
Do Nádražní ulice se vrátily po více než půl roku trvající rekonstrukci tratě tramvaje
2. listopadu 2020 10:09
Soubor investičních akcí a oprav v Nádražní ulici probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým terminálem Smíchovské nádraží po napojení Nádražní ulice na ulici Na Zlíchově. Na zhruba 900 metrů dlouhém úseku DPP přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha – Plzeň, čímž od sebe nově oddělil tramvajový provoz od silničního.
V rámci stavebních prací byly odstraněny původní velkoplošné panely a nahrazeny novou konstrukcí. V koordinaci s Technickou správou komunikací (TSK) proběhla také rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha – Plzeň, vozovek, chodníků, nástupišť autobusových zastávek Lihovar a tramvajové zastávky Lihovar. U Lihovaru pak bylo rozšířeno úzké hrdlo Nádražní ulice, kde se tak vedle sebe vejdou tramvaje i dva pruhy pro auta.

Součástí rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní byla příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. DPP zde vybudoval nemalou část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací dotýkajících se nově zrekonstruované tramvajové tratě.
Během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici DPP použil celkem 132 tun nových kolejnic, 2 160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2 042 kusů betonových pražců, 1 293 metrů obrub a 2 571 metrů čtverečních stěrku.
„Kromě rekonstrukce tratě v Nádražní ulici jsme opravili i celou trať mezi Hlubočepy a Barrandovem, vybudovali velkou část kolejového trojúhelníku pro plánovaný Dvorecký most, upravili samotnou barrandovskou smyčku, postavili rozvětvení směrem na Slivenec i zhruba 40 metrů nové tramvajové tratě, na kterou bychom příští rok rádi navázali stavbou dalšího úseku z Barrandova do Holyně,“ sdělil technický ředitel DPP Jan Šurovský.„Poslední rozsáhlou stavbou, která v koordinaci probíhá, je úprava světelné křižovatky Strakonická – Nádražní a oprava autobusové zastávky Lihovar. Světelnou signalizaci jsme v pátek pustili do provozu, stavební práce v okolí budou probíhat do konce listopadu, jen s drobným omezením chodců, kteří budou procházet vyhrazeným koridorem,“ sdělil mluvčí TSK Barbora Lišková.