Dnes Neděle - obcasny-dest 14°C
Zítra Pondělí - zatazeno 14°C
Pondělí 19. 5. 2025
Svátek má Ivo
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
David Konvalina z innogy: Reakce zákazníků potvrdila, že Restart je férová nabídka
ByznysKomerční sdělení
Ilustrační foto: Pexels

David Konvalina z innogy: Reakce zákazníků potvrdila, že Restart je férová nabídka

Většina zákazníků innogy, kterým od ledna 2024 hrozil po ukončení cenových stropů návrat extrémních cen energií z období energetické krize, podepsala mimořádné letní nabídky Restart. Díky tomu se zákazníci vyvázali z předchozích smluv s vysokými krizovými cenami a innogy jim od poloviny výrazně snížila ceny elektřiny a plynu pod úroveň vládních cenových stropů. Na otázky ohledně Restartu odpovídal ředitel maloobchodu innogy David Konvalina.

Kdy a proč jste se rozhodli pro vytvoření produktu Restart?
Rozhodnutí padlo v okamžiku, kdy se potvrdilo, že státní pomoc ve formě cenových stropů ke konci letošního roku skončí. V tu chvíli bylo jasné, že poměrně velké skupině našich zákazníků hrozí od ledna 2024 návrat vysokých krizových cen energií. Rozhodně jsme nechtěli, aby tito zákazníci dopláceli na extrémní ceny z období krize v momentě, kdy ceny energií už klesaly. Ti lidé neudělali nic špatně, jen jim prostě skončila předchozí smlouva nebo přecházeli k innogy v tu nejhorší možnou dobu, v době nejvyšších cen na velkoobchodních trzích. Vnímáme velký sociální rozměr situace, v níž se dotčená část zákazníků ocitla. Jako společensky odpovědný a silný partner jsme se proto rozhodli těmto zákazníkům vyjít vstříc a mimořádně jim umožnit bez sankcí se vyvázat ze smluv uzavřených v době vrcholící energetické krize. Jako jedni z prvních na trhu jsme ještě v létě přišli s konkrétní nabídkou na uzavření nové smlouvy za výrazně výhodnějších podmínek s cenou pod vládním stropem.

Zmínil jste výhodnější podmínky. Co jste tedy nabídli lidem, kterým hrozilo od příštího roku zdražení energií?
Jak napovídá název produktu, nabídli jsme zákazníkům nový začátek, tedy restart. Podmínkou byl podpis nové smlouvy, jedině tak jsme jim mohli pomoci. Díky poklesu nákupních cen od začátku roku jsme jim dokázali srazit ceny výrazně pod dnešní vládou stanovené stropy. Produkt Restart navíc obsahuje pokles cen v jednotlivých kalendářních letech, zákazníci tedy mají jistotu, že budou v budoucnu za energie platit méně. Dalším vstřícným krokem ze strany innogy je fakt, že jsme zákazníkům, kteří přijali naši nabídku, snížili ceny už od poloviny září před startem letošní topné sezóny. Velká část zákazníků už má také snížené zálohy na základě nových nižších cen.

Snížení ceny si už zajistila většina oslovených zákazníků, čekali jste takový zájem?
V rámci této kampaně jsme oslovili přes dvě stě tisíc našich zákazníků v obou komoditách. Smlouvu z období energetické krize s námi restartovalo sedmdesát procent z nich, což je vzhledem k termínu kampaně uprostřed letních prázdnin skutečně vynikající výsledek. Podařilo se nám převést desítky tisíc zákazníků z nadstropových cen na výhodnější smlouvu během pouhých pěti týdnů. Velký zájem o záchranný produkt jen potvrzuje, že se jedná o férovou nabídku.

Kolik lidí je u vás stále ještě v ohrožení návratu nadstropových cen po 1. lednu 2024? Budou mít ještě šanci získat levnější energie?
Po letní kampani má ceny nad stropem má ještě okolo padesáti tisíc zákazníků. Oslovíme je s naší mimořádnou nabídkou ještě jednou. Všem, kterých se to týká, se nejpozději do konce listopadu sami ozveme dopisem nebo e-mailem s návrhem nové smlouvy, ceníkem a dalšími podrobnostmi. Očekáváme, že elementární aktivitu v druhé vlně projeví naprostá většina klientů a zareaguje na naši nabídku a záchranu před extrémními krizovými cenami. Pro zákazníky je akceptace nabídky opravdu jednoduchá a pohodlná. Nemusí nikam chodit ani volat, stačí podepsat a zaslat zpět k nám. Ať už zvolí pohodlnější a rychlejší elektronickou cestu nebo klasickou papírovou, díky nabídce Restart mohou snadno a rychle uzavřít výhodnější smlouvu a zajistit si další dvojí pokles cen v roce 2024 a 2025.

