Dnes Pátek - zatazeno 3°C
Zítra Sobota - jasno 4°C
Pátek 5. 3. 2021
Svátek má Kazimír
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Do Nádražní ulice se vrátily po více než půl roku trvající rekonstrukci tratě tramvaje
Trať v Nádražní ulici a tramvajová zastávka Lihovar. Foto: Jan Šurovský / DPP

Do Nádražní ulice se vrátily po více než půl roku trvající rekonstrukci tratě tramvaje

Do Nádražní ulice se po 7,5 měsíců trvající rekonstrukci tramvajové trati vrátil provoz. Pražský dopravní podnik (DPP) trať z poloviny osmdesátých let opravil, zároveň ji posunul ke zdi železniční trati a u Lihovaru vybudoval odbočku na budoucí Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5.

Soubor investičních akcí a oprav v Nádražní ulici probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým terminálem Smíchovské nádraží po napojení Nádražní ulice na ulici Na Zlíchově. Na zhruba 900 metrů dlouhém úseku DPP přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha – Plzeň, čímž od sebe nově oddělil tramvajový provoz od silničního.

V rámci stavebních prací byly odstraněny původní velkoplošné panely a nahrazeny novou konstrukcí. V koordinaci s Technickou správou komunikací (TSK) proběhla také rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha – Plzeň, vozovek, chodníků, nástupišť autobusových zastávek Lihovar a tramvajové zastávky Lihovar. U Lihovaru pak bylo rozšířeno úzké hrdlo Nádražní ulice, kde se tak vedle sebe vejdou tramvaje i dva pruhy pro auta.

„Po instalaci prototypu na Palackého náměstí bude Lihovar první tramvajovou zastávkou, na které budeme mít nový přístřešek. Zastávku jsme navíc bezbariérově zpřístupnili. V okolí jsme také opravili silnice i chodníky,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Součástí rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní byla příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. DPP zde vybudoval nemalou část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací dotýkajících se nově zrekonstruované tramvajové tratě.

Během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici DPP použil celkem 132 tun nových kolejnic, 2 160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2 042 kusů betonových pražců, 1 293 metrů obrub a 2 571 metrů čtverečních stěrku.

„Kromě rekonstrukce tratě v Nádražní ulici jsme opravili i celou trať mezi Hlubočepy a Barrandovem, vybudovali velkou část kolejového trojúhelníku pro plánovaný Dvorecký most, upravili samotnou barrandovskou smyčku, postavili rozvětvení směrem na Slivenec i zhruba 40 metrů nové tramvajové tratě, na kterou bychom příští rok rádi navázali stavbou dalšího úseku z Barrandova do Holyně,“ sdělil technický ředitel DPP Jan Šurovský. 

„Poslední rozsáhlou stavbou, která v koordinaci probíhá, je úprava světelné křižovatky Strakonická – Nádražní a oprava autobusové zastávky Lihovar. Světelnou signalizaci jsme v pátek pustili do provozu, stavební práce v okolí budou probíhat do konce listopadu, jen s drobným omezením chodců, kteří budou procházet vyhrazeným koridorem,“ sdělil mluvčí TSK Barbora Lišková.


Začíná další část rekonstrukce Jabloňové ulice

Včera ve 12:30

Technická správa komunikací začne po zimní přestávce pracovat na další části rekonstrukce Jabloňové ulice, v úseku V Korytech – Topolová na území Prahy 10.

Uzavření cyklotrasy podél Strakonické

Včera ve 12:24

V období od 8. března do 31. prosince 2021 se uskuteční několik dlouhodobých uzavírek frekventované cyklotrasy EuroVelo 4/A1 v Praze v úseku ulice Dostihová – Barrandovský most z důvodu stavebních prací při rozšiřování komunikace Strakonická. 

Po zimní přestávce pokračují práce v Türkově ulici

3. března 2021 ve 12:30

Technická správa komunikací (TSK) začne od 15. března 2021 se stavebními pracemi na mostním objektu X699 v ulici Türkova. Práce by měly skončit 31. května 2021.

V úseku Flora – Náměstí Míru nepojedou tramvaje

2. března 2021 v 15:37

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází od pátku 5. března od 20 hodin do neděle 7. března přibližně do 22:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Flora – Náměstí Míru.

Křižovatku ulic Karlická x Pod Klapicí čeká rekonstrukce

2. března 2021 v 11:14

Technická správa komunikací začne v pondělí 8. března v okolí Karlické ulice s přípravnými pracemi pro stavbu a její objízdnou trasu v Radotíně. Hlavní práce na stavbě začínají od 15. března a skončit by měly začátkem srpna 2022.

Tunely Strahovský, Brusnický a Dejvický budou uzavřeny

1. března 2021 ve 13:01

Z důvodu údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunel uzavřen od středy 3. března od 23 hodin do čtvrtka 4. března do 5 hodin.

Křižovatka Suchdolské a Kamýcké je v provozu

1. března 2021 v 11:48

Od pondělí 1. března je křižovatka Suchdolské a Kamýcké ulice opět v obousměrném provozu. Do Suchdolské se vrátily i autobusy linky 147 ve směru do centra.

Další články
Nahoru