Do Bohnic pojede od metra C Kobylisy tramvaj, trať by mohla začít fungovat za šest let
21. prosince 2020 16:48
Tramvajová síť v Praze se do zhruba šesti let rozroste o další 3,3 kilometry. Rada hl. m. Prahy dnes schválila záměr výstavby nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice, která spojí konečnou stanici připravované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stanicí metra Kobylisy na lince C.
Po zprovoznění nabídne obyvatelům Bohnic například přímé spojení tramvají na Palmovku k Úřadu městské části Praha 8 či do Libně. Novou trať postaví pražský dopravní podnik (DPP), který na ni na začátku příštího roku vybere projektanta.
Nová tramvajová trať Kobylisy – Bohnice společně s připravovanou lanovou dráhou Podbaba – Troja – Bohnice vychází z letos schválené Koncepce propojení městských částí Praha 6, Praha – Troja a Praha 8 veřejnou dopravou a je také součástí uvažované Severní tramvajové tangenty.
„Díky tramvajové trati Kobylisy – Bohnice, kterou jsme dnes na radě schválili, budeme moci obyvatelům jižní části Sídliště Bohnice nabídnout přímé tramvajové spoje bez složitého přestupování například k Úřadu městské části Praha 8, na Palmovku, do Libně nebo výhledově do Holešovic či Stromovky. Pohodlnější dopravou obsloužíme také plavecký areál Na Šutce. Nová tramvajová trať nám umožní zefektivnit vedení autobusových linek uvnitř sídliště Bohnice a celkově zlepšit funkčnost systému MHD v dané oblasti,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy a předseda dozorčí rady DPP.
Trať povede od stanice metra Kobylisy u křižovatky ulic Klapkova, Pod Sídlištěm a Střelničná západním směrem ulicí Pod Sídlištěm, přes Kobyliské náměstí, následně ulicemi Čimickou a K Pazderkám a dále po okraji Sídliště Bohnice až do jižního cípu ulice Lodžská.Podle předběžných plánů by měla mít sedm zastávek. Ukončení tramvajové tratě je plánováno úvratí u připravované konečné stanice lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice. Odhadované náklady na výstavbu nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice jsou 1,2 miliardy korun, zpřesněny budou po vypracování návrhu projektové dokumentace k územnímu a stavebnímu řízení. Ke stavbě nové tratě bude DPP usilovat o získání dotací z Evropských strukturálních a investičních fondů.
„V lednu trať projednáme na nejbližším zasedání představenstva a zařadíme ji do investičního plánu DPP. Do dubna vybereme projektanta a do konce příštího roku bychom chtěli mít hotový návrh projektové dokumentace pro územní a stavební řízení. V případě hladkého průběhu povolovacích řízení bychom mohli trať začít stavět nejdříve v roce 2025 a zprovoznit jí zhruba za šest let, tedy přibližně v roce 2027,“ sdělil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Součástí projektu tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice bude vyřešení uzlu u stanice metra Kobylisy tak, aby nová trať byla připojena do všech směrů stávajících tramvajových tratí, tedy směrem do a z Libně, Ďáblic, Holešovic a k vozovně Kobylisy, respektive v dalších letech na pokračování tramvajové tratě do Zdib.
Současně se stavbou nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice DPP jako samostatnou investiční akci paralelně zrekonstruuje tramvajovou trať v Klapkově ulici, jižně od křižovatky se Střelničnou ulicí.