Děti se samy neubrání. Společnost innogy se zapojila do kampaně
11. prosince 2019 16:28
innogy jako patron nadace Naše dítě se do kampaně zapojila s cílem navázat na dlouholetou osvětovou činnost zakladatelky Nadace Naše dítě Zuzany Baudyšové.
„Kampaň STOP! násilí na dětech cílíme na širokou veřejnost, především rodiče, sousedské komunity, pedagogické pracovníky a podobně. Rádi bychom zdůraznili, že pokud kdokoliv z nás tuší, že dochází k násilí páchanému na dítěti, neměli bychom váhat věc oznámit buď na Orgán sociálně právní ochrany dětí (OSPOD), nebo Policii České republiky,“ říká Zuzana Šafářová z Nadace Naše dítě.
Jeden ze sloganů kampaně zní: Děti se samy neubrání! Často ke svým trýznitelům paradoxně mají jakousi patologickou vazbu, někdy nazývanou také jako Stockholmský syndrom, kdy děti raději zůstávají s rodičem-tyranem, než aby přijaly vysvobození z ohrožujícího prostředí. Velká část obětí domácího násilí týrání tají, bojí se o něm mluvit, případně ho i zapírají, nebo tvrdí, že si trest zasloužili apod.
Jak se můžete zapojit do kampaně
Třeba tím, že použije plakáty, které jsou volně a zdarma ke stažení na webu www.nasedite.cz. Plakáty můžete volně stáhnout také dole pod článkem. Nadace Naše tímto vyzývá kohokoliv, kdo s touto myšlenkou souhlasí, aby plakáty umístil na dostupné kanály (nástěnky nebo sociální sítě). Pomůžete nám tak šířit osvětovou myšlenku pozitivního rodičovství a výchovy bez tělesných trestů.