dnes
Neděle - skorojasno
25°C
zítra
Pondělí - polojasno
25°C
pozítří
Úterý - oblacno
20°C
Do Prahy dorazila poslední tramvaj ForCity, během osmi let jich metropole převzala 250
Poslední tramvaj typu 15T dnes dorazila z Plzně do Prahy. Foto: DPP

Do Prahy dorazila poslední tramvaj ForCity, během osmi let jich metropole převzala 250

Zástupci pražského dopravního podniku (DPP) dnes v Ústředních dílnách Hostivař převzali jubilejní 250. tramvaj ForCity Alfa (15T) s evidenčním číslem 9450. Tím podnik završil klíčový dlouhodobý kontrakt dodávky nových tramvají typu 15T. Tramvaj bude muset v ulicích Prahy, než bude nasazena do běžného provozu, najezdit 100 kilometrů bez cestujících. První tramvaj ForCity vyrazil na svoji cestu po Praze před osmi lety, jubilejní stá byla předána v roce 2014 a dvoustá v novém designu předloni.

„Se Škodou Transportation to pro nás byl jeden z klíčových dlouhodobých kontraktů a uzavřeli jsme důležitou etapu modernizace tramvajového vozového parku. Jsme rádi, že máme pro Pražany i návštěvníky města moderní a komfortní tramvaje, které jsou navíc i stoprocentně nízkopodlažní a nabízejí tak bezproblémovou možnost přepravy cestujícím se sníženou pohyblivostí. To je v souladu se strategickou prioritou Prahy, zajistit do roku 2025 bezbariérovost v celé síti MHD,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

„Je to již téměř deset let, co v Praze vyjela první červeno-stříbrná, nízkopodlažní tramvaj s nadčasovým designem ze Škodovky. Naše vozidla za tu dobu úspěšně završila více než padesát milionů ujetých kilometrů v provozu s cestujícími. Tramvaje z rodiny ForCity jsou kvalitní a je o ně zájem, o čemž svědčí loňské objednávky až 176 tramvají ForCity Smart pro Ostravu, Plzeň a především pro tři německá města Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation. Tramvaje ForCity jezdí i v Maďarsku, Turecku, na Slovensku nebo třeba také v Číně. 

Tramvaj ForCity Alfa Praha je první sériově vyráběnou 100% nízkopodlažní tramvají s otočnými podvozky na světě. Jako první má také unikátní pohon s bezpřevodovkovými motory s permanentními magnety, které pohánějí všechna kola čtyř beznápravových podvozků. Umístění podvozků pod přechodovými měchy a pod konci vozidla umožňuje maximální variabilitu v uspořádání interiéru.

Tramvaj, která měří 31,4 metru a široká je téměř 2,5 metru, pojme 180 cestujících, z toho 61 sedících. Díky schopnosti hladkého průjezdu oblouky tramvaj zkracuje jízdní dobu a urychluje dopravu. K tomu napomáhá také šest širokých dvoukřídlých dveří, které cestujícím umožňují rychlý výstup a nástup.

V průběhu dodávek došlo u tramvají k několika designovým změnám a změnám interiéru. Rovněž se provedly úpravy zaměřené na zvýšení pohodlí cestujících. Kromě postupného zavádění klimatizačních systémů v tramvajích se jednalo například o výměnu dřevěných sedaček, které cestujícím nevyhovovaly, za plastové a rovněž o doplnění madel pro cestující se sníženou pohyblivostí.

Některé z inovovaných vozidel mají také k dispozici wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Nový design je zřetelný zejména na čele vozidel, kde byla výrazně upravena barevnost. Rám čelního okna a střední díl čela vozu jsou nově žlutooranžové. Cílem této designové inovace by měla být hlavně zvýšená bezpečnost chodců. Zářivá žlutooranžová kontrastní barva je vidět už zdálky a zajišťuje tak maximální viditelnost tramvaje zejména na přechodech.

DPP bude také pokračovat v rekonstrukci tramvají 14T známých jako Porsche. Rovněž se zaměří na modernizace vozů vycházejících z modelu T3, které budou předělány ve své prostřední části na nízkopodlažní a budou sloužit pro provoz nočních linek. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3.


Letenský tunel se bude uklízet

1. července 2020 v 19:15

V letenském tunelu proběhne od 7. července do 14. července, vždy od 23 do 5 hodin pravidelná údržba a mytí. Tunel bude obousměrně uzavřen.

Opěrné zdi Letenského tunelu budou opraveny

1. července 2020 v 08:17

Technická správa komunikací zahájí v sobotu 4. července rekonstrukci opěrných zdí Letenského tunelu u severního portálu, v úseku Milady Horákové – Letenský tunel. Stavební práce jsou naplánované do konce září 2020.

Od července znovu letadlem do Dubaje

24. června 2020 v 07:37

Letecká společnost flydubai od 4. července znovu spustí přímou pravidelnou linku do Dubaje, obnoví se tak druhé dálkové spojení z Prahy. Do velkoměsta Spojených arabských emirátů mohou cestující letět nejprve jednou týdně, každou sobotu. Od 27. července pak budou lety k dispozici...

Další články
Nahoru