dnes
Pondělí - zatazeno
21°C
zítra
Úterý - oblacno
17°C
pozítří
Středa - oblacno
15°C
Dnes tu jezdí vlaky, za pár let je nahradí chodci a cyklisti. Na drážní promenádě si užijí i fanoušci železnice
Současnou trať nahradí za pár let promenáda určená pro chodce, cyklisty i bruslaře. Koláž: Facebook P10

Dnes tu jezdí vlaky, za pár let je nahradí chodci a cyklisti. Na drážní promenádě si užijí i fanoušci železnice

Už jen dva roky budou jezdit vlaky po stávající trati mezi Hostivaří, Strašnicemi a vršovickým nádražím. Potom koleje nahradí drážní promenáda pro chodce, bruslaře a cyklisty. Pro zpestření budou na místě zachovány některé prvky připomínající dlouholetý železniční provoz.

Loni v létě schválili pražští radní projekt promenády, která povede od Strašnic a Hostivaře k vršovickému nádraží, na místě, kde ještě dva roky budou jezdit vlaky. Projektová příprava promenády je v plném proudu.

Promenáda má vzniknout na místě železniční trati mezi Hostivaří a hlavním nádražím. Povede od hranic Strašnic a Hostivaře k nádraží Praha – Vršovice. Součástí promenády se stanou stožáry s osvětlením, historická návěstidla, drážní cedule a další dobové prvky, které nyní složí k provozu trati.

Vlaky přestanou jezdit po trati v srpnu 2021 kvůli stavbě nového železničního koridoru mezi Hostivaří a Vršovicemi, která už začala. Plánovaný téměř sedmikilometrový koridor bude první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Dojde ke zrušení strašnické vlakové zastávky, naopak vznikne zastávka na Zahradním Městě a v Edenu.

V rámci příprav musí být v projektu drážní promenády ponechána rezerva na vysokorychlostní trať. I když je její realizace hudbou vzdálené budoucnosti, projekt s tím počítat musí. Kvůli tomu je na zhruba pětikilometrovém úseku budoucí promenády několik krizových míst, která je s ohledem na nutnost ponechat ochranné pásmo potřeba vyřešit, aby nemusela být promenáda někdy příliš zúžena, či dokonce přerušena.

Jedno z takových míst je u ulice Petrohradská, kde se zužuje průjezdní profil. Soukromý vlastník tam má pozemky, a aby zůstal profil jako v ostatních místech, je potřeba využít tři metry z jeho pozemku.

zeleznice-vrsovice Až přestanou jezdit po trati vlaky, možná bude po odstranění kolejí nutné odtěžit kvůli ekologické zátěži železniční svršek. To se bude teprve zjišťovat. Každopádně koleje v rámci budování promenády nahradí cesty. Jedna mlatová, druhá z asfaltu.

Na své si tak přijdou, cyklisté, bruslaři, sportovní chodci i třeba maminky s kočárky. Do projektu bude ve fázi příprav přizván i krajinářský ateliér, který bude řešit podobu promenády, aby byla vstřícná k návštěvníkům. Vzniknou odpočinkové zálivy, dojde k výsadbě zeleně.

Odhad celkových investičních nákladů je 200 milionů korun, přičemž by podle dřívějších vyjádření pražského magistrátu měla být realizace hrazena ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Drážní promenáda by po potřebném výkupu pozemků měla být ve vlastnictví hlavního města.

Realizace promenády by měla trvat rok a půl až dva roky od zahájení výstavby. Možná bude potřeba odtěžit část valu, to by realizaci ještě trochu zdrželo. Vše by mělo být podle současných plánů hotovo do roku 2024.


Úřad Prahy 6 je dnes uzavřen. Zastupitelstvo jedná o pomníku Koněva

12. září 2019 v 09:09

Z důvodu zvýšených bezpečnostních opatření, které si vyžádalo 6. jednání zastupitelstva, je dnes provoz úřadu omezen na minimum. K dispozici bude pouze výdej osobních a cestovních dokladů a dalších neodkladných úkonů po předchozí telefonické domluvě.

Další články
Nahoru