dnes
Neděle - polojasno
21°C
zítra
Pondělí - polojasno
21°C
pozítří
Úterý - polojasno
24°C
Dermacol zvyšuje výrobu a investuje, otevírá i nové obchody
Věra Komárová, ředitelka strategie společnosti Dermacol. Foto: archiv

Dermacol zvyšuje výrobu a investuje, otevírá i nové obchody

Před rokem se továrna v Brně-Lesné, zaměřená na vývoj a výrobu legendární domácí kosmetiky, vrátila zpět do česko-slovenských rukou. Po odkupu od britských investorů, kteří ji vlastnili od roku 2010, patří výrobní závod opět Vladimíru Komárovi, majiteli společnosti Dermacol. Od chvíle, kdy zde staronový vlastník znovu získal 100% podíl, se výrazně zvýšila výroba. Tržby společnosti Dermacol v roce 2018 dosáhly 715 miliónů korun, zisk byl 61 miliónů. Dermacol plánuje i obchodní rozvoj a jen v České republice letos otevírá další 4 značkové obchody: ve Zlíně, Brně, Pardubicích a v Praze.

Rok investic pokračuje
„Tržby společnosti Dermacol v roce 2018 dosáhly 715 miliónů korun, což je 13% nárůst ve srovnání s rokem 2017,“ říká ředitelka strategie rodinné firmy Dermacol Věra Komárová a dodává: „V Česku činil v roce 2018 obrat téměř 340 miliónů korun, na Slovensku přesáhl 112 miliónů korun. Zbytek ve výši 263 miliónů korun představuje export, který zejména v posledních letech raketově roste. Momentálně vyvážíme už do 70 zemí světa.“  Společnost v roce 2018 dosáhla zisku 61 miliónů korun. „Přestože jde o nižší výsledek ve srovnání s rokem 2017, promítá se zde trend modernizace a investic, které Dermacol v průběhu loňského roku zahájil,“ upřesňuje Komárová.

z-automatizovanych-linek-zavodu-na-lesne-v-brne-muze-denne-sjet-az-300-000-kelimku-ci-tub-foto-dermacol-jiri-slama-repro-zdarma Rekordní prodeje zaznamenala společnost už začátkem tohoto roku, kdy se v lednu 2019 v České republice a na Slovensku prodaly výrobky za celkem 70 miliónů korun. „V oblasti dekorativní kosmetiky tak zůstává Dermacol na našem trhu dlouhodobě jedničkou. Každá čtvrtá žena u nás používá make-up a každá pátá se líčí rtěnkou právě této značky,“ uvádí Věra Komárová.

Brněnská továrna s vlastní vývojovou laboratoří je dnes závodem s vůbec nejširší škálou vyráběných kosmetických produktů u nás. Podle Věry Komárové se ekonomický růst společnosti projevuje i v investicích do výrobního závodu a zefektivnění distribuce a logistiky. Součástí modernizace je také vybudování nových skladových hal, které Dermacol pořizuje nedaleko brněnského letiště.

Tři milióny make-upů ročně
Ve výrobním závodě na brněnské Lesné se vyrábí zejména pěstící kosmetika – krémy a pleťové vody, make-upy, peelingy a sprchové gely. Na plné obrátky jede například nový šestitunový automatizovaný kotel na míchání emulzí a tekutin. „Investovali jsme i do nákupu nového kalandru, což je soustava válců, která dokonale propojí barevné pigmenty v make-upech. A v další modernizaci budeme pokračovat,“ líčí Věra Komárová a ukazuje místní raritu: veteránský stroj Gasti plnil tuby legendárním krycím make-upem Dermacol Make-up Cover, který v 60. letech proslavil česko-slovenskou kosmetiku až v Hollywoodu. Historický poloautomat tu už ale mají jenom pro ozdobu. Proslulých krycích make-upů tu dnes vychrlí linky až 3 milióny kusů ročně a slávu značky nyní šíří po světě i vlivní světoví youtubeři, s nimž Dermacol úspěšně spolupracuje.

Kosmetika podle vlastních receptů
vedouci-vyzkumu-a-vyvoje-petra-docekalova-stoji-za-recepty-vetsiny-novinek-znacky-dermacol-foto-dermacol-jiri-slama-repro-zdarma Výrobní závod na Lesné je výjimečný i tím, že je jeho součástí vlastní centrum výzkumu a vývoje, které se do Brna přesunulo v roce 2005 z Prahy. Dnešní tým pod vedením Petry Dočekalové tu jako první u nás vyvinul například bázi pod make-up nebo šestnáctihodinovou dlouhotrvající rtěnku. Ta je dnes dostupná už v 26 barvách a prodává se po celém světě.
„Krémy tu vznikají podle našich vlastních receptů. Mícháme do nich třeba mořské řasy dovážené přímo z Bretaně, které využívají i takové značky jako Chanel a Dior – bretaňská řasa je totiž extrémně účinná. Řada našich hydratačních krémů má také vysoký obsah kyseliny hyaluronové – až 2 %, což je maximální doporučené dávkování. I proto, že máme vlastní výrobu s vývojovou laboratoří, můžeme zůstat cenově dostupní všem ženám,“ doplňuje Věra Komárová. A prozrazuje, že laboratoř momentálně testuje rozjasňující krém se zlatými třpytkami.

Věra Komárová se svým manželem, finančníkem Vladimírem Komárem, vedou Dermacol jako rodinnou společnost od roku 2003. „Dermacol je česko-slovenská značka a jsme na to hrdí. Já jsem Češka, manžel je Slovák.  Máme spolu tři dcery a někdy mám dojem, že Dermacol je náš nejstarší syn. Jsme rodinná firma, soukromí a práce se u nás přirozeně prolíná,“ říká Věra Komárová, ředitelka pro strategii, která do příběhu Dermacol od počátku zapojuje i zakladatelku značky Olgu Knoblochovou. A také svoje dcery, které se podílely na výrobě speciálních sprchových gelů pro děti či krémů pro teenagerky.

Dermacol provozuje i vlastní značkové obchody, tzv. „česko-slovenská království krásy“. Zde zákazníkům poskytuje i další servis v podobě líčení, poradenství či představení nově vyvinutých výrobků. K dispozici tu bývají i vizážisté. V České republice a na Slovensku má Dermacol celkem 8 značkových obchodů, z toho 2 v Praze, 2 v Ostravě a po jednom v Bratislavě, Prievidzi, Žilině a Košicích. V České republice letos otevírá další 4.

take-legendarni-kryci-make-up-se-vyrabi-v-brne-vpravo-historicky-stroj-gasti-za-nim-nova-linka-foto-dermacol-jiri-slama-repro-zdarma

Také legendární krycí make up se vyrábí v Brně. Vpravo historický stroj Gasti, za ním nová linka. Foto: Dermacol, Jiří Sláma



Novým vlastníkem skupiny innogy bude MVM Group

Včera v 10:43

Německá energetická společnost E.ON SE a maďarská energetická skupina MVM Group dnes podepsaly smlouvu o prodeji celého byznysu innogy v Česku za nezveřejněnou částku. Transakce ještě podléhá schválení Evropské komise a očekává se, že bude uzavřena před koncem roku.

V červnu přibylo nejvíce podnikatelů za více než osm let

8. července 2020 v 11:56

V červnu začalo v České republice podnikat 4884 lidí a 1652 jich své podnikatelské oprávnění naopak zrušilo. Celkem tak v červnu přibylo 3 232 podnikatelů, což je nejvyšší počet od ledna 2012. Důvodem je velmi nízký počet ukončených živností. Zatímco počet nových podnikatelů se blíží hodnotám před...

Burger King na Václavském náměstí končí

4. července 2020 v 09:03

Pobočka řetězce Burger King na konci července opouští prostory na rohu pražského Václavského náměstí a ulice Ve Smečkách. Ministerstvo zemědělství ČR po osmi letech restauraci neprodloužilo po poptávkovém řízení nájemní smlouvu.

Koronavirový portál Prahy 9 pomáhá živnostníkům

1. července 2020 v 08:43

prazskyportal.cz umožňuje Pražanům jednoduše si předplatit služby svých oblíbených živnostníků z Devítky. Vouchery v různých hodnotách mohou využít kdykoli v následujících měsících, kdy koronavirová krize pomine. Po objednání voucheru se platba připíše podnikatelům přímo na účet. Kontrolu čerpání...

innogy nabízí zelenou elektřinu

1. července 2020 v 08:09

Na zvýšenou poptávku po produktech šetrných k životnímu prostředí zareagovala energetická skupiny innogy nabídkou zelené elektřiny. Od 1. července proto zákazníkům umožní odebírat energii vyrobenou výhradně z obnovitelných zdrojů, navíc bez jakéhokoli cenového...

Praha 6 poskytne podnikatelům slevy na nájemném

29. června 2020 v 09:23

Velkou většinou 36 hlasů zastupitelé šesté městské části schválili poskytnutí slev na nájemném v nebytových prostorách sloužících k podnikání, které museli živnostníci kvůli opatřením souvisejícím s pandemií koronaviru zavřít nebo v nich jinak omezit provoz.

Radní Prahy 4 schválili slevy na nájemném pro nájemce nebytových prostor

27. června 2020 v 11:32

Divadla, umělecké i jazykové školy, kavárny, restaurace a mnoho dalších podniků získalo od vedení Prahy 4 slevy na nájemném. Tuto možnost schválila Rada městské části Praha 4 pro ty, kteří jsou v nájmu v nebytových prostorách městské části, a kteří kvůli krizové situaci související s epidemií...

Další články
Nahoru