dnes
Sobota - polojasno
14°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
7°C
pozítří
Pondělí - skorojasno
4°C
ByznysKomerční sdělení

Čtyři zajímavé byznys trendy pro menší firmy aneb O co půjde v roce 2020

Kdo nesleduje trendy, tomu brzy ujede vlak. Samozřejmě to platí i pro podnikání, které v posledních letech nabírá na dynamice především díky moderním technologiím. Nemohli jste si nevšimnout, že se podnikatelské prostředí mění stále rychleji – mnohé věci jsme ještě nedávno za hudbu budoucnosti, ale nyní jsou standardem a nezbývá, než je brát vážně. Podobně by to mohlo být i s nejnovějšími trendy. Jaké máme na mysli?

Software pro automatizaci

Můžete namítnout, že pojem automatizace není v oblasti podnikání žádnou novinkou. To jistě není, ale nyní se konečně začíná týkat i menších firem. Speciální software je mnohem sofistikovanější a dostupnější – může si ho dovolit téměř každý. Na mysli máme například chatovací boty (chatboty), které zvládají široké spektrum činností, jež bylo doposud nutné provádět vlastními silami. Pokročilá interakce chatbota s uživatelem je často dechberoucí -  zákazník má pocit, že komunikuje s uživatelskou podporou z masa a kostí a nikoliv s aplikací.

Kromě chatbotů roste popularita tzv. virtuálních asistentů. Opět jde o softwarového robota, který je schopen zastat množství úkonů, a navíc pracuje nepřetržitě. Zapisuje úkoly, hlídá termíny, upozorňuje na priority, dokáže se napojit na smartphone, účetní software i API e-shopu a v neposlední řadě vyřizuje jednoduchou obchodní komunikaci.

Služby v cloudu

Ani cloudové služby nepatří mezi horké novinky, nicméně spousta podnikatelů přichází na chuť výhodám cloudu až nyní. Ať už jde o úložiště, fakturační software, textový editor či jiné aplikace a systémy, jejich implementace do firemních procesů se obejde bez obvyklých starostí, je rychlejší a většinou i podstatně levnější – většinou se hradí formou měsíčního předplatného.

Pro menší firmy je přechod na služby v cloudu rozumným krokem. Nemusí se zabývat údržbou hardwaru, minimalizují náklady a software mohou používat bez jakýchkoliv omezení. A když náhodou dojde k poškození koncových zařízení – třeba v důsledku požáru, nic se neděje. V rámci cloudové aplikace jsou veškerá data v bezpečí u poskytovatele cloudu. Tedy i dokumenty a online faktrury.

Mobilní aplikace

Statistiky nelžou: e-commerce je dlouhodobě jednou z nejrychleji rostoucích oblastí. Za současný progres ovšem menší prodejci vděčí zejména mobilním aplikacím, které jim umožňují přímý prodej přes chytrý telefon. Ten většina populace nedá z ruky.

Tvorba mobilní aplikace je mnohem jednodušší než v minulosti. Nezkušení uživatelé, kteří neumí programovat, si mohou vlastní prodejní „appku“ doslova naklikat na některé z mnoha platforem. Většina uživatelů hodnotí specifickou formu nákupu velmi kladně a nedělá jim problém aplikace tohoto druhu aktivně využívat. Prodejci je k pravidelnému nakupování motivují prostřednictvím tzv. push notifikací – oznámení, která se objevují přímo na obrazovce mobilního telefonu.

Konsolidace platforem

Nenechte se mýlit, sousloví ve vás možná vyvolává dojem technicky náročného procesu, ale ve skutečnosti jde o poměrně nenáročný, a přitom velmi prospěšný krok. Konsolidací platforem není myšleno nic jiného než zjednodušení firemní infrastruktury zredukováním počtu používaných aplikací.

Doba, kdy firmy využívali samostatný účetní program, jiný software pro správu dokumentů a další pro logistiku, je dávno pryč. Trendy velí jasně – vybírat si platformy, které nabízí většinu potřebných nástrojů a omezit tak celkový počet aplikací na nezbytné minimum.

Konsolidací platforem ušetříte spoustu času, který byste jinak trávili přecházením mezi jednotlivými rozhraními, a navíc odpadají potenciální problémy s kompatibilitou převáděných dat.


Zahraniční dělníci mohou změnit zaměstnání, aniž by jim hrozilo propadnutí víza nebo zaměstnanecké karty

Dnes v 07:48

Odlivu zahraničních pracovníků z firem, které v důsledku nouzového stavu omezily provoz nebo zastavily výrobu, se snaží předejít usnesení vlády z konce minulého týdne. To mimo jiné schvaluje možnost cizinců změnit zaměstnavatele bez nutnosti splnění podmínky šesti měsíců předchozího zaměstnání na...

Radní Prahy 8 odsunuli platby nájemného za městské prostory do konce května

26. března 2020 ve 14:07

Na včerejším jednání radních Prahy 8 bylo schváleno opatření, které má za cíl nájemcům, jenž jsou vládními nařízeními postiženi, nabídnout první pomoc ve velmi složité situaci. Radní proto schválili odsunutí plateb nájemného za městské prostory do konce května 2020. Zároveň za tyto opožděné platby...

Praha 12 dočasně snižuje nájemné z komerčních prostor

24. března 2020 ve 21:36

Vedené Prahy 12 na svém dnešním jednání dne 24. března rozhodlo v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu a karanténních opatření, týkajících se pandemie koronaviru, o dočasném snížení nájemného o 50 procent u nájemců komerčních prostor ve vlastnictví městské části. Zároveň nebude penalizovat ty...

Praha 11 nebude podnikatelům účtovat úroky z prodlení za opožděné platby nájemného

24. března 2020 ve 13:41

Zavřené restaurace, obchody, kadeřnictví, cestovní kanceláře a další služby, které nemá kdo využívat. I to je důsledek opatření přijatých proti šíření koronavirové infekce. Nouzový stav vyhlášený 12. března Vládou ČR kvůli ochraně zdraví závažně dopadl také na podnikatelskou sféru, jejíž část nyní...

Peníze pro tradiční i netradiční řemesla a projekty přinášející společenskou prospěšnost

24. března 2020 v 08:04

Nadační fond Veolia schválil v rámci svého nejstaršího grantového programu podporu pro 13 nových projektů, díky nimž získá práci 18 osob, z toho 4 zdravotně znevýhodněné. Mezi schválené projekty byla začátkem března v Ostravě rozdělena částka 900 000 korun. 

Praha 13 promine nájmy podnikatelům, kteří využívají prostory ve vlastnictví městské části

23. března 2020 v 15:57

Praha 13 promine podnikatelům, kteří museli v důsledku krizových opatření ukončit s okamžitou platností svoji činnost, platbu nájemného. Rozhodlo o tom dnes vedení městské části.

Euromedia pošle deset tisíc knížek dětem zdravotníků

23. března 2020 v 15:28

Knižní holding Euromedia, pod který spadá například síť knihkupectví Luxor nebo Knižní klub, spustil registraci školek i jednotlivců, kteří lékařům a zdravotním sestrám hlídají děti. Těm pak pošlou knížky a audioknihy.

V Modřanech se na Obchodním náměstí po rekonstrukci otevřel supermarket Albert

20. března 2020 ve 12:25

Albert otevřel ve středu 18. března zrekonstruovanou prodejnu v Modřanech na Obchodním náměstí. V novém konceptu prodejny nabídce dominují čerstvé potraviny a interiér kombinuje vysoké a nízké regály, stejně jako uzavřená chladící zařízení. Ty slouží nejen k nabídce mléčných a masných výrobků, ale...

PVK zprovoznily Vyjadřovací portál pro zadávání žádostí

20. března 2020 v 11:17

Pražské vodovody a kanalizace vzhledem k situaci šíření nemoci Covid-19 zprovoznily pro příjem žádostí o vyjádření k projektové dokumentaci pro potřeby dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) v platném znění vyjadřovací...

V únoru vzniklo 5209 fyzických osob podnikatelů a 2646 obchodních společností

19. března 2020 v 08:22

V únoru tohoto roku vzniklo v České republice 2 646 obchodních společností a 5 209 fyzických osob podnikatelů. Zároveň zaniklo 1 237 společností a 2 857 fyzických osob podnikatelů. V České republice tak přibylo 1 409 obchodních společností a 2 352 fyzických osob podnikatelů. Vyplývá to z analýzy...

Další články
Nahoru