praha 6 na základě podnětů místních obyvatel připravila návrh opatření k snížení tranzitní dopravy v Malém Břevnově. S návrhem se bude možné podrobně seznámit a diskutovat o něm na procházce s radním pro dopravu Ondřejem Matějem Hrubešem a zástupci s odboru dopravy a životního prostředí ve středu...

Praha 6: Oprava kanalizace v ulici gen. Píky

15. ledna 2025 v 07:08

Od 15. ledna pokračuje oprava kanalizace v ulici gen. Píky v Praze 6. Uzavírka bude probíhat na etapy v jednotlivých částech komunikace až do 31. března. V první etapě bude uzavřen úsek od Svatovítské po Buzuluckou.

Další články
Nahoru