dnes
Čtvrtek - jasno
7°C
zítra
Pátek - snih-dest
3°C
pozítří
Sobota - snih
2°C
Do Dobříše bude z metropole jezdit prototyp speciálního cyklovozu
Nový cyklovagon lze zařadit v soupravě mezi Regionovy. Nebo za ně. Foto: ČD

Do Dobříše bude z metropole jezdit prototyp speciálního cyklovozu

Na cyklisty oblíbené trati z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Mníšek pod Brdy do Dobříše se objeví nový cyklovůz s kapacitou 20 kol. Kromě neobvykle řešeného interiéru je unikátní i tím, že to bude první cyklovůz v Česku, který bude možné zařadit v soupravě mezi Regionovy nebo za ně. Vozy upravené pro cyklisty se tak dostanou nově i tam, kde zatím být nasazeny nemohly. Do Dobříše by měl upravený cyklovůz vyrazit na začátku května.

Nový cyklovůz se objeví na dobříšské trati o víkendech a svátcích ve vlaku, který vyjíždí z Prahy do Dobříše v 10:25. Z Dobříše zpět do hlavního města se bude vracet v 17:34. S kapacitou 20 kol tak výrazně zlepší možnosti cyklistů vyrazit do této oblasti Brd.

„Regionovy na trase do Dobříše měly často za hezkého počasí problém všechny cestující s koly pobrat. Částečně se to teď vyřeší, je dobře, že se České dráhy pustily do speciálního cyklovozu pro tak atraktivní trať,“ říká Martin Šubrt, zástupce ředitele organizace Ropid.

V čem je vůz unikátní

Na první pohled se tento cyklovůz příliš neliší od ostatních cyklovozů, přesto jde o důležitý prototyp. „Regionovy dosud mohly být plnohodnotně spojovány zase jen s Regionovami, jen tak byly propojené všechny řídící a komunikační systémy. Cyklovozy takové propojení dosud neumožňovaly,“ upozornil ředitel Odboru obchodu osobní dopravy ČD Jiří Ješeta.

„Například dvě spojené Regionovy mají jednoho strojvedoucího, který řídí obě soupravy najednou. Pokud mezi ně dáme cyklovůz, musí být speciálně upravený, aby přes něj počítače obou motorových vozů komunikovaly, aby uměly ovládat jeho dveře, aby uměl hlásit zastávky atd. V pražském depu jsme postavili prototyp, který teď vyjede do ostrého provozu. Pokud se osvědčí, vytvoříme další vozy,“ dodal.

Neobvykle řešený je i interiér. Vůz je v polovině rozdělen na dva samostatné oddíly – v jednom jedou cestující, v druhém se vezou jízdní kola. Cestující tak mají kola nadosah a nadohled, sedí ale přitom v odděleném prostoru.


Praha 2: Údržba chodníků v zimě

3. ledna 2018 ve 13:12

Radnice Prahy 2 bude pro zimní sezonu  2017/18  zajišťovat schůdnost na chodnících, které jsou zařazeny ve vyhlášce hl. m. Prahy mezi neudržované komunikace.

Další články
Nahoru