Dnes Pondělí - prehanky-snih 3°C
Zítra Úterý - snih 3°C
Pondělí 29. 11. 2021
Svátek má Zina
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Do konce roku dorazí do Prahy první objednaný elektrobus, v únoru zbylých třináct
Nový elektrobus Škoda E’CIT se představil na letňanském veletrhu. Foto: Sandra Sedlecká / Ropid

Do konce roku dorazí do Prahy první objednaný elektrobus, v únoru zbylých třináct

Nový elektrobus Škoda E’CITY byl představen na probíhajícím 10. ročníku středoevropského veletrhu Czechbus. Jedná se o zbrusu nový model elektrobusu z dílny skupiny Škoda Transportation. Informoval o tom mluvčí skupiny Jan Švehla. Pražský dopravní podnik (DPP) si z Plzně objednal flotilu celkem čtrnácti vozidel a plánuje je nasazovat především na linky číslo 154 a 213. Celková hodnota zakázky je 207 milionů korun bez DPH.

„Cestující ocení komfortní výbavu – například celovozovou klimatizaci, pohodlná sedadla, sofistikovaný informační systém a také tichou jízdu. Díky systému oportunního dobíjení se bude přes den baterie doplňovat ze stávající trakční infrastruktury a poté přes noc dojde k pomalému nabíjení a balancování baterie,“ uvedl prezident Škoda Transportation Petr Brzezina. 

DPP má infrastrukturu pro tento typ dobíjení již připravenou na konečných zastávkách Strašnická a Želivského. Nabíjení zde bude probíhat po dobu 15 až 30 minut, čímž bude doplněna část celkové kapacity baterie, což umožní vozidlu absolvovat další okruh na lince. 

„Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí, do roku 2030 bude třetina autobusů poháněná elektrickým pohonem a jedním z kroků je nákup nových elektrobusů,“ sdělil náměstek primátora Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě). 

Jak uvedl generální ředitele DPP Petr Witowski, jedná se o nákup první flotily vlastních elektrobusů po několikaletém testování a pilotním provozu různých typů elektrobusů, které měl podnik pouze pronajaté. 

„Díky tomu jsme si vyzkoušeli různé technologie a získali cenné informace. Zavádění plně bezemisních vozidel však nepředstavuje jen samotný nákup těchto vozidel. Nezbytné pro jejich provoz je rovněž vybudování související napájecí a nabíjecí infrastruktury, což je náročný proces, který mimo jiné zahrnuje majetkové vypořádání pozemků, územní a stavební řízení a samotný proces výstavby a instalace technologie včetně hledání vhodných technických řešení,“ sdělil. 

DPP by měl do konce letošního roku převzít první vozidlo a první cestující se s ním svezou po Novém roce. Zbylých 13 vozidel pak bude dodáno v únoru.   

Nový elektrobus pro DPP je má délku 12 metrů a jeho konstrukční rychlost je 80 kilometrů za hodinu. Plně nízkopodlažní bezemisní bateriové vozidlo má na jedno nabití garantovaný dojezd více než 100 kilometrů. Kapacita je 69 cestujících, z toho je 28 míst určených k sezení.


Autor: puc
Další články
Nahoru