dnes
Sobota - zatazeno
4°C
zítra
Neděle - prehanky-snih
3°C
pozítří
Pondělí - snih
2°C
Další zdržení klíčové stavby Pražského okruhu, nová EIA je nutností
Součástí úseku mezi hradeckou a brněnskou dálnicí budou i tunely. Vizualizce: okruhprahy.cz

Další zdržení klíčové stavby Pražského okruhu, nová EIA je nutností

Chybějící úsek pražského okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí, označovaný jako úsek 511, není možné zařadit do seznamu staveb, u kterých nebude nutné opakovat celý proces posuzování vlivu na životní prostředí (proces EIA). Ministerstvo dopravy tak pracuje na novém procesu EIA. V reakci na výzvu náměstka pražské primátorky Petra Dolínka a hejtmana Středočeského kraje Miloše Petery na urychlenou dostavbu chybějící části okruhu to řeklo ministerstvo dopravy

„Ředitelství silnic a dálnic tak v současné době poptává na trhu zpracovatele dokumentace EIA, přičemž již v roce 2015 byly provedeny revizní biologické průzkumy, které nyní umožní dokumentaci EIA zpracovat relativně rychle. Předpokládáme, že dokumentace EIA pro stavbu 511 by mohla být na MŽP předložena v únoru 2017, následně by dle vyjádření MŽP měl být proces EIA proveden a ukončen v horizontu 6 měsíců. Pokud bude vydáno souhlasné stanovisko EIA k dané projektové variantě, bude následně moci pokračovat přerušené územní řízení," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Podle náměstka a hejtmana chybějící úsek znemožňuje plánování rozvoje kraje. „Na společném setkání vlády s hejtmany tuto středu jsem všechny přítomné informoval, že tato část obchvatu Prahy je pro Středočeský kraj i hlavní město naprosto klíčová a že žádáme o řešení, které by u této stavby vedlo k minimálnímu zpoždění. Od ministra dopravy Ťoka jsem získal ujištění, že na takové variantě pracuje," uvedl Petera.

Kromě zahájení řízení EIA oba politici požadují, aby trasa nebyla řešena ve více variantách, což by proces prodloužilo, ale aby byla posuzována jedna trasa – oba kraje ji mají zanesenou v zásadách územního rozvoje.

Středočeský kraj navíc požaduje vyřešit problém dostavby dříve, než hlavní město zavede plánovaný zákaz vjezdu kamionů delších 12 metrů na území Prahy. „Je logické, že v tom případě bychom i my museli vjezd těžkých nákladních aut na silnice v majetku Středočeského kraje regulovat. Krajské silnice druhých a třetích tříd nejsou technicky způsobilé zvládnout nápor tranzitní kamionové dopravy," uvedl Petera.

Stát před několika týdny vyřadil dostavbu úseku 511 ze seznamu staveb, jejichž proces EIA by měl být řešen ve zrychleném řízení. Praha na rozhodnutí zareagovala chystaným zákazem vjezdu kamionů.

Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou rovněž dva tunely. Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu jen asi polovina.


Další články
Nahoru