dnes
Středa - skorojasno
10°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
11°C
pozítří
Pátek - polojasno
13°C
Do provozu se vrátí 57 opravovaných tramvají Škoda 14T
Tramvaj 14T. Foto: archiv

Do provozu se vrátí 57 opravovaných tramvají Škoda 14T

Pražský dopravní podnik (DPP) vrátí do roku 2019 do provozu 57 tramvají Škoda 14T známých jako Porsche. Vozy musel podnik odstavit kvůli poruše podvozků. V současné době je zpět na kolejích 21 tramvají. Podnik kromě opravy podvozků upravuje interiér vozů. Celkem bylo koupeno 60 těchto vozů.  

Tramvaje měly problémy s podvozky a v srpnu 2014 DPP rozhodl, že kvůli technickým závadám odstaví všechny z provozu. V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat, od toho nakonec ustoupil. DPP se nakonec s firmou Škodou Transportation, která tramvaje dodala, domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám.

Letos bude opraveno a modernizováno 14 vozů. Stejný počet jich podnik opraví v příštím roce a v roce 2019 zbývajících osm tramvají. „Oprava jednoho vozu trvá v řádu tří týdnů," uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.

Potíže měl podnik i s novějším typem Škoda 15T ForCity. U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s nedostatečným odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Tramvaje ForCity poté prošly úpravou.

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Už několik let firma kupuje nízkopodlažní vozy 15T Forcity a za 250 tramvají by měla zaplatit asi 19 miliard korun. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují okolo 3,4 miliardy korun.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru