
Desítky přejezdů v Česku nově chrání závory, úpravy se týkaly i Prahy a okolí
22. ledna 2022 11:00
Rok 2021 současně znamenal v zemi konec provozovaných přejezdů na silnicích 1. třídy, které dosud byly chráněny jen výstražnými kříži. Poslední takový prošel rekonstrukcí spojenou se zvýšením stupně zabezpečení na trati z Čáslavi do Třemošnice.
Počet přejezdů nově vybavených zabezpečovacím zařízením se závorami se loni podařilo v porovnání s předchozím rokem bezmála zdvojnásobit. „V případě 28 přejezdů šlo přitom o křížení železnice s pozemní komunikací zabezpečenou původně výstražnými kříži. Takových ubylo v rámci loňských stavebních akcí šest desítek. Celkem 38 přejezdů bylo pro vyšší bezpečnost osazeno světelnou a zvukovou signalizací,“ sdělil Gavenda.
Přímo na území Prahy byly závory doplněny na trati Praha-Vysočany – Turnov na přejezdu v Čakovicích, který byl původně zabezpečený výstražnými světly. Výstražné kříže nahradil nový přejezd se závorami mezi Chýní a Hostivicí.

„V souhrnu přešlo v regionu loni do vyššího stupně zabezpečení devět přejezdů původně s výstražnými kříži. O stejný počet se rozrostl počet přejezdů vybavených závorami. Modernizací technologického zařízení potom prošla například trojice přejezdů na trati mezi Poříčany a Nymburkem. Ty už ale závorami dříve vybavené byly,“ dodal Dušan Gavenda.
„Na dokončení rozpracovaných akcí dojde v průběhu letošního roku, stejně jako na realizaci dalších projektů ke zvyšování úrovně zabezpečení železničních přejezdů,“ dodal.