konvalina-innogy

David Konvalina z innogy

Jak se u innogy vyvíjí ceny pro ostatní zákazníky, zlevňujete jim také?
Ceny plynu i elektřiny zlevňujeme průběžně od začátku letošního roku. Všem skupinám našich zákazníků promítáme do ceníků postupný pokles cen na velkoobchodních trzích. Například cena základního produktu plyn Standard u nás letos poklesla už dvakrát. Od začátku února platí pro zákazníky se smlouvou na dobu neurčitou speciální sleva prostřednictvím veřejného příslibu, což nám umožnilo zlevnit co nejdříve ještě v době probíhající topné sezony. Od října jsme zlevnili plyn znovu o dalších 18 procent oproti cenovému stropu. Pro průměrnou domácnost v rodinném domku, které plynem topí, to znamená roční úsporu sedm tisíc korun. Samozřejmě ale myslíme také na zákazníky, kteří si u nás smlouvy a ceny zafixovali na dobu určitou. Jejich prolongační ceníky jsme také stlačili dolů. U plynu jsme pod úrovní stropu už od března a od července je cena ještě nižší. U elektřiny jsme zlevnili pod strop poprvé od dubna a podruhé opět od července. Ceníky pro nově příchozí zákazníky snižujeme u plynu průběžně a u elektřiny jsme zlevňovali stejně jako u prolongačních ceníků v březnu a v červenci.

Někteří lidé se však ozývají s tím, že jim cena roste, a to dost výrazně. Jak je to možné, když všude slyšíme, jak ceny energií klesají?
To je pravda, některým zákazníkům skutečně ceny energií rostou a je pro to logické vysvětlení. Musíme si totiž uvědomit, co se vlastně v průběhu energetické krize stalo. Dramatický nárůst cen energií rozdělil zákazníky na dvě skupiny. Na ty, co už platí nové, výrazně vyšší ceny, a na ty šťastnější, kteří si ještě před krizí zafixovali výhodné ceny až na tři roky. Tito zákazníci nyní postupně přecházejí z předkrizových cen na novou výrazně vyšší cenovou úroveň a zažívají se zpožděním až teprve teď dozvuky energetické krize. Na rozdíl od té první skupiny mají výhodu v tom, že díky klesajícím velkoobchodním cenám už je pro ně ten cenový skok nižší. Stále to ale může být oproti ceně, kterou byli zvyklí platit dosud, třeba dvojnásobek. Zatímco v roce 2021 byla průměrná cena plynu cca 1100 Kč/MWh, v roce 2022 se zvýšila na více než 2500 Kč/MWh a v roce 2023 pozvolna klesá. Také proto jsme v průběhu letošního roku operativně upravili naše systémy, abychom mohli zákazníky, kterým končí fixace, s předstihem upozornit na nutnost adekvátní úpravy záloh.

Co byste poradil lidem, kteří mají kvůli skokovému nárůstu cen například problém s úhradou vysokého nedoplatku?
Řešení umíme nabídnout i v těchto situacích. Zákazníkům v podobných případech jsme schopni individuálně nastavit splátkový kalendář. To zákazníkovi umožní rozložit úhradu vysokého nedoplatku do delšího časového období. Současně spolupracujeme na celorepublikové úrovni s Asociací občanských poraden a nabízíme společně konzultace a pomoc lidem, kteří se ocitnou ve finanční tísni. Z našich zkušeností se ukazuje, že mnoho lidí vůbec neví, že má nárok například na příspěvek na bydlení nebo jinou sociální dávku od státu. Odborníci z poraden umí nejen poradit, ale i pomoci s vyplněním žádostí, pokud to klient nezvládne sám.

Je společnost innogy připravena dobře na zimu a případné další turbulentní období způsobené vnějšími vlivy?
Při nákupu energií postupujeme s maximální zodpovědností. Tým našich expertů využívá svých bohatých znalostí a mezinárodních zkušeností s řízením rizik a nákupem energií. Naše nákupní strategie operativně přizpůsobujeme nenadálým tržním situacím. Nikdy nespekulujeme na pokles ani růst cen, abychom na úkor zákazníků vydělali. To v nedávné minulosti u některých obchodníků rozhodně neplatilo. Připomínáme například statisíce zákazníků Bohemia Energy, kteří museli ze dne na den řešit nepříjemnou situaci a hledat nového dodavatele. V loňském roce jsme zachraňovali také desetitisíce zákazníků, které jejich nezodpovědní dodavatelé převáděli na extrémně drahé spotové ceny. My pro zákazníky nakupujeme průběžně a zohledňujeme při tom také vlastnosti produktů. To znamená, že volíme jiné strategie pro produkty fixované na určité období a jiné zase pro produkty na dobu neurčitou. Tím pro zákazníky vyhlazujeme výkyvy velkoobchodních cen a díky domu jim můžeme nabídnout stabilnější cenu. Zajištění dodávek pro nás není hra na burze. S ničím, co by připomínalo hazard, se u nás nesetkáte, a zákazníci innogy mají jistotu spolehlivé dodávky životně důležitých energií.


Autor: Jan Puci

Chcete být šéfredaktorem/šéfredaktorkou Kazdy? Nakladatelství vyhlásilo výběrové řízení

9. května 2025 v 08:43

Nakladatelství Kazda vyhlásilo výběrové řízení na pozici: Šéfredaktor/ka nakladatelství Kazda (spolupráce na IČO). Kazda vydává knihy, které inspirují k životu v souladu s přírodou, společností i sebou samými.

innogy rozšiřuje síť zákaznických center, letos přibude až osm nových poboček

9. května 2025 v 07:49

Až osm nových zákaznických center plánuje v roce 2025 otevřít energetická firma innogy. Soustředí se především na města s více než 20 000 obyvateli. Rozšiřování sítě poboček představuje součást širší strategie, jejímž cílem je být blíž zákazníkům a jejich potřebám. Na konci roku budou zákaznická...

Memorandum o spolupráci při vzniku robotického centra podepsali rektor ČVUT a prezident Korejského institutu pro rozvoj robotického průmyslu

7. května 2025 v 19:44

V pražském Lichtenštejnském paláci se dnes sešli zástupci českých subjektů s korejskou delegací pod patronací korejského ministerstva obchodu, průmyslu a energetiky, aby podepsali sadu dohod o spolupráci. Většinově se tyto dohody týkaly budoucí spolupráce na JE Dukovany; výjimkou bylo například...

Veolia Energie zajistí středočeským nemocnicím desítky milionů v energetických úsporách

6. května 2025 v 17:35

Skupina Veolia Energie ČR podepsala smlouvy na realizaci EPC projektů s Nemocnicí Rudolfa a Stefanie Benešov a Oblastní nemocnicí Příbram. Tyto komplexní projekty na tzv. „Energetické služby se zárukou“ (EPC) v celkové hodnotě bezmála 270 milionů korun významně sníží energetickou náročnost...

Discovery Channel odstartoval oslavy svých 40. narozenin

2. května 2025 v 10:34

Discovery Channel brzy oslaví velké jubileum – 17. června to bude přesně 40 let od zahájení vysílání. Oslavy čtyřicátého výročí odstartovaly již v dubnu, přičemž programové schéma se v USA i celosvětově ponese ve slavnostním duchu až do konce letošního roku.

Křišťálový komín za Projekt roku

29. dubna 2025 v 09:04

V rámci projektu na modernizaci olomoucké teplárenské sítě vybudovala Veolia 8 km nových horkovodů, které přinesou stabilnější dodávky tepla pro 29 000 domácností.

Praha 10 vyhlásila výběrové řízení na nájem míst dle tržního řádu na pozemcích, které má ve správě

22. dubna 2025 v 09:31

Praha 10 vyhlásila výběrové řízení na nájem míst dle tržního řádu na pozemcích ve své svěřené správě. Cílem výběrového řízení je výběr provozovatelů, kteří zajistí provoz tržních míst v souladu s Nařízením hl. m. Prahy č. 21/2021 Sb., tržní řád, ve znění pozdějších předpisů. Nabídky lze podávat do...

Historie LOM PRAHA začala v roce 1915 výrobou leteckého motoru Hiero

17. dubna 2025 v 10:07

Začalo to v roce 1915 v pražském Karlíně výrobou prvního čtyřdobého zážehového vodou chlazeného šestiválce typu Hiero. Nyní, po 110 letech, je LOM PRAHA nepostradatelným hráčem českého leteckého průmyslu, jeho modernizace a budoucnosti. Sto desáté narozeniny oslavil LOM PRAHA v atriu Armádního...

Další články
Nahoru