dnes
Čtvrtek - zatazeno
4°C
zítra
Pátek - prehanky-snih
7°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
8°C
Dítě je to nejmilejší závaží při cvičení. Jak se po porodu dostat rychle do formy i do plavek
Aqua aerobik je in. Foto: Juklík

Dítě je to nejmilejší závaží při cvičení. Jak se po porodu dostat rychle do formy i do plavek

Pokud se ženy ještě před těhotenstvím aspoň trochu věnují sportu, jejich postava se po prvním porodu brzy vrací do normálu. Při druhém dítěti už to tak snadné nebývá. Přinášíme tipy, jak být po porodu rychle fit, od profesionálních trenérek, které jsou samy několikanásobnými maminkami.

Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz: S kočárkem nejlépe do kopce

„Po mnoha letech v tělocvičně jsem přesvědčená, že rychlá chůze je prostě nejúčinnější. Ostatně kočárek k tomu přímo vybízí – děti v něm spolehlivě spí, proto by si maminky měly vybrat pořádný terén, nejlépe kopcovitý, kde budou chůzí současně i posilovat. Je vhodné pořídit si krokoměr a počítat, kolik toho za celý den naběháte. Minimální doporučená dávka je 10 000 kroků, ale můžete si dát i vyšší cíl Já sama denně nachodím 15 000 kroků. Jen pozor, některé krokoměry nefungují, když je máte na ruce a vezete kočárek. Takže si krokoměr raději dejte do kapsy. A ještě jeden tip navíc- k dostatečnému množství kroků je ideální přidat alespoň jednou týdně klidnější či posilovací lekci, třeba power jógu. Zklidní vás, protáhne, posílí i vyčistí hlavu.“

Kristýna Přibylová, majitelka tělocvičen Monkey´s Gym, která pořádá cvičení pro děti i maminky: In line brusle vyhovují maminkám i dětem

„Zkuste běhání přes den kombinované s večerním posilováním břišních svalů. Při běhu si krásně vyčistíte hlavu a každý večer po uložení dětí ke spánku těch 10 minut na několik cviků pro posílení břicha určitě najdete. Pokud s během začínáte, je vhodné kombinovat vždy několik minut běh a několik minut chůzi a poměr běhu postupně zvyšovat. Doporučuji běhat stejnou trasu, abyste se nemusela soustředit na cestu a mohla vnímat jen svůj pohyb. Já osobně miluju také in-line brusle – dají se krásně využít i brzy po porodu – miminko spí při jízdě v kočárku a díky houpání se nebudí. Pokud je pěkné počasí, dá se takhle jezdit klidně denně. Zkuste si stáhnout do mobilu svoji oblíbenou hudbu a tu si přitom pouštět, je to skvělá relaxace! Důležitá je i pravidelnost a důslednost. Výsledky se bohužel nedostaví hned po týdnu, proto je třeba vytrvat a nepolevit!“

Štěpánka Štrougalová, Baby Club Juklík: Zásada je cvičením se bavit a nezapomínat na sebe

„Pokud chcete dělat nějakou sportovní aktivitu, musí vás především bavit a musíte se na ni opravdu těšit. To je jediná záruka a jistota, že u ní vydržíte déle než jen pouhých 14 dnů.

Výborným nápadem pro maminky jsou i lekce cvičení či tancování s kočárkem nebo s dětmi v šátku. A pokud už si vaše děti dokážou hrát na hřišti, můžete tady prvky cvičení zařadit i sama pro sebe. Je třeba po dojetí ze skluzavky vysadit dítě na první stupínek schůdků? Neberte to jako otravný moment, ale jako prvek na posilování. Nezapomínejte na sebe ani v případě, kdy už jsou děti starší a vy pro ně vybíráte kroužek. Zamyslete se, jak využijete dobu, kdy budete na dítě čekat. Je někde poblíž prostor, kam si můžete jít zaběhat nebo zaplavat? Možná je i šance domluvit si paralelně pro sebe trenéra tenisu nebo hodinu jógy…“

3 tipy pro maminky:

Nastavte si jídelníček

Zkuste si pár dnů psát vše, co sníte. Vyplatí se i chvilku vše vážit a evidovat v některé z aplikací, jako jsou např. kaloricketabulky.cz. Asi vás překvapí, jaké je složení vaší stravy vzhledem k množství cukrů, tuků, bílkovin a vlákniny. Správně nastavený jídelníček a dostatečné množství pohybu je jediné kouzlo, které opravdu dlouhodobě funguje!

Aqua aerobik je in

Krásnou postavu do plavek získáte na lekcích aqua aerobiku, pořádaných pražským Baby Clubem Juklík. Cvičení ve vodě vede až ke 4× rychlejší redukci váhy než na suchu, nepřetěžuje klouby, posiluje srdce a cévy a odbourává stres. Aqua aerobik mohou cvičit i těhotné ženy a není k němu třeba vrcholná kondice.

Děti místo posilovny

Právě tak by se dalo nazvat nové cvičení, které pořádají tělocvičny Monkey´s Gym v Galerii Harfa a pomáhají tak řešit maminkám problém s hlídáním dětí během cvičení. Jde o speciální posilování maminek s dětmi od 6 do 18 měsíců. Místo závaží při něm maminky využijí svoji ratolest, společně si zacvičí a příjemně i užitečně stráví čas. Na hodině si zároveň procvičí všechny důležité partie – břicho, záda, ruce i nohy, to vše pod dohledem zkušených instruktorů, kteří mají děti skutečně rádi.


Jóga 50+ s Dianou: Protahovací, rehabilitační a posilovací cvičení

Včera v 08:45

Na Národní třídě si můžete každý čtvrtek odpoledne zacvičit jógu, protáhnout se a poradit se s lektorkou o tom, co vás trápí a na co je potřeba se zaměřit.

Křeslo pro Fausta s Yvonou Angerovou

Včera v 08:05

Zajímá vás pohled na moderní rehabilitaci? Chtěli byste vědět, co se v této oblasti zkoumá? Jaký je rozdíl mezi ergoterapeutem, fyzioterapeutem a rehabilitačním lékařem?  

Modřanský relax

19. února 2020 v 15:28

V sobotu 29. února se koná na pobočce Kulturního centra 12 v Pertoldově ulici již 5. ročník Modřanského relaxu.

Valentýn v Saunii: Návštěvníci dostanou sklenku červeného

10. února 2020 v 08:44

Ve všech pobočkách Saunie obdrží v pátek 14. února všichni plnoletí návštěvníci sklenku červeného vína zdarma.

Saunia otevřela už šestou pražskou pobočku, tentokrát v Bohnicích

5. února 2020 v 16:45

V Praze od minulého týdne funguje už šest saunových světů Saunia, protože byla otevřena pobočka v bohnickém Centru Krakov. V Lodžské ulici v Praze 8 mohou návštěvníci vyzkoušet saunu s parním nárazem, solnou i tropickou saunu a parní lázeň. I v této nové Saunii se konají saunové...

Další články
Nahoru