dnes
Sobota - zatazeno
17°C
zítra
Neděle - oblacno
15°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
13°C
Koronavirus

COVID-19 neohrožuje dodávky pitné vody a energií

Společnosti ze skupiny Veolia v České republice jsou v pohotovosti již od konce února a v posledních dvou týdnech zavedly celou řadu opatření, v souvislosti se zhoršující se situaci s nákazou virem COVID-19, včetně svolání krizových štábů.

Opatření jsou plně v souladu s vládou vyhlášeným nouzovým stavem a opatřením ve formě zákazu volného pohybu osob na území České republiky. Bezpečná dodávka pitné vody i energií je zajištěna, jakýkoli výpadek je prakticky vyloučen.

Veolia je připravena i na situaci, kdy bude přibývat nemocných a to i mezi zaměstnanci společnosti.

„Máme aktivované plány pro provoz v krizových situacích i svolané krizové štáby ve všech regionech a společnostech. Prioritou je nejen zajištění dodávky pitné vody a energií, ale i bezpečnost pro naše zaměstnance.  Naše zákaznická centra jsou proto uzavřená a zaměstnance, kteří pracují v terénu, jsme vybavili osobními ochrannými pomůckami. Směny jsou naplánované tak, aby se mezi sebou nepotkávaly, omezili jsme na minimum vstupy do kanalizací, dezinfikujeme kanceláře,“ vyjmenovává některá z přijatých opatření Martin Bernard, provozní ředitel skupiny Veolia v České republice s tím, že je zajištěna výroba pitné vody i dodávka energií ve všech lokalitách bez omezení.

Omezeny nebo úplně zastaveny naopak byly ostatní činnosti, jako například preventivní čištění kanalizací nebo výměny vodoměrů. A v maximální možné míře je podporována práce z domova.

Společnosti skupiny Veolia neevidují žádného nakaženého zaměstnance. Přijatá opatření jsou ovšem nastavena tak, že dodávka pitné vody nebo energií bude zajištěna i v případě, kdy bude stoupat počet nemocných, a to i mezi zaměstnanci společnosti. V případě vody pomohou i nadregionální dispečinky, které Veolia postupně vybudovala v Praze, Kladně a Hradci Králové a Zlíně.

„Tyto moderní dispečinky umožňují řídit dodávku pitné vody a sledovat bezchybný chod všech zařízení a správně vyhodnocovat kritické situace, i navrhovat potřebná opatření k nápravě. Tyto dispečinky můžeme řídit dálkově, například z domova.“ říká Martin Bernard.

Ohrožena není ani kvalita vody
COVID-19 je citlivý na obecně používané preparáty na chlorové bázi a nemá šanci přežít ve vodovodu. Není tedy třeba se obávat kohoutkové vody. Z preventivních důvodů a na doporučení Státního zdravotního ústavu i Krajské hygienické stanice v Praze byly zvýšeny dávky chloru při čistění vnitřních komor vodojemů o 50 %.

Krizové plány platí i pro laboratoře. Skupina Veolia používá rychle analytické metody pro mikrobiologické analýzy pitné vody opouštějící úpravny a pro monitoring kvality pitné vody v síti. Úpravny a sítě jsou vybaveny velmi citlivými on-line analyzátory, které odhalí i sebemenší odchylku kvality vůči kvalitě standardní. Informace z těchto přístrojů jsou neustále přenášeny na centrální dispečinky, které fungují 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Skupina Veolia Česká republika zajišťuje výrobu a distribuci pitné vody pro více než 3,5 miliónů obyvatel a je zároveň dodavatelem tepla pro více než 325 tisíc domácností, ale i pro řadu zdravotnických zařízení a průmyslových klientů, kterým dodává i chlad, elektřinu a další energetické komodity.






Karanténa ve Vysočanech. Registr vozidel omezuje provoz

Včera v 15:43

Od 23. října do odvolání je z důvodu nákazy jednoho pracovníka a karantény dalších omezen provoz na pracovišti registru vozidel odboru dopravněsprávních činností ve Vysočanech, Na Výběžku 11. Jedná se od další pracoviště registru řidičů, na kterém tento týden musel být ze stejného důvodu omezen...

Praha 2 pokračuje v bezpečnostních opatřeních. Dočasně mění úřední hodiny

Včera v 08:23

Praha 2 upravila provoz i návštěvní hodiny úřadu pro veřejnost a zároveň zohlednila skutečnost, že na středu 28. října připadá státní svátek. Občanům tento den nově úředníci vynahradí o den později – ve čtvrtek 29. října, kdy budou jednotlivé agendy vyřizovat v celodenním režimu od 07:30 do...

Zákaznické kanceláře a pobočky innogy jsou uzavřeny

22. října 2020 v 16:44

Z důvodu ochrany před šířící se nákazou převedla innogy veškerou komunikaci se zákazníky do elektronického režimu. Dotazy spojené s odběrem elektrické energie a zemního plynu můžete vyřídit z domova.

Botanická zahrada Na Slupi uzavřela skleník

22. října 2020 v 11:22

Venkovní části zahrady v Praze 2 zůstávají přístupné veřejnosti, uzavřen je skleník.

Informační linka Prahy 14

22. října 2020 v 11:06

Pro seniory, kteří žijí v osamění, osoby se zdravotním postižením a lidi z jejich okolí je opět k dispozici speciální informační linka Prahy 14.

Praha 2 pomáhá seniorům i samoživitelkám

22. října 2020 v 10:21

Praha 2 nezapomíná na nejohroženější skupinu obyvatel – seniory a také na rodiny samoživitelů, kterých se vládní restrikce dotýkají vůbec nejvíce. 

Dejte o sobě vědět. Praha 4 sbírá kontakty na roznos nebo prodej z okénka

22. října 2020 v 08:58

Máte restauraci či kavárnu v Praze 4 a nabízíte roznos nebo prodej z okénka? Dejte o sobě vědět ostatním, kteří právě vaši službu v okolí svého bydliště nebo pracoviště hledají.

Další články
Nahoru