Čtyři zajímavé byznys trendy pro menší firmy aneb O co půjde v roce 2020
28. ledna 2020 18:26
Software pro automatizaci
Můžete namítnout, že pojem automatizace není v oblasti podnikání žádnou novinkou. To jistě není, ale nyní se konečně začíná týkat i menších firem. Speciální software je mnohem sofistikovanější a dostupnější – může si ho dovolit téměř každý. Na mysli máme například chatovací boty (chatboty), které zvládají široké spektrum činností, jež bylo doposud nutné provádět vlastními silami. Pokročilá interakce chatbota s uživatelem je často dechberoucí - zákazník má pocit, že komunikuje s uživatelskou podporou z masa a kostí a nikoliv s aplikací.
Kromě chatbotů roste popularita tzv. virtuálních asistentů. Opět jde o softwarového robota, který je schopen zastat množství úkonů, a navíc pracuje nepřetržitě. Zapisuje úkoly, hlídá termíny, upozorňuje na priority, dokáže se napojit na smartphone, účetní software i API e-shopu a v neposlední řadě vyřizuje jednoduchou obchodní komunikaci.
Služby v cloudu
Ani cloudové služby nepatří mezi horké novinky, nicméně spousta podnikatelů přichází na chuť výhodám cloudu až nyní. Ať už jde o úložiště, fakturační software, textový editor či jiné aplikace a systémy, jejich implementace do firemních procesů se obejde bez obvyklých starostí, je rychlejší a většinou i podstatně levnější – většinou se hradí formou měsíčního předplatného.
Pro menší firmy je přechod na služby v cloudu rozumným krokem. Nemusí se zabývat údržbou hardwaru, minimalizují náklady a software mohou používat bez jakýchkoliv omezení. A když náhodou dojde k poškození koncových zařízení – třeba v důsledku požáru, nic se neděje. V rámci cloudové aplikace jsou veškerá data v bezpečí u poskytovatele cloudu. Tedy i dokumenty a online faktrury.
Mobilní aplikace
Statistiky nelžou: e-commerce je dlouhodobě jednou z nejrychleji rostoucích oblastí. Za současný progres ovšem menší prodejci vděčí zejména mobilním aplikacím, které jim umožňují přímý prodej přes chytrý telefon. Ten většina populace nedá z ruky.
Tvorba mobilní aplikace je mnohem jednodušší než v minulosti. Nezkušení uživatelé, kteří neumí programovat, si mohou vlastní prodejní „appku“ doslova naklikat na některé z mnoha platforem. Většina uživatelů hodnotí specifickou formu nákupu velmi kladně a nedělá jim problém aplikace tohoto druhu aktivně využívat. Prodejci je k pravidelnému nakupování motivují prostřednictvím tzv. push notifikací – oznámení, která se objevují přímo na obrazovce mobilního telefonu.
Konsolidace platforem
Nenechte se mýlit, sousloví ve vás možná vyvolává dojem technicky náročného procesu, ale ve skutečnosti jde o poměrně nenáročný, a přitom velmi prospěšný krok. Konsolidací platforem není myšleno nic jiného než zjednodušení firemní infrastruktury zredukováním počtu používaných aplikací.
Doba, kdy firmy využívali samostatný účetní program, jiný software pro správu dokumentů a další pro logistiku, je dávno pryč. Trendy velí jasně – vybírat si platformy, které nabízí většinu potřebných nástrojů a omezit tak celkový počet aplikací na nezbytné minimum.
Konsolidací platforem ušetříte spoustu času, který byste jinak trávili přecházením mezi jednotlivými rozhraními, a navíc odpadají potenciální problémy s kompatibilitou převáděných dat